رایحه درمانی در دامپزشکی

2689 بازدید
01 بهمن 96
شقایق

روغن های فراری که می توان آن ها را برای رایحه درمانی در دامپزشکی استفاده کنیم

لیست روغن های فراری که می توانید برای درمان حیوانات استفاده کنید به شما دوستان ارائه می شود. روغن های فرار نه تنها برای انسان مفید است برای سلامتی حیوانات خانگی و دیگر حیوانات نیز سودمند است. همان روغنی که برای انسان مناسب است برای حیوانات نیز می شود استفاده کرد ولی مقدار مصرف متفاوت است. یک سگ کوچک یا گربه به مراتب به روغن فرار کمتری نیاز دارد تا انسان از طرف دیگر برای درمان یک اسب مقدار بیشتر لازم خواهد بود.

سگ و گربه !

کک : در نگهداری حیوانات خانگی کک مشکل بزرگی است چون وجود فرش های چسبیده شده به کف اتاق ها و حرارت مرکزی محیط مناسبی برای آن ها فراهم می کند. برای دفع کک از روغن های گوناگون می توان استفاده کرد، روغن مرکبات مانند چمن معطر لیمو، بادرنجبویه، لیمو و روغن های دیگر از جمله اکالیپتوس، شمعدانی عطری، درخت چای و اسطوخودوس را می توان استفاده کرد.

کنه : برای دفع کنه حیوانات خانگی یