راهنمای کامل علل بیماری ها در اعضای پایین تنه بدن

2223 بازدید
04 اسفند 96
آلاله

راهنمای کامل علل بیماری ها در اعضای پایین تنه بدن و درمان هایی برای آن ها

در این مطلب برخی از متداول ترین نشانه هایی که راجع به بدن لازم است بدانید را برایتان گردآوری کرده ام و در چند قسمت زبان، بالاتنه و پایین تنه برایتان منتشر خواهم کرد پس با مقالاتمان تحت عنوان نشانه های بدن همراه باشید.

پایین تنه

لکه های قرمز روی جلوی ران

لکه های قرمز روی جلوی ران نشانه ی کمبود احتمالی ویتامین آ ست.

راه حل ها :

از مکمل غذایی جلبک آبی- سبز استفاده کنید، روزی شش عدد قرص با یک قاشق چای خوری، یا گرد یا قرص اسپیرولینا، بخورید. به غذاهایتان جلبک یا علف دریایی اضافه کنید. روزی یک مکمل غذایی مولتی ویتامین بخورید. از یک مکمل بتاکاروتن، روزی 15 میلی گرم، نیز استفاده کنید. عجیب به نظر می رسد اما بتاکاروتن منبع غنی ویتامین آ است. از غذاهایی که سرشار از ویتامین آ هستند همچون بروکلی، هویج، ماهی حلوایی، برگ های سبز خردل، جعفری، فلفل قرمز، سیب زمینی شیرین، شاهی، کلم دکمه ای، برگ های سبز، کلم پیچ، پاپایا، کدو تنبل، ماهی آزاد، هندوانه و کدوی زرد استفاده کنید.

سوزش زانو

سوزش زانو، در محل اتصال کشکک زانو به استخوان اصلی ساق پا ممکن است به دلیل کمبود مواد معدنی و ویتامین باشد.

راه حل :

به مدت دو تا سه ماه از 400 میکرو گرم سلنیوم و ویتامین ای استفاده کنید.

سوزش استخوان ساق پا

سوزش استخوان ساق پا در موقع تحمل فشار، نشانه ی کمبود مواد معدنی و ویتامین است.

راه حل :

روزانه کلسیم 1000 میکرو گرم و نیاسین ایمید 500 میکرو گرم مصرف کنید.

گرفتگی های ساق پا

دردهای ناشی از گرفتگی های ساق پا به معنی کمبود کلسیم است، همچنین ممکن است به معنی کمبود منیزیم هم باشد زیرا منیزیم ماده ی معدنی ضروری برای جذب کلسیم توسط استخوان هاست.

راه حل ها :

روزی دو بار منیزیم به میزان 750 گرم و کلسیم به میزان 500 میلی گرم استفاده کنید. به سوپ ها و خورش هایتان علف دریایی اضافه کنید. به مقدار زیاد سبزی های سبز برگ بخورید. اگر زیاد ورزش می کنید و عرق می کنید خوب است که بعد از ورزش از یک مکمل منیزیم استفاده کنید.

رگ های واریسی

وجود آن ها نشان دهنده ی کمبود مواد مغذی یا پرخونی کبدی است.

راه حل ها :

از ویتامین ای روزی 400 واحد، بیوفلاونوئید روزی 500 میلی گرم و منیزیم روزی 1000 میلی گرم استفاده کنید.

راهنمای کامل علل بیماری ها در اعضای پایین تنه بدن

راهنمای کامل علل بیماری ها در اعضای پایین تنه بدن

ترک قسمت انتهایی ساق پا از مچ پا به بعد

وجود ترک کف پا نشان دهنده ی افزایش احتمالی مخمر در بدن شماست.

راه حل ها :

یک مکمل غذایی بیوتین روزی 50 میلی گرم به برنامه ی غذایی خود اضافه کنید تا جلوی چرخه کامل جوانه زدن مخمرها را بگیرد. پاهای خود را با روغن بذرک ماساژ دهید.

شکم

نفخ شدید شکم و حساس بودن آن به فشار که گاهی دردناک می شود نشان دهنده ی کم بودن اسید معده و ناکافی بودن آنزیم های گوارش است.

