topNotif

رازهای طول عمر و زندگی شاد

1866 بازدید
03 تیر 97
سمانه

رازهای طول عمر و زندگی شاد

در یک تعریف علمی، دکتر آلکسیس کارل زیست شناس معروف فرانسوی، درباره پیری می گوید: پیر شدن ناشی از ضعف و ناتوانی و مخصوصا یک نوع تغییرات کلی و مکانیکی، در بافت ها و سلول های بدن انسانی است، بافت های بدن انسان حالاتی دارند که، پیوسته به همدیگر کمک می رسانند، وقتی قسمتی از این سلول ها ناتوان شدند، طبعا روابط آنها قطع می شود.

وی درباره ضربه های روانی که سلامتی و تندرستی انسان را تهدید می کند، و عمده ضربه های فرساینده و پیر کننده را بر وجود انسان وارد می آورد، می نویسد: گاهی از اوقات شنیدن اخبار ناگهانی، تمام اعضاء بدن را فلج و از کار می اندازد، وقتی کسی از چیزی می ترسد، جریان خون به قدری سریع می شود، که، جلوگیری از آن بسیار مشکل و محال است، اندوه غصه زیاد صحت و سلامتی و شخص را تهدید می کند، اشخاصی که نمی توانند در مقابل ناملایمات مقاومت نمایند، غالبا از غصه می میرند.

بنابراین، باید با علل پیری که عمده آن عوامل روانی غم و اندوه بود، مبارزه جدی به عمل آورد، اما برای اینکه قبل از اینکه راز طول عمر افرادی را که عمر طولانی کرده اند، مطرح کنیم، باید بدانیم که، بطور کلی چهار عامل می تواند برای پیر شدن و یا طول عمر اساسی داشته باشد.

1- عوامل اساسی طول عمر

عوامل اساسی طول عمر را عموما، وراثت، محیط، نوع شغل و حرفه، و شیوه تغذیه می توان دانست، در اینکه وراثت یکی از عوامل و اسباب طول عمر است، و برخی از افراد خانواده ها، اصولا بر اساس ریشه های خانوادگی وراثتی خود، عمر زیاد می کنند، تردیدی نیست.

ریموند پیرل خانواده دراز عمری را نام برده، که مجموع عمر هفت پشت یک شخص، یعنی جد، جد بزرگ، نوه نواده نتیجه و تبیره او به 699 رسیده است.

وضعیت محیطی که انسان در آن زندگی می کند، از لحاظ هوای معتدل، و سالم از نظر بهداشتی، و آلوده نبودن به مسمویت ها، و آرام از جهت آشوب و سر و صدای زیاد، در سلامت و طول عمر، نقش موثری دارد. دکتر آلکسیس کارل زیست شناس معروف فرانسوی، در زمینه آثار سو ازدحام و سر و صداهای شهرهای پرجمعیت، 60% افرادی را که در اینگونه محیط ها زندگی می کنند، معلول فکری، فاقد مشاعر سالم و بیمار از لحاظ روانی می داند.

نوع شغل نیز برای افرادی که، ناچار می شوند در کارگاه های تاریک و نمناک، در معادن ناسالم، و امواج انفجار زندگی کنند، و نیز برای اشخاصی که نوع کار آنها اقتضا می کند، پیوسته از خواب شب محروم بمانند، و زندگی غیر طبیعی داشته باشند، در کاهش سلامت و طول عمر آنها تأثیر فراوانی دارد، موضوع تغذیه نیز، چیزی است که، نقش آن را در سلامت و طول عمر هرگز نمی توان نادیده گرفت.

رازهای طول عمر و زندگی شاد

رازهای طول عمر و زندگی شاد

پروفسور استایناج دانشمند اتریشی می گوید: من یقین دارم که وضع جسمی، احساسات طرز تفکر، اندیشه و کردار هر کسی در زندگی، به سه عامل زیر بستگی دارد:

  • یک تغذیه خوب
  • یک بدن ورزیده و چابک
  • یک روح با همت و پر از حرارت و شوق، و کنجکاو و راضی

دکتر هانری – شرمان استاد دانشگاه کلمبیا، طی یک سخنرانی در آکادمی پزشکان نیویورک اظهار داشت: دسته ای از غذاهای لذیذ، می تواند عمر انسان را دراز کند، و هر کس از این غذاها مصرف نماید می تواند، تا پایان عمر طولانی خود، به سلامت زندگی کرده و مظهر فعالیت و اعمال مفید باشد.

2- عمر طبیعی چند سال است؟

همانطور که ملاحظه کردیم، اصولا عمر طبیعی، تابع شرایط چهارگانه، وراثت، محیط، نوع شغل و روش صحیح تغذیه است و بهمین دلیل نمی توان مدت معین و دقیقی برای آن محاسبه نمود، بلکه هر جا این علل و عوامل مثبت و موثر به هم دست دهد، عمر افزایش می یابد و آنجا که این عوامل وجود نداشته باشد، قهرا عمر هم کاهش می یابد.

