topNotif

راه های جلوگیری از سایش پوست

2889 بازدید
09 دی 96
سمانه

راه های جلوگیری از سایش پوست که بد نیست بدانیم

هر زمان چیزی با پوست بدن تماس پیدا کند و با آن به نحو نامناسبی سایش داشته باشد، موجب تحریک و خارش می گردد، نکاتی وجود دارند که می توانید آن ها را رعایت کنید. این نکات عبارتند از؛

شستن لباس ها قبل از مصرف

قبل از پوشیدن لباس های نو حتما آن ها را بشویید. گاهی شستن لباس باعث نرم شدن الیاف آن و در نتیجه پیشگیری از ساییدگی پوست می شود.

راه های جلوگیری از سایش پوست

راه های جلوگیری از سایش پوست

لباس های نخی

پزشکان پوشیدن لباس های بادوام و نیمه مصنوعی را عامل تحریک و خارش پوست می دانند و هنگامی که طبق تحقیقات شان از لباس های نخی برای یک تیم ورزشی استفاده کردند، هیچ گونه شکایتی در باب ساییدگی پوست وجود نداشت.

بستن ران ها

افراد چاق و یا افرادی که کشاله ران بزرگی دارند، که این مسئله خود به تنهایی موجب سایش پوست می شود، احتمالا با بستن باند کشی اطراف قسمتی از ران که تحت تماس یا ساییدگی قرار دارند، کمتر دچار مشکل خواهند شد.

باند با ایجاد پوششی بر روی پوست مانع از ساییده شدن ران ها در اثر تماس با یکدیگر می شوند در واقع به جای ساییده شدن پوست ران ها با یکدیگر، باند با باند تماس پیدا می کند. قبل از شروع فعالیت لازم است اطمینان یابید که باندها محکم بسته شده اند و حین فعالیت حرکت نخواهند کرد.

پوشیدن لباس های مخصوص

پوشیدن یک جفت جوراب کشی مخصوص ورزشکاران و یا شورت های مخصوص دوچرخه سواری می تواند برای ورزشکار مناسب و ایده آل باشد چون این لباس ها راحت ترند و در عین حال خاصیت ارتجاعی داشته و با پوست اصطکاک ندارند.

پوشیدن لباس های زیر نخی

در مواقعی که از لباس های نایلونی یا سایر لباس هایی که از الیاف زبر و ساینده تهیه شده اند استفاده می کنید، لباس زیر نخی بپوشید، تا مانع از تماس لباس با پوست شود.

 

همچنین بخوانید:   امراض پوست و موی خود را درمان کنیم

 

در آوردن لباس

هر چه لباس زبرتر و خشن تر باشد، بیشتر پوست ساییده می شود. گاهی اوقات ضمن حرکت یا ورزش متوجه می شوید که چیزی به پوستتان ساییده می شود و باعث تحریک آن می شود که تنها با در آوردن و دوباره پوشیدن، برطرف می شود.

چرب کردن بدن

مالیدن ژل های هیدروکربنی بین کشاله ی ران ها، اطراف انگشتان، پشت بازو و هر نقطه ای که در معرض ساییدگی است، موجب لغزنده شدن پوست و کم شدن اصطکاک در اثر تماس می شود.

استفاده از چسب زخم

با استفاده از چسب زخم می توان از ساییدگی پیشگیری کرد.

راه های جلوگیری از سایش پوست

راه های جلوگیری از سایش پوست

به ورزش دیگری بپردازید

بروز ساییدگی به دنبال انجام ورزش، در افرادی که اضافه وزن دارند، تا زمانی که مقداری از وزنشان کاسته نشده، امری عادی تلقی می گردد. تا خوب شدن ساییدگی به ورزش هایی بپردازید که موجب آزارتان نمی شود. اگر در نتیجه پیاده روی، زخم روی پوستتان ایجاد شده، تا بهبود زخم، از دوچرخه ثابت استفاه نمایید، یا اگر باز هم مشکل داشتید شنا کنید یا برنامه ورزشی دیگری را در نظر بگیرید. برای تسریع در بهبود می توانی محل ساییدگی را با آب و صابون بشویید و با سشوار خشک کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن سیاه دانه را با خواص جلوگیری از سفیدی زودرس موهای سر، رفع کرم های معده، از بین بردن زگیل و ترک دست و پا، تقویت کننده موهای نازک و شکننده، تمیز کننده کلیه و مجاری ادرار، بهبود آرتروز و روماتیسم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0