راه هایی برای از بین بردن جای زخم

3169 بازدید
22 فروردین 99
سمانه

راه هایی برای از بین بردن جای زخم

معمولا بعد از بهبودی زخم، جای زخم یا لکه های آن باقی می ماند. اما نیازی به نگرانی نیست زیرا در اینجا برخی از داروهای خانگی برای پاک کردن جای زخم ها معرفی شده است. در این مقاله، زخم به معنای هرگونه آسیب دیدگی است که در آن پوست بریده یا پاره می شود، می سوزد یا پوست کنده می شود و شامل خراشیدن خفیف، زخم های عمیق تر و سوختگی جزئی پوست است.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر زخم ها به طور کامل از بین نمی روند اما برخی از نسخه های گیاهی وجود دارند که می تواند به کاهش ظاهر نامتناسب آنها کمک کنند. با ما همراه باشید تا با نسخه های گیاهی برای درمان جای زخم آشنا شوید؛

 

راه هایی برای از بین بردن جای زخم

راه هایی برای از بین بردن جای زخم

 

راه هایی برای از بین بردن جای زخم

لیمو ترش

لیمو ترش حاوی آلفا هیدروکسی اسید (نوعی اسید است که برای درمان پوست استفاده می شود) است که به شکل گیری سلول های جدید و حذف و پاکسازی سلول های مرده کمک می کند. این اسید همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را به همراه دارد. لیمو همچنین یک سفید کننده طبیعی است، یعنی علائم زخم را پاک می کند.

نحوه استفاده از لیمو برای پاک کردن زخم ها

اول از همه، ناحیه اطراف زخم را تمیز کنید. حالا یک قاشق آب لیمو را درون یک ظرف کوچک بریزید و سپس پنبه ای را به آن آغشته کنید و پنبه را روی محل بمالید. بعد آب لیمو را به مدت ده دقیقه روی زخم بگذارید و سپس پوست را با آب تمیز کنید.

نکته: آب لیمو می تواند پوست شما را کمی حساس کند، بنابراین قبل از خارج شدن از خانه حتما ضد آفتاب را روی پوست بمالید.

عسل

عسل به از بین بردن علائم زخم کمک می کند. عسل خام یک مرطوب کننده طبیعی است، در معالجه زخم ها موثر است و همچنین به شکل گیری بافت های پوستی کمک می کند.

نحوه استفاده از عسل خام برای درمان جای زخم ها

ابتدا دو قاشق چایخوری عسل خام و دو قاشق مرباخوری جوش شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید. حالا این مخلوط را به مدت 3 دقیقه روی محل ماساژ دهید. سپس یک حوله داغ را روی آن قرار دهید. وقتی حوله شروع به خنک شدن کرد، این مخلوط را از روی پوست خود تمیز کنید.

آب پیاز

آب پیاز دارای خاصیت ضد التهابی است و با بازسازی و احیای پوست آسیب دیده می تواند به شیوه ای موثر جای زخم ها را از بین ببرد.

نحوه استفاده از آب پیاز برای بهبود جای زخم

ابتدا دو تا سه عدد پیاز را شسته و پوست آن را بگیرید سپس درون مخلوط کن بریزید و صاف کنید. آب پیاز را به مدت چند دقیقه روی ناحیه زخم بمالید. حالا آن را کاملا با آب بشویید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواصی برای کاهش التهاب (سوزش، درد و غیره) است که این امر به کاهش سوزش پوست کمک می کند و به بهبود پوست آسیب دیده و جلوگیری از عفونت کمک می کند. جدای از این، آلوئه ورا همچنین روند بهبود زخم را تسریع می بخشد.

نحوه استفاده از آلوئه ورا برای بهبود جای زخم

آلوئه ورا به صورت ژل، پمادها و لوسیون ها موجود است. هر یک از این انواع آلوئه ورا را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و ماساژ دهید. این کار را چندین بار در روز تکرار کنید.