دکتر گیلورد هاوزر نویسنده کتاب گذرنامه برای یک زندگانی نوین که در عرض یک ماه، نیم میلیون جلد از کتاب او در آمریکا بفروش رسید، می گوید: طبق یک اصل علمی ثابت شده است که، هر موجود زنده ای می تواند هفت تا چهارده برابر سنی که به دوره بلوغ می رسد عمر کند، و چون انسان در سن بیست سالگی بالغ می شود، پس به خوبی می تواند لااقل 145 سال عمر کند!

بوفون طبیعی دان مشهور فرانسوی عقیده داشت: مدت زندگی هر جاندار، نزدیک به 5 برابر مدت رشد آن می باشد مدت متوسط عمر انسان باید 100 سال باشد، زیرا رشد انسان تا بیست سالگی ادامه می یابد. ایلیا مچنیکوف پزشک و فیزیولوژیست روسی، مرز طبیعی حیات انسان را 150 تا 160 سال قلمداد کرده است.

دکتر ویکتور بوگو مولتز زیست شناس مشهور روسی، کتابی تحت عنوان صد و پنجاه سال جوان بمانید نوشته، که بوسیله دکتر علی محمد مژده، به زبان فارسی هم ترجمه شده، مؤلف طبق تحقیقات و فرمول هایی که ارائه می دهد، اعتراف می کند، انسان حتی می تواند، 150 سال جوان بماند و کار و فعالیت مثبت و مفید نیز داشته باشد.

 

همچنین بخوانید:  چه اشخاصی دارای عمر طولانی هستند ؟

 

3-  زن ها، از مردها بیشتر عمر می کنند!

براساس مشاهدات و آمارگیری هایی که به عمل آمده، عموما زن ها از مردها بیشتر عمر می کند، که قهرا این فزونی طول عمر در زنان، بخشی معلول شرایط فیزیکی و بخشی هم مربوط به شرایط اخلاقی و روانی آنان می باشد، که در جای خود باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

درباره اضافه بودن زنان سالخورده نسبت به مردها، دکتر الکساندر بوگومولتز می نویسد: از روی آمار می توان پی برد، که شماره زنان سالخورده، بسی افزونتر از پیرمردهای همسال آنهاست. مثلا در مسکو 55 زن زندگی می کنند، که عمر آنها بیشتر از صد سال است، در حالیکه در آن سرزمین فقط 6 مرد صد ساله وجود دارد. امروز در کشورهای اروپایی، به مناسبت توسعه بهداشت، نوزادی که قدم به جهان می گذارد، اگر پسر باشد، بطور متوسط شصت و هفت سال عمر خواهد کرد، و هرگاه دختر باشد، بطور متوسط هفتاد و هشت سال، چون حد متوسط عمر زن ها بیش از مردهاست.

4- افرادی که، عمر زیاد کرده اند

عمر طبیعی افراد، عموما میان 60 و 70 سال است، اما در تاریخ و جوامع دیروز و امروز، مخصوصا در مشرق زمین، به مواردی برخورد می کنیم، که به صورت استثنایی، یا بر اساس وراثت، یا علل محیطی و بهداشتی تغذیه و نیز نحوه شغل خود توانسته اند، عمرهای بیش از حد طبیعی و بیش از صد سال و احیانا عمرهای چند صد سال داشته باشند. در طی بیست و پنج سال اخیر، حد متوسط عمر انسان دو برابر شده، و در حال حاضر در اتازونی پنج میلیون زن و مرد مسن هستند، که سال عمر آنها از هفتاد سالگی گذشته است.

طبق آماری که قبل از جنگ اخیر استخراج شده، در بلغارستان مردان صد ساله بیش از هر کشور دیگری هستند، و از هر یک میلیون نفر جمعیت آن شانزده نفر به صد سالگی می رسند و در حال آنکه در آمریکا، هر یک میلیون نفر جمعیت آن، فقط نه نفر صد ساله دارد، که در مقام مقایسه، صد ساله های بلغاری چابک تر و ورزیده تر از صد ساله های آمریکایی هستند.

ایلیا مچینکوف می گوید: افرادی که بیش از 150 سال عمر کرده اند، در دنیا نادر و انگشت شمارند، یک دهقان مجاز در سال 1724 به سن 185 سالگی درگذشت، نامبرده تا روزهای آخر عمر خویش مانند جوانان کار می کرد، شخص دیگری بنام جان راول بهنگام مرگ 170 سال گذشت، همسر وی در آن هنگام 164 ساله بود، که آنها 130 سال با هم زندگی کرده بودند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، از عطارک تهیه کنید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0