راه حل ها :

راهنمای کامل علل بیماری ها در اعضای پایین تنه بدن

راهنمای کامل علل بیماری ها در اعضای پایین تنه بدن

در هر وعده ی غذا یک آنزیم گوارشی بخورید. از مصرف فرآورده های شیر گاو اجتناب کنید، زیرا مولکول های شیر گاو به قدری بزرگ اند که شکستن آن ها برای معده بسیاری افراد مشکل است. از گروه بندی غذایی به نحو صحیح پیروی کنید.

آن چه مدفوع درباره سلامت شما می گوید :

مدفوع

مدفوع چرب شناور که روان نباشد نشانه ی عدم تعادل کبد است.

راه حل ها :

هر روز روی سالاد خود بذر کتان بریزید. روزی سه فنجان دم کرده ی ساج بنوشید. هر روز یک قاشق چای خوری اسپیرولینا بخورید. از غذاهایی همچون کلم دکمه ای، بروکلی، کلم پیچ، گل کلم، سیر، کلم قمری، ریشه ی شلغم، مغزها، دانه ها به خصوص دانه بذرک، کدو تنبل، آفتابگردان و تخم مرغ استفاده کنید که همگی تقویت کننده کبد هستند.

قبل از هر وعده غذا از گرد ال گلوتمین استفاده کنید. بدن خود را با ترکیب گیاهی تریفالا پالایش کنید اگر آن را در بازار پیدا نکردید از سبوس بارهنگ کتانی استفاده کنید و خود را با تنقیه ی خانگی درمان کنید.

مدفوع بسیار بدبو

مدفوع بسیار بدبو نشانه ی ضعف دستگاه گوارش و کندی حرکت غذا در روده ی بزرگ است. باید از آنزیم های گوارشی استفاده کنید.

راه حل ها :

همراه هر وعده غذا، کپسول آنزیم گوارشی مصرف کنید. از یک فروشگاه غذای سالم مقداری کلروفیل مایع بخرید و قبل از هر وعده غذا یک قاشق چای خوری از آن بخورید. روزی 100 میلی گرم کوآنزیم 10 مصرف کنید. برای خودتان آب میوه ی ترکیبی درست کنید (به عنوان مثال آب دو عدد هویج، دو تکه ی نازک کرفس و یک دانه خیار را با هم بگیرید و میل کنید) شاید برایتان لذت بخش نباشد اما به خوردنش می ارزد.

 

همچنین بخوانید: پاکسازی کبد با داروهای گیاهی

 

مدفوع چسبنده

اگر مدفوع شما مقدار بسیاری موکوس داشته باشد به آهستگی حرکت می کند و به لبه ی توالت می چسبد. در این صورت غذای شما فاقد فیبر با کیفیت مطلوب است و لازم است بیشتر غذاهایی بخورید که آنزیم های غذایی فراون داشته باشند.

راه حل ها :

از مصرف غذاهای تولید کننده موکوس مثل فرآورده های لبنی بکاهید. توجه داشته باشید که الکل نیز از عوامل تولید موکوس به شمار می آید، باور می کنید با کمی رعایت فقط در عرض چند روز احساس بهتری خواهید داشت. از جلبک آبی – سبز روزی شش کپسول استفاده کنید.

مدفوع تکه تکه

اگر مدفوع شما به صورت تکه های کوچک دفع شود، نشانه ی کبد پر خون است.

راه حل ها :

به مدت یک ماه روزانه سه بار از کپسول های شیر تیغک 2 عدد و آلفا لیپوییک اسید روزی 500 میلی گرم استفاده کنید. از گرد پاکساز داخلی به نام بارهنگ کتانی با تریفالا روزی دو قاشق سوپ خوری مخلوط در آب میوه یا آب استفاده کنید و قبل از غذا هم یک قاشق چای خوری کلروفیل مایع بخورید. دو قاشق سوپ خوری دانه های لسیتین را روی حبوبات یا سالادها بریزید.