 

همچنین بخوانید:  ترمیم زخم با نسخه های گیاهی و طبیعی به روش طب سنتی

 

آملا

آملا منبع بسیار خوب ویتامین ث است که خاصیت ضدمیکروبی آن هم بر سرعت بهبودی تاثیرگذار بوده و در جمع آوری رادیکال های آزاد تاثیر فراوانی دارد، بنابراین در مراحل اولیه بهبود زخم در جراحات ناشی از سوختگی بسیار موثر خواهد بود.

نحوه استفاده از آملا برای بهبود جای زخم

آملا به صورت پودر یا خمیر موجود است. همچنین می توانید خمیر آملا را در خانه درست کنید. برای تهیه این خمیر، آب یا روغن زیتون را به پودر آملا اضافه کنید. بعد از بهبود زخم، این خمیر را روی پوست بمالید و آن را ماساژ دهید.

خمیر خیار

خیار بسیار ارزان است و به راحتی در هر کجا یافت می شود. خیار برای پوست ملایم است و با استفاده از آن در پوست احساس نرمی خواهید کرد.

نحوه استفاده از خیار برای از بین بردن جای زخم

ابتدا خیار را پوست کنده و سپس آنرا خرد کرده و دانه ها را از آن خارج کنید. بعد از برداشتن دانه ها، خیار را به مدت چهار تا پنج دقیقه در مخلوط کن بریزید. حالا یک تخم مرغ را در یک کاسه بریزید. سپس دو ماده را با هم مخلوط کنید. حالا این خمیر را روی جای زخم بمالید سپس به مدت 20 دقیقه اجازه دهید روی زخم بماند و در پایان پوست را با آب سرد بشویید و سپس آن را با یک حوله تمیز پاک کنید. این روند را هر روز تکرار کنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای خاصیت ضد باکتریایی دارد و در صورت استفاده صحیح، جای زخم به راحتی از بین می رود. همچنین در پاک کردن جوش های آکنه نیز مفید است. اگر قرار است روغن درخت چای را روی پوست بمالید، همانطور که در اینجا توضیح داده شده است، آن را با آب مخلوط کنید.

نحوه استفاده از روغن درخت چای برای از بین بردن جای زخم

ابتدا روغن درخت چای را با آب داغ مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بعد از استفاده، آن را با آب بشویید و پوست را پاک کنید. ممکن است با استفاده از این روغن دچار سوزن سوزن شدن یا ناراحتی روی پوست شوید. اما این تجربه در این مدت رایج است، زیرا دارای خواص ضد باکتریایی است. اگر این ناراحتی برای مدت طولانی باقی مانده است به پزشک مراجعه کنید. بهتر است برای تست حساسیت، قبل از استفاده از روغن درخت چای، آن را در ناحیه ای از پوست تست کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از ویتامین ای و ویتامین کا و مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است که برای پوست بسیار مفید است. با کمک این روش می توانید جای زخم را سریعتر پاک کنید.

نحوه استفاده از روغن زیتون برای از بین بردن جای زخم

ابتدا یک قاشق روغن زیتون را روی زخم بمالید و به مدت پنج دقیقه آن را کاملا ماساژ دهید تا بافت زخم نرم و شل شود. سپس بگذارید روغن ده دقیقه روی پوست بماند. اکنون منطقه را با یک پارچه تمیز، پاک کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان ها است که زخم ها را بهبود می بخشد و پوست آسیب دیده را اصلاح می کند.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای زخم ها

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بعد از استفاده چند دقیقه ماساژ دهید. بعد از ماساژ اجازه دهید چند دقیقه روغن را روی پوست بماند. این روند را دو تا سه بار در طول روز تکرار کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن آرگان را با خواص مرطوب کننده طبیعی پوست، ضد چروک پوست و جوان سازی صورت، درمان پوست خشک صورت، درمان جوش صورت، لایه برداری و پاک سازی پوست، درمان ترک بارداری، ضد آفتاب طبیعی،رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپیلاسیون، درمان شوره سر، نرم کننده بعد از حمام، محافظت از مو در برابر حرارت، مراقبت مو در زمان شنا، درمان ریزش مو، مراقبت از مو در برابر خورشید، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0