topNotif

کاهش شیر مادر با نسخه های گیاهی در طب سنتی

5423 بازدید
02 دی 96
سمانه

کاهش شیر مادر با نسخه های گیاهی

مرهم ترکیبی اسفرزه :

جهت کم کردن شیر، مادران می توانند از مرهم ترکیبی اسفرزه بهره بگیرند.

ترکیبات : 30 گرم تخم اسفرزه، 15 گرم اشق و مقداری آب جوش نیاز است.

روش تهیه : ابتدا اسفرزه را در کمی آب جوش حل کرده و مدتی بگذارید تا لعاب آن خارج شود، سپس اشق را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) ذوب کرده و با لعاب تخم اسفرزه مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا مرهم یک دستی حاصل شود، بعد هر روز مقداری از آن را بر سینه ضماد کرده و پس از 2 ساعت بشویید و این عمل را تا چند روز متوالی تکرار کنید.

کاهش شیر مادر با نسخه های گیاهی

کاهش شیر مادر با نسخه های گیاهی

چای مریم گلی و افسنطین :

استفاده از چای مریم گلی و افسنطین روزی 3 بار هر بار 2 فنجان دو ساعت قبل از غذا و ادامه آن تا قطع کامل شیر به مادرانی که تمایل به کم کردن و قطع شیر خود دارند توصیه و تجویز می شود.

ترکیبات : 30 گرم مریم گلی، 20 گرم افسنطین، 500 میلی لیتر آب جوش نیاز است.

روش تهیه چای : مریم گلی و افسنطین را مخلوط کرده و به حالت نیم کوب در آورید، سپس هر بار یک قاشق غذاخوری از آنها را در یک لیوان آب جوش ریخته و روی لیوان را با بشقاب بپوشانید تا بخار آب آن خارج نشود پس از ده دقیقه دم کشیدن آب آن را صاف نموده و میل کنید.

ضماد ترکیبی تخم خیار :

استفاده مداوم و منظم از ضماد ترکیبی تخم خیار، موجب خشک شدن سریع جریان شیر در مادران و کاهش چشمگیر شیر آنها می گردد.

ترکیبات : 30 گرم تخم خیار تازه، 30 گرم تخم شربتی، 50 گرم باقلا، کمی برگ نعنای تازه مورد نیاز است.

روش تهیه : ابتدا تخم شربتی را در کمی آب بخیسانید تا لعاب آن خارج شود، سپس باقلا را نرم ساییده و به حالت پودر در آورید بعد تخم خیار را با برگ نعنا مخلوط کرده، بکوبید. کوبیده شده آن را از غربال یا صافی درشت عبور داده و با پودر باقلا و لعاب تخم شربتی خمیر کرده خوب هم بزنید، این خمیر را بر روی سینه به مدت 3 تا 4 ساعت ضماد کرده و ببندید و این عمل را چند روز متوالی تکرار کنید.

 

همچنین بخوانید:  نسخه های گیاهی ضدنازایی و ناباروری قسمت۱

 

سایر نسخه های گیاهی کم کننده شیر مادران !

نسخه 1 :

جهت بند آمدن شیر مادران، 50 گرم زیره سبز را نرم ساییده و با کمی سرکه خمیر کنید و خوب هم بزنید، سپس آن را بر روی پستان ضماد کرده و به مدت 2 ساعت ببندید.

نسخه 2 :

خوردن آب لیمو و آب جوشانده سماق و یا مالیدن آنها بر روی سینه و پستان مادران موجب کاهش جریان شیر در مادرانی که بنا به عللی می خواهند، شیرشان قطع گردد می شود.

نسخه 3 :

جهت کم کردن شیر، یک مشت برگ تازه گیاه خرفه را خرد کرده و بر روی سینه و پستان ضماد کنید و پس از دو ساعت بشویید و این عمل را تا 3 روز متوالی تکرار کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر سماق را با خواص  کمک به کاهش وزن و چربی سوز، درمان کهیر، درمان لک های سفید پوست، درمان اسهال، درمان حالت تهوع و استفراغ در بارداری، پیشگیری از پوسیدگی دندان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0