دکوراسیون خانه های کوچک و 12 ایده برای طراحی خانه های کوچک

1559 بازدید
18 شهریور 00
مروارید

دکوراسیون خانه های کوچک و 12 ایده برای طراحی خانه های کوچک

خانه و آپارتمان های کوچک دارای مزایای زیادی مانند اجاره کم، نزدیکی به مناطق پر جنب و جوش مرکز شهر و فضای صمیمی و گرم هستند. اهمیت طراحی در آپارتمان های کوچک بسیارمهم است و مردم غالبا طعمه این ایده غالب می شوند که یک آپارتمان کوچک باید بدون نیاز به هیچ گونه زیبایی برای ساکنان این آپارتمان کاربردی باشد! بنابراین یافتن تعادل مناسب بین این دو برای ایجاد فضایی دلنشین بسیار مهم است. این مقاله درمورد دکوراسیون خانه های کوچک و 12 ایده برای طراحی خانه های کوچک می باشد، با ما همراه باشید؛

 

دکوراسیون خانه های کوچک و 12 ایده برای طراحی خانه های کوچک

دکوراسیون خانه های کوچک و 12 ایده برای طراحی خانه های کوچک

 

12 ایده برای طراحی خانه های کوچک و نقلی!

1. رنگ سفید برای دیوارها

رنگ سفید به عنوان بازتاب کننده همه رنگ ها عمل می کند و دارای قابلیت گسترش بصری فضا است. وقتی دیوارها و سقف ها به رنگ سفید باشند، کفپوش ها درخشان می شوند و باعث می شوند اتاق بزرگتر از مساحت واقعی خود به نظر برسد!

2. لکه های رنگی

پخش لکه های رنگی پررنگ در یک فضای سفید خنثی و قرارگیری استراتژیک این رنگ ها در داخل اتاق ها به چشم القا می کند تا فضا بزرگتر به نظر برسد! در دکوراسیون خانه های کوچک استفاده از رنگ های روشن و شاد از جمله رنگ زرد و سفید، دیزاین داخلی را بزرگتر جلوه می دهد.

3. خطوط عمودی

هنگام برنامه ریزی نحوه استفاده بهینه از فضا، مهم است که همه خطوط طراحی را به صورت عمودی قرار دهید! می توانید از قفسه های ذخیره سازی بلند و باریک به عنوان بهترین گزینه خود استفاده کنید. به عنوان مثال، قفسه های دوتایی کتاب را به صورت عمودی در دو طرف ورودی قرار دهید. یا یک سیستم بزرگ قفسه بندی از کف تا سقف بسازید تا بین اتاق خواب و اتاق نشیمن به عنوان تقسیم کننده عمل کند!

 

همچنین بخوانید: ایده های ساده برای دکوراسیون خانه

 

4. راه حل های ذخیره سازی

برای زندگی در آپارتمان های کوچک، ذخیره سازی بسیار با اهمیت بوده و کلید راحتی شما است. و شما به ابزارهایی نیاز دارید که کمک می کند درهم ریختگی را از جلوی چشم پنهان کنید. می توانید از راه حل های ذخیره سازی خلاقانه مانند کشوهای زیر تخت برای صرفه جویی در فضا استفاده کنید!

ایده عالی دیگر این است که فضای ذخیره سازی را با مبلمان خود ادغام کنید، به عنوان مثال، مبل راحتی صندلی را در گوشه ای دنج بین کمد لباس ها قرار دهید تا مانند یک نشستن آرام به نظر برسد و فضای ذخیره سازی نامرئی مفیدی را ارائه دهید!

5. مبلمان چند کاره

اگر فضای کمی دارید از مبلمان چند کاره استفاده کنید و مبلمانی را انتخاب کنید که حداقل دو کارکرد را انجام دهد، مطمئن شوید که با رنگ های مورد استفاده در آن اتاق (ترجیحا رنگ های روشن) و با شخصیت شما مطابقت داشته باشد تا در همه حال محیط دنج و ذلنشین به نظر برسد.