 

همچنین بخوانید:  همه چیز در مورد اسکلت بدن

 

مدفوع روشن

اگر مدفوع شما به رنگ بژ روشن است یا ظاهر زرد رنگ دارد، نشانه ی آن است که در هضم غذاهای چرب دچار اشکال هستید و همچنین به احتمال قوی اسید های چرب ضروری یعنی چربی های مفید در بدنتان وجود ندارند.

راه حل ها :

از غذاهایی که دارای اسید های چرب ضروری اند بیشتر استفاده کنید تا بدن بتواند به نحو موثر چربی ها را بسوزاند. ماهی، آووکادو، دانه های کدو تنبل، دانه های آفتابگردان و سبزی های دریایی مثل نری و دالس را به برنامه ی غذایی تان اضافه کنید. ریختن یک قاشق سوپ خوری دانه بذرک روی سالاد نیز به طبیعی شدن مدفوع کمک می کند.

وجود بقایای غذایی در مدفوع

در حالت طبیعی پوست خارجی ذرت شیرین در مدفوع یافت می شود چرا که به نسبت غیر قابل هضم است. اما گر متوجه وجود بقایای غذایی دیگر در مدفوع شدید، بدانید که این نشانه ی ضعف دستگاه گوارش شماست. همچنین ممکن است غذایتان را به مقدار کافی نجویده باشید، غذای خود را به طور کامل بجوید، به یاد داشته باشید که معده ی شما دندان ندارد.

کرم در مدفوع

تصور وجود کرم در مدفوع ترسناک است. اما شایع تر آن است که گمان می کنید اغلب بچه ها به آن مبتلا می شوند و به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی آن را به بزرگسالان منتقل می کنند. شما هم ممکن است با مصرف گوشت خوک که خوب پخته نشده باشد و مصرف گوشت خام یا ماهی خام آن را وارد بدن خود کنید، همین حالا خود را کرم زدایی کنید. اگر در بدن شما کرم وجود داشته باشد بدن مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نخواهد کرد.

کرم ها از مواد مغذی دریافتی تغذیه می کنند و جذب مواد مغذی را به مخاطره می اندازند. افرادی که کرم دارند اغلب به کم خونی ناشی از فقر آهن مبتلا هستند. مقدار آهن بدن خود را اندازه گیری و بررسی کنید. به احتمال زیاد خارش شدیدی در ناحیه ی تهیه گاهتان دارید به خصوص شب ها، تا آنجا که می توانید محل خارش را نخارانید، چون با این کار چه بسا کرم ها پخش شوند و این عارضه گسترش یابد.

راه حل ها :

شاید روش هایی که در ادامه می آیند و می توانند مفید باشند برای شما عجیب به نظر برسند اما کارا هستند، شربت گردوی سیاه کرم ها را از بین می برد، روزی سه بار با شکم خالی از آن استفاده کنید. ترکیب شربت شبدر، افسنطین یا درمنه ی کوهی و گردوی سیاه بهترین کارکرد را دارد، اما به خاطر داشته باشید اگر باردار هستید از این ترکیب استفاده نکنید.

مصرف شربت ریشه ی جنتیانا (کوشاد)، روزی سه بار برای از بین بردن کرم ها عالی است. برای دفع کرم های کوچک مقدار زیادی دانه ی کدو تنبل، دانه کنجد و انجیر بخورید. روزی یک یا دو بار قبل از غذا شربت آلوئه ورا بنوشید تا از عفونت مجدد جلوگیری شود. از یک مولتی ویتامین خوب به همراه مقدار زیاد ویتامین ب استفاده کنید. عصاره دانه گریپ فروت، روزی سه بار 200 قطره در آب، درمان طبیعی مناسبی است.

مقدار زیادی پیاز و سبزی های دارای برگ سبز تیره و سالاد بخورید. انواع شیرینی، شیر پاستوریزه و غذاهای فرآوری شده را حذف کنید. کرم ها را در این محیط ها به خوبی رشد می کنند. برای دفع کرم های کوچک، دم کرده ی سنا، سنای مکی، بنوشید.

