راه های تامین کلسیم مورد نیاز بدن بدون لبنیات

2602 بازدید
27 آبان 97
بهاره
,

راه های تامین کلسیم مورد نیاز بدن بدون لبنیات

اهمیت کلسیم برای بدن

کلسیم، منیزیم و فسفر برای تقویت استخوان ها در بدن بسیار مهم هستند. در این میان، کلسیم برای بدن بسیار ضروری است، زیرا استخوان های ما از کلسیم ساخته شده و مصرف غذاهای غنی از کلسیم باعث تقویت استخوان ها می شود. ضعف استخوان ها خطر بسیاری از بیماری ها مانند پوکی استخوان، درد استخوان، انواع آرتریت ها و غیره را افزایش می دهد.

راه های تامین کلسیم مورد نیاز بدن بدون لبنیات

راه های تامین کلسیم مورد نیاز بدن بدون لبنیات

به غیر از این، به علت ضعف استخوان ها، آن ها به راحتی شکسته می شوند و مشکل شما افزایش می یابد. بنابراین لازم است که برای داشتن استخوان های قوی کلسیم مصرف کنید. شیر بهترین و مهمترین منبع کلسیم است، اما متاسفانه شیر نیز در رده غذاهای آلرژی زا قرار دارد. اما خوشبختانه، علاوه بر شیر و محصولات لبنی مواد غذایی بسیاری وجود دارد که غنی از کلسیم هستند. به طور کلی مردم فکر می کنند که کلسیم تنها در شیر یا محصولات لبنی وجود دارد، اما ما به شما خواهیم گفت که، راه های تامین کلسیم مورد نیاز بدن، بدون لبنیات نیز امکان پذیر است.

راه های تامین کلسیم مورد نیاز بدن بدون لبنیات

مواد غذایی غنی از کلسیم

ماهی ها

ماهی ها منبع خوبی از کلسیم و بسیاری از ویتامین های مهم هستند. ماهی هایی مانند ماهی قزل آلا، سالمون و ساردین ها غنی از کلسیم هستند. به غیر از کلسیم، ماهی نیز منبع خوبی از ویتامین دی و اسیدهای چرب امگا 3 است.

شیر سویا

شیر سویا جایگزین خوبی برای شیر می باشد. این ماده حاوی مواد مغذی نسبتا مشابه با شیر معمولی است که یکی از آن ها کلسیم است. 100 میلی لیتر شیر سویا حاوی حدود 120 میلی گرم کلسیم است که قابل مقایسه با مقدار مشابه شیر معمولی است.

بامیه

بامیه به عنوان غذای فوق العاده برای بیماران دیابتی شناخته شده است. زیرا، بسیاری از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های ضروری در آن وجود دارد. علاوه بر این، بامیه غنی از کلسیم است. 100 گرم بامیه حاوی 82 میلی گرم کلسیم است. اگر شما بامیه را دو بار در هفته بخورید، این مقدار کافی است که دندان های سالمی داشته باشید.

لوبیا چشم بلبلی

این لوبیا به طور معمول منبع خوبی از کلسیم است. می توان آن را در سوپ، در سالاد به صورت آب پز، خورش قرمه سبزی و یا در غذاهای سنتی با برنج استفاده کرد. علیرغم روش آماده سازی، این لوبیا بسیار خوش طعم است و میزان توصیه شده کلسیم بدن را نیز تامین می کند.

 

همچنین بخوانید: درمان یبوست به کمک انجیر

 

انجیر

انجیر تازه، خشک شده و یا کنسروی جایگزین مناسبی برای شیر معمولی است. انجیر سرشار از کلسیم و سایر مواد معدنی است. همچنین، حاوی فیبر زیادی هستند  که به هضم غذا کمک می کنند. اضافه کردن انجیر به سالاد یا خوردن انجیر خشک به عنوان یک میان وعده می تواند کلسیم بدن شما را تا حدی تامین کند.

آجیل و دانه میوه ها

تقریبا تمام انواع خشکبار و آجیل حاوی ویتامین دی و کلسیم هستند. به طوری که، مقدار زیادی کلسیم در آجیل ها مانند بادام، گردو و بادام زمینی وجود دارد. بنابراین، مصرف آنها برای شما بسیار مفید است. بادام حاوی ویتامین ای و بسیاری از انواع آنتی اکسیدان ها است که برای حفظ سلامت پوست و مو ضروری است.

پرتقال

پرتقال منبع خوبی از کلسیم است. یک پرتقال حاوی حدود 74 میلی گرم کلسیم است. آب آن نیز برای بدن مفید است زیرا یک فنجان آب پرتقال حاوی 27 میلی گرم کلسیم است. اگر چه این مقدار بسیار پایین تر از سایر مواد این لیست است، اما خوردن آب پرتقال غنی شده با کلسیم ، ممکن است به شما در تامین کلسیم مورد نیاز روزانه کمک کند. علاوه بر این، ویتامین ث در پرتقال وجود دارد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. کالری های پرتقال نیز بسیار پایین هستند، بنابراین خوردن آن وزن بدن را افزایش نمی دهد.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز منبع خوبی از کلسیم هستند. سبزیجات برگ سبز مانند بروکلی، اسفناج، کلم و غیره حاوی مقدار زیادی کلسیم است. 100گرم سبزیجات برگ سبز حاوی 100 تا 190 میلی گرم کلسیم است. بنابراین، سبزیجات برگ سبز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بابونه را با خواص ضد امراض عصبی، رفع سردرد و کمردردهای عصبی، رفع ورم روده و اختلالات یائسگی، رفع قاعدگی های دردناک، مقوی معده، روشن و شفاف کننده مو، درمان سرفه کودکان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0