راز داشتن یک پوست درخشان و زیبا

1993 بازدید
18 دی 96
سمانه

راز داشتن یک پوست درخشان و زیبا

توصیه می شود هفته ای یک بار از ماسک های صورت جهت محافظت از پوست صورت استفاده نمایید. اگر خواستار پوست برنزه هستید به برنامه غذایی خود ویتامین های گروه ب و ث بیافزایید، این ویتامین ها سبب می شود که نور آفتاب روی پوست اثر بهتری داشته باشد و پوست خوشرنگ شود. از همان اول نباید به مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار گرفت. باید از چند دقیقه در روز شروع کرد و به تدریج به میزان آن بیفزایید. روغن کنجد افزون بر خاصیت لطافت بخشی، در خوشرنگ شدن پوست هم موثر است. در صورتیکه می خواهید پوست نسوزد و خوشرنگ شود از این روغن استفاده کنید.

ماسک آب خیار و گلسیرین :

آب خیار، محافظ خوب پوست است و آن را از زیان های آفتاب دور نگه می دارد. برای استفاده از خیار، آب یک عدد خیار درشت را با نصف قاشق چای خوری گلسیرین و نصف قاشق چای خوری گلاب مخلوط کنید و به پوست بدنتان بزنید.

راز داشتن یک پوست درخشان و زیبا

راز داشتن یک پوست درخشان و زیبا

ماسک سفیده تخم مرغ و آب لیمو ترش :

این ماسک در روشن کردن رنگ پوست اثر فراوانی دارد و افزون بر آن به پوست لطافت می بخشد. برای استفاده از این ماسک به مقدار مساوی سفیده تخم مرغ و آب لیمو ترش را مخلوط کنید و کمی حرارت دهید تا غلیظ تر شود. سپس ماسک را به مدت پانزده تا بیست دقیقه روی پوست بگذارید و بعد با آب نیم گرم بشویید. از این ماسک برای از بین بردن لکه های آفتاب سوختگی نیز می توانید استفاده کنید.

سرکه آرایشی :

سرکه یکی از مواد زیبایی بخش پوست و مو و نرم کننده پوست است. برای این منظور از سرکه سیب استفاده شود. اگر صبح پیش از صرف صبحانه، مقدار کمی سرکه را با عسل در یک لیوان کوچک آب نیم گرم بریزید و بنوشید، اثر بسیار خوبی بر روی پوست خواهد داشت.

اگر یک فنجان سرکه سیب به آب وان بیفزایید و در آن حمام کنید، پس از مدتی خواهید دید که پوستتان بسیار نرم و لطیف شده است. سرکه سیب برای موها نیز مفید است. هنگام آبکشی، قدری سرکه به آب اضافه کنید، موهایتان ابریشمی و زیبا خواهد شد. همچنین در از بین بردن مو خوره سر موها و شوره سر هم بسیار مفید است.

یکی دیگر از خواص سرکه سیب این است که خستگی را رفع می کند. اگر با مقداری سرکه و گلاب پشت و گردن و شانه و بازوها را به آرامی ماساژ دهید، سر حال خواهید شد، این کار پس از یک روز کار و فعالیت می تواند آرامبخش باشد و رفع خستگی کند و بی آن که زیانی به بار آورد. برای خوشبو کردن سرکه می توانید از گیاهان خشک خوشبو مثل گل بنفشه، گل سرخ، اکلیل کوهی یا عرق نعنا استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید:  ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی پوست

 

ماسک نطفه تخم مرغ :

نطفه تخم مرغ، تخم مرغ نبسته ای در داخل شکم مرغ است، آن را در مقداری کرم تقویت پوست مخلوط کرده و به صورت بمالید. این دستور را تا ده روز، مداوم انجام دهید. روز دهم خودتان از تغییر صورت خود تعجب خواهید کرد، زیرا بهترین ماسک برای جوان کردن صورت است.

ماسک جوانه گندم  :

جوانه گندم را کاملا له کنید و با شیر یا آب سیب یا هویج مخلوط کرده و به روی پوست بمالید و صبر کنید تا خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید و با حوله نخی آب روی پوست را بگیرید؛ پوست تان بسیار براق و لطیف خواهد شد.

ماسک نشاسته :

یک قاشق مربا خوری نشاسته را در کمی آب نیم گرم مخلوط کنید و روی اجاق گاز گذاشته تا یک قل بزند و حالت فرنی پیدا کند، بعد نیم گرم روی تمام صورت قرار داده، بیست دقیقه بعد می شوییم. این ماسک برای صورت های جوش دار مناسب است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

خاک رس را با خواص تمیزی پوست، پاکسازی و کوچک کننده منافذ و سم زدایی از پوست، التیام بخش پوست های تحریک شده، کاهش چربی پوست، درمان جوش های پوستی، لایه برداری و حذف سلول های مرده،  شامپوی طبیعی مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0