راهکارهایی برای بند آمدن خون دماغ

2820 بازدید
30 بهمن 96
آلاله

راهکارهایی برای بند آمدن خون دماغ که بد نیست بدانیم

هیچ چیز مانند جاری شدن خون از بینی، شما را متوجه حجم بالای خونی که در سر جریان دارد نمی کند، که البته مقدار زیادی از آن در مویرگ های بینی در گردش است. توصیه هایی که اینک به شرح آن ها می پردازیم تقریبا به قطع هر نوع خون دماغ کمک می کنند ؛ چه از خشکی مخاطی بینی در یک روز خشک زمستانی ناشی شده، چه عارضه ی جانبی فشار خون بالا بوده و چه تصلب شرایین مسبب آن شده، و چه در کودکان در اثر فرو بردن انگشت به داخل بینی باشد.

خارج کردن لخته ی خون از بینی :

قبل از آن که سعی در متوقف کردن جریان خون نمایید، فین کرده، لخته خون را از بینی خارج کنید. این کار باعث می شود، لخته هایی که باعث باز ماندن عروق بینی شده اند از بینی خارج شوند. لخته مانند لاستیک پای در که در را باز نگه داشته و مانع از بسته شدن آن می شود، عمل می کند. رگ خونی دارای الیاف الاستیکی می باشند. بنابراین با خروج لخته ها از بینی به این الیاف الاستیکی موجود در سیاهرگ ها اجازه می دهید که با جمع شدن در قسمت پاره شده و صدمه دیده ی رگ مانع از جریان خون به خارج گردند. پزشکان بر این عقیده اند که این روش واقعا موثر است و از خون ریزی زیاد جلوگیری می کند. گاهی تنها با خارج کردن لخته و وارد آوردن فشاری مختصر به بینی می توان خونریزی را متوقف نمود.

گذاشتن پنبه مرطوب در بینی :

شاید بپرسید پنبه را با چه چیزی خیس کنیم؟ چند تن از متخصصان، استفاده از داروهای ضد احتقاق مجاز بدون نسخه ای مانند فنل آفرین و اسپری اکسی متازولین را مناسب می دانند. ولی بعضی از پزشکان استفاده از سرکه سفید را توصیه می کنند، آن ها می گویند اسید موجود در سرکه باعث سوختگی مختصر سر عروق شده و به قطع جریان خون کمک می کند، همچنین می گویند : داروهای ضد احتقاق فقط اثر موقت دارند و اگر به درستی از آن ها استفاده نشود، حتی ممکن است باعث آسیب مخاط و پوشش داخلی بینی شوند.

راهکارهایی برای بند آمدن خون دماغ

راهکارهایی برای بند آمدن خون دماغ

استفاده از گاز استریل :

اگر پنبه در دسترس تان نیست، می توانید از یک گاز استریل استفاده کنید. هنگام خارج کردن گاز از بینی، مشت خود را پر از آب کنید و مقابل بینی بگیرید و گاز را با آب داخل دستتان خیس کنید، این کار باعث می شود گاز به راحتی و بدون آن که باعث خونریزی مجدد گردد از بینی خارج شود.

فشار دادن غضروف :

پس از تخلیه لخته و گذاشتن پنبه در بینی، با انگشت شست و سبابه به مدت پنج تا هفت دقیقه غضروف را محکم بفشارید. اگر خون ریزی متوقف نشد، پنبه را تعویض کنید و دوباره پنج تا هفت دقیقه دیگر بینی را محکم بگیرید. طبعا پس از این مدت باید خونریزی متوقف شود. پس از قطع خونریزی و قبل از آن که اقدام به خارج نمودن پنبه از بینی نمایید، لازم است بیست دقیقه صبر کنید.

راست بنشینید :

خوابیدن یا متمایل کردن سر به طرف عقب تنها سبب بلعیدن خون می شود.

کیسه یخ :

گاهی استفاده از کیسه یخ کاملا موثر واقع می شود. سرما موجب تنگ شدن عروق و در نتیجه کاهش خونریزی می گردد.

مصرف پماد آنتی بیوتیک :

مصرف مقدار کمی از این پمادها در داخل بینی دو تا سه بار در روز باکتری ها را نابود می کند. در نتیجه از بین رفتن باکتری ها، خارش، خشکی و پوسته شدن مخاط بینی هم کم می شود.

 

همچنین بخوانید:  7 علت برای خون دماغ و روش های درمان آن

 

مصرف آهن :

اگر مستعد خونریزی بینی هستید، استفاده از آهن به عنوان مکمل غذایی باعث جبران خون از دست رفته می شود. آهن یک فاکتور مهم در ساخت هموگلوبین است که ماده ی کلیدی در گلبول های سرخ خون می باشد. همچنین این افراد باید از مصرف آسپرین در موارد غیر ضروری بپرهیزید.

کنترل فشار خون :

افراد مبتلا به فشار خون بالا مستعد خونریزی بینی هستند و اگر در نتیجه آن رگی داخل جمجمه پاره شود، منجر به سکته می شود. به همین دلیل است که خداوند یک سوپاپ اطمینان خارجی به نام بینی را در بدن تعبیه کرده است.

مرطوب کردن هوا :

هنگامی که تنفس می کنیم بینی سخت مشغول کار کردن است تا هوای تنفسی را قبل از رسیدن به ریه ها مرطوب کند. بنابراین اگر در هوای محیط پیرامون شما رطوبت کافی وجود نداشته باشد، بینی مجبور می شود شدیدتر کار کند. یک دستگاه بخور می تواند بسیار موثر و کمک کننده واقع شود. همچنین سیگار رطوبت حفره بینی را از بین می برد.

مصرف ویتامین ث :

ویتامین ث برای ساخت کلاژن، یعنی ماده ای که برای سلامت بافت های بدن الزامی است، ضروری می باشد. کلاژن موجود در بافت دستگاه تنفسی فوقانی باعث چسبندگی ترشحات مخاطی به محل های لازم و حفظ رطوبت جدار بینی و سینوس ها می گردد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گشنیز خشک را با خواص کاهش التهابات پوستی، درمان بیماری های پوستی، درمان اسهال، تنظیم فشار خون، جلوگیری از کم خونی، درمان آبله، درمان زگیل، تنظیم عادت ماهانه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0