راهکارهایی جهت کنترل تبخال های تناسلی

2301 بازدید
16 آذر 96
سمانه

آخرین به روزرسانی 98/07/15

با راهکارهایی جهت کنترل تبخال های تناسلی آشنا شوید:

ناگهان متوجه زخم هایی در دستگاه تناسلی می شوید و به دنبال آن احساس سوزش شدیدی می کنید و دچار تب و ضعف می شوید. پس از چند آزمایش متوجه می شوید که به تبخال تناسـلی (HSV) مبتلا شده اید، که این بیماری تا آخر عمر با شما همراه است. در درجه اول نگذارید افکار و احساسات منفی بر شما غلبه کنند، زیرا روش هایی وجود دارد که می توانید این زخم ها یا تبخال ها را تحت کنترل خود بگیرید. حال در این مقاله با راهکارهایی جهت کنترل تبخال های تناسلی آشنا شوید.

راهکارهایی جهت کنترل تبخال های تناسلی

1- روحیه خود را از دست ندهید

به دو دلیل، اول آن که اگر شما هم مثل بیشتر مردم باشید، پس از اولین حمله بعد از 2 تا 3 هفته پایان می یابد و حمله بعدی به شدت دفعه اول نیست. دوم اینکه اگر جز افرادی باشید که بیماری برایشان مشکل ایجاد می کند، درمان هایی وجود دارد که از شدت آن ها می کاهد. به طور خلاصه بروز این بیماری نباید موجب نا امیدی فرد شود.

2- سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

متخصصان هنوز به درستی نمی دانند چه چیز سبب می شود که این ویروس به مدت طولانی در بدن مقیم شود و یکباره فعال و موجب مشکل و تولید بیماری کند. اما بسیاری بر این عقیده اند که تضعیف سیستم ایمنی بدن، ویروس را فرا می خواند. عاقلانه است که سیستم ایمنی بدن را با مصرف غذاهای مناسب، آرامش، استراحت و ورزش منظم، قوی نگه دارید.

 

راهکارهایی جهت کنترل تبخال های تناسلی

راهکارهایی جهت کنترل تبخال های تناسلی

 

3- از آب و صابون استفاده کنید

به محض رویت زخم بر روی دستگاه تناسلی تنها چیزی که برای پاکیزه نگه داشتن موضع از باکتری ها نیاز دارید، مقداری آب و صابون است. زیرا در مورد این زخم ها مانند بقیه زخم ها، احتمال بروز عفونت ثانویه وجود دارد.

4- از استعمال پمادها اجتناب نمایید

زخم های ناحیه تناسلی برای بهبود به هوای آزاد نیاز دارند. ژل های هیدروکربنی و پمادهای آنتی بیوتیک، مانع از رسیدن هوا به زخم و کند شدن روند بهبودی می گردند. همچنین، از کرم هایی که عوارضی مانند ضعف سیستم ایمنی بدن دارند و به این ترتیب موجب رشد بیشتر ویروس می گردند، استفاده نکنید.

5- به وسیله آب گرم موضع را تسکین دهید

این درمان در بیشتر افراد موثر واقع می شود، پس از شست و شو با آب گرم، ناحیه تناسلی را با سشوار که روی درجه ملایم تنظیم کرده اید، کاملا خشک کنید. هوای سشوار همچنین باعث تسکین موضع شده، احتمالا روند بهبودی را تسریع می کند.

6- لباس زیر نخی بپوشید

از آن جا که رسیدن هوا برای بهبودی زخم ها الزامی است، لازم است از لباس های زیر آزاد با الیاف نخی، نه مصنوعی استفاده کنید.

7- از دست زدن به زخم ها پرهیز کنید

هر چند این بیماری به زخم ناحیه تناسلی معروف است، اما امکان انتقال به دیگر نقاط بدن از طریق لمس کردن وجود دارد، به همین دلیل عدم تماس با زخم ها بسیار حائز اهمیت است.

 

همچنین بخوانید:  بیماری های مهبل و عوامل موثر در پیشرفت بیماری های واژن

 

درمان های گیاهی جهت کنترل تبخال های تناسلی

نسخه ترکیبی گیاهان دارویی

ترکیبات:
  • پونه معمولی 100 گرم
  • پولک 80 گرم
  • پونه وحشی 50 گرم
  • تخم گشنیز 50 گرم
  • رازیانه 50 گرم
  • گل ختمی 50 گرم
  • گل بابونه 50 گرم
  • آویشن کوهی 40 گرم
  • گل پنیرک 40 گرم
  • اسطوخودوس 30 گرم
  • آویشن شیرازی 30 گرم
  • گل بومادران 30 گرم
  • مرزنجوش 30 گرم
  • کاکوتی 30 گرم

روش تهیه: تمامی مواد مزبور را خرد کرده و با هم مخلوط نمایید. سپس، روزانه 3 تا 5 قاشق غذاخوری از آن ها را به 4 لیوان آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید به مدت 45 دقیقه دم بکشد. در نهایت آن را صاف کرده و با کمی عسل میل نمایید.

نسخه پونه

به حدود 3 تا 4 لیوان آب جوش، 4 تا 6 قاشق غذاخوری پونه اضافه کنید. سپس، اجازه دهید به مدت 30 تا 45 دقیقه دم بکشد و در آخر آن را صاف کرده و با عسل شیرین کنید و روزانه میل نمایید.

نسخه بومادران

روزانه 3 تا 5 قاشق غذاخوری بومادران را به حدود 3 تا 4 لیوان آب جوش افزوده و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه دم بکشد. سپس، آن را صاف کرده و میل نمایید.

شیره برگ انجیر

روزانه 3 تا 5 مرتبه، مقداری شیره برگ انجیر را بر روی موضع بمالید. این روش، خارش و درد زگیل های تناسلی را کاهش می دهد.

فراموش نکنید:

اکنون شما وظیفه دارید از انتقال ویروس به همسرتان جلوگیری کنید، از وسایل بهداشتی استفاده کنید و اگر باردارید مطلع کردن پزشک از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا ویروس تبخال می تواند موجب آلوده شدن نوزاد گردد و برای زنانی که دارای تبخال تناسلی هستند، توصیه می شود سالی یک بار تست پاپ اسمیر انجام دهند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن آلوئه ورا را با خواص درمان تبخال تناسلی، ضد جوش، ضد لک، سفید کننده و روشن کننده پوست، درمان حساسیت های پوستی و آفتاب سوختگی، ضدچروک پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0