6. روشنایی آویز

از سبک روشنایی آویزان بر روی دیوارها و سقف استفاده کنید، چرا که این چراغ ها قطعات فوق العاده ای برای دکوراسیون خانه های کوچک هستند. روشنایی آویزان یا دیواری باعث صرفه جویی در فضای سقف و روشنایی کلی بهتر فضا می شود.

همچنین ترجیح داده می شود تعداد پنجره ها را افزایش دهید، زیرا نور طبیعی حس خوبی از فضا و همچنین تهویه را ایجاد می کند. 

آپارتمان کوچک شما از داشتن یک پنجره باز سود خواهد برد. پرده ها را کنار بگذارید یا در صورت لزوم از پرده های نازک و رنگ روشن استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: قوانین فنگ شویی | 15 اصل مهم فنگ شویی برای خانه

 

7. تخت های تاشو و کم جا

تخت های تاشو و کم جا یک راه حل عالی برای بهینه سازی فضای اتاق خواب خواهد بود! ایجاد قفسه بر روی دیوارها ی اتاق خواب، فضای مناسبی برای قرآر دادن وسایل شخصی فراهم می کند.

8. کفپوش و رنگ

کفپوش مهمترین نقش را در آپارتمان های کوچک دارد. کف پوش یکپارچه در رنگ های هماهنگ به گسترش فضای داخل آپارتمان و به لذت بردن و راحتی بصری و روانی بسیار کمک می کند.

9. لایه هایی برای افزودن ابعاد جدید

از سبک لایه بندی برای افزودن عمق استفاده کنید. فضاهای کوچک فاقد عمق هستند. خوشبختانه به راحتی می توانید این لایه ها را ایجاد کنید. قرار دادن تابلو روی دیوارها و استفاده از فرش های روشن به جای فرش های تیره، ابعاد جدیدی به فضا می بخشد. به عنوان مثال، بیش از یک لایه و رنگ برای ملافه خود با چند پتو و بالش با هماهنگی رنگ ها ایجاد کنید تا عمق فضا را گرم و راحت نگه دارد. هنگام تصمیم گیری در مورد وسایلی که می خواهید در خانه خود قرار دهید، حتما از قطعاتی استفاده کنید که در رنگ، شکل و بافت متفاوت هستند تا کنتراست مورد نظر شما را ایجاد کنند!

 

دکوراسیون خانه های کوچک و 12 ایده برای طراحی خانه های کوچک

دکوراسیون خانه های کوچک و 12 ایده برای طراحی خانه های کوچک

 

10. راه پله ها در خانه های کوچک

هنگامی که فضای کمی برای طراحی منزل دارید راه پله های گرد فضای کمی را اشغال کرده و برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک بسیار مناسب هستند و استفاده از راه پله های گرد علاوه بر اشغال فضای کمتر نسبت به سایر راه پله ها، جلوه و زیبایی خاصی به دیزاین داخلی می بخشند .از فضای زیر راه پله می تون بهترین بهره را برد. با یک کمد مخفی و یا یک کتابخانه جالب و کاربردی می توان از این فضای پرتی و زیرین به نحو احسنت استفاده کرد.

11. استفاده از گیاهان

استفاده از قلاب در سقف جهت نگهداری گلدان ها ایده دیگری برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک می باشد.

12. انتخاب پرده

برای دکوراسیون خانه های کوچک که سقف های کوتاهی دارند، بهترین گزینه اتنخاب پرده های بلند است. پرده های بلند با رنگ های خنثی با ایجاد انحراف بصری سقف را بسیار بلندتر از قبل نشان می دهند در نتیجه فضا بزرگ تر دیده می شود. پس بهتر است پرده ها را از سقف نصب کنید به نحوی که تا روی زمین پایین بیایند.  

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک هیمالیا را با خواص درمان آکنه و جوش صورت، لایه برداری پوست صورت و بدن، درمان شوره سر، درمان قطعی میگرن، درمان گرفتگی بینی و سینوزیت، رفع بوی بد دهان، درمان بی خوابی شبانه، کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت، درمان پا درد و کمر درد، بهبود گردش خون در بدن، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی، درمان پوکی استخوان، درمان فشار خون بالا، لاغری و کاهش وزن، بهبود عملکرد غده تیروئید، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0