از کرم زینک اکساید (اکسید روی) استفاده کنید. آن را روی مقعد بمالید تا ناراحتی و خارش در شما تسکین یابد. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما یک جفت سیر داخل جوراب هایتان و کفش هایتان بگذارید همچنان که راه می روید سیر له خواهد شد و از راه پوست وارد دستگاه گردش خونتان می شود و از آنجا به ناحیه ی روده می رسد. کرم ها از سیر متنفرند. بدین ترتیب از راه پوستتان خصوصیات ضد انگلی سیر را جذب کنید. البته خوردن سیر خام یا پخته نیز موثر است.

مدفوع شل و روان

این حالت بیانگر وضعیت اسهالی که به علت یک بیماری عفونی به وجود آمده باشد نیست. در این وضعیت مدفوع شما همیشه روان است و هیچ وقت شکل نمی گیرد این نشانه ی ضعف عملکرد طحال است.

راه حل ها :

این اولین باری است که شما را به خوردن زیاد سبزی خام تشویق نمی کنم، تا وقتی وضعیت مدفوع بهتر شود این اقلام را به برنامه ی غذایی تان اضافه کنید، پیاز، تره فرنگی، دارچین، زنجبیل، رازیانه، سیر و جوز هندی. خوردن برنج، جو دو سر و شعیر ابلیس در وعده ی صبحانه، برای درمان این وضعیت بسیار مفید است. غذاهای گرم بخورید و دم کرده های گیاهی یا آب گرم بنوشید، به ویژه در طی ماه های سرد یا بارانی، اگر می خواهید سالاد بخورید، همیشه با آن غذای گرم بخورید یا زنجبیل ساییده را روی سالادتان بریزید. زنجبیل ساییده بر طحال اثر گرم کننده دارد.

مدفوع ریز ریز نازک

روده ی بزرگ شما نیازمند کمک اضطراری است، روده ی خود را تمیز کنید.

راه حل ها :

از تنقیه یا شستشوی روده استفاده کنید. غذاهای سرشار از فیبر بخورید، یعنی میوه، سبزی و سالادهایی که در تهیه آن ها برگ های سبز تیره به کار رفته، فراوان استفاده کنید. از سبوس بارهنگ کتانی یا تریفالا استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید:  روش های درمانی شب ادراری

 

مشکل دفع ادرار

اگر احساس می کنید باید ادرار خود را دفع کنید اما دفع به آسانی صورت نمی گیرد، نشانه ی آن است که باید انرژی مثانه و کلیه هایتان را متعادل کنید.

راه حل ها :

از غذاها و گیاهان فهرستی که در ادامه می آید استفاده کنید. از کوینوآ استفاده کنید، این گیاه یکی از بهترین غذاها برای کلیه و مثانه به شمار می آید.

تکرر ادرار یا مراجعه ی مکرر به دستشویی

منظور از مراجعه ی مکرر هر 15-30 دقیقه یک بار است. این نشانه ی کاستی انرژی کلیوی و خستگی مثانه است. همچنین نوشیدن بیش از حد نوشیدنی های شیرین دارای شکر و افزودنی عامل دیگر مراجعه ی مکرر به دستشویی است.

راه حل ها :

جو، دانه های گندم، برنج شیرین، لوبیای ادزوکی، نخود سیاه، لوبیای قرمز، ماهی آزاد دریایی و قزل آلا را به برنامه ی غذایی تان اضافه کنید، این ها کلیه ها را تقویت می کنند. همچنین تا جایی که ممکن است به غذای خود جعفری اضافه کنید. اگر مستعد ابتلا به عفونت های مثانه ای هستید، توت قرمز بخورید یا عصاره ی توت قرمز بنوشید (توت قرمز بهترین میوه برای کمک به مثانه است.) از سبزی هایی که برای مثانه مفیدند مانند کرفس، هویج، کدو، مارچوبه و لوبیای لیما در پخت سوپ یا آبگوشت استفاده کنید، دم کرده ی گل قاصد بنوشید و دانه های بذرک بخورید. از مصرف کافئین، قهوه و چای کافئین دار استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جینسینگ قرمز را با خواص درمان کم خونی، ضعف، کمبود تعرق، بی نظمی تنفس، فراموشی و نسیان، تشنگی مداوم، بی میلی جنسی، خستگی شدید، درمان سوءهاضمه، دردهای ناحیه قلب و تهوع، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0