topNotif

راهنمای دستیابی به رویاهایتان

1254 بازدید
28 خرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

آیا رویای شما بر اساس توانمندی های شما شکل گرفته است ؟!

رویای شما باید بر اساس توانمندی های واقعی و بالقوه شما صورت خارجی پیدا کند. در زندگی نمی توانید واقعیت ها را تغییر دهید، جایی که در آن هستید یک واقعیت است ولی با توجه به این واقعیت می توانید روی مقصد خود تاثیر بگذارید. اگر می خواهید مقصد شما تحقق رویایتان باشد باید مطمئن شوید که توانمندی ها، نقاط قوت و عادت های خود را با آن رویا همخوان کرده اید. اگر این ها با رویایتان همسو نباشد به طور قطع به زحمت می افتید.

نقاط ضعف خود را بدانید همینطور نقاط قوتتان را بشناسید و برای تقویت نقاط قوتتان هر روز زحمت بکشید. مثلا اگر در زمینه رهبری قوی هستید :

  • سعی کنید هر روز درباره مدیریت و رهبری مطالعه کنید
  • هر روز درباره مدیریت و رهبری مطلب جمع آوری کنید
  • هر روز درباره مدیریت و رهبری مطلب بنویسید
  • هر روز درباره مدیریت و رهبری حرف بزنید
  • هر روز درباره مدیریت و رهبری سوال کنید
  • هر روز درباره مدیریت و رهبری فکر کنید
  • هر روز درباره مدیریت و رهبری بر ارزش ها و اطلاعات دیگران اضافه کنید و….

همه این موارد باعث تقویت نقطه قوتتان می شود. گرچه این کارها هر روز انجام شوند اما در عرض چند روز یا چند ماه چیزی برای عرضه نخواهید داشت. نتیجه کار خود را با گذشت سال ها خواهید دید و تاثیرات خود را نشان خواهند دارید. موقعیت فعلی در واقع همخوانی و همسویی عادت ها و توانمندی ها با یکدیگر است.

آیا رویای شما بر اساس توانمندی های شما شکل گرفته است؟

آیا رویای شما بر اساس توانمندی های شما شکل گرفته است؟

شناخت توانمندی های خود

اگر توانمندی های خود را بشناسید و بر اساس آن ها در جهت تحقق رویایتان گام بردارید و آن قدر این کارها را تکرار کنید تا برایتان عادت شوند به احتمال فراوان رویایتان تحقق پیدا خواهد کرد. اغلب مردم محدودیت هایی دارند که جنبه بیرونی ندارند بلکه این محدودیت ها درونی هستند.

شما پاسخ این سوال را چگونه می دهید ؟ آیا می خواهید کاری را که برای آن ساخته نشده اید انجام دهید؟ آیا برای بالا بردن احتمال موفقیت خود توانمندی ها، عادت ها و آرزوهایتان را همخوان کرده اید ؟ آیا برای رسیدن به رویایتان به بخت و اقبال و دیگران وابسته اید ؟ اگر اینطور است وقت آن رسیده است که عادات خود را تعدیل کنید. واقعیت هرگز دشمن رویا نیست، به شرط آنکه بتوانید به سوال های واقعیت جواب مثبت دهید.

  1. آیا برای تحقق بخشیدن به رویایم به عواملی در محدوده کنترل خود وابسته ام؟ پاسخ شما به این سوال چیست ؟
  2. چه رویایی در سر دارید ؟ اگر رویایتان را بر روی کاغذ نیاورده اید همین حالا شروع کنید.
  3. از کجا شروع می کنم ؟ مشخص کنید که در این لحظه در کجا قرار دارید ؟
  4. نقاط ضعف و قوت من کدامند ؟

 

همچنین بخوانید: گام های عملی برای دستیابی به رویاهایمان

 

سه تا پنج توانمندی مهم خود را توصیف کنید. هر رویایی که می خواهید به آن برسید باید بر اساس این توانمندی ها استوار باشد. در صورت امکان دور این سه تا پنج مورد دایره بکشید چیزی که در محدوده این دایره ها قرار نداشته باشد نقطه ضعف شما محسوب می شود. برای رسیدن  به  رویاها باید نقاط قوت خود تقویت کنید.

عادات مثبت و منفی من کدامند؟

سه ستون رسم کنید در ستون اول همه عادت هایی را که فکر می کنید بر رویای شما تاثیر مثبت دارند بنویسید. در ستون دوم همه عادت هایی را که مانع تحقق رویای شما می شوند و در ستون سوم به عادت های جدیدی اشاره کنید که برای رسیدن به رویایتان به آن احتیاج دارید.

چه مدت باید عادت ها را تمرین کنم تا به توانمندی های خود برسم ؟ ببینید برای تبدیل شدن به فردی که می تواند به رویایش تحقق بخشد چقدر باید روی خود کار کنید ؟

 

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن گل سرخ را با خواص نشاط آور، ضد تب، ضد عفونت، ضد اسپاسم، ضد ویروسی، مسهل صفرا، ضد یبوست، تقویت کننده لثه، ریزش مو، پوست و روده ها جلوگیری از ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

   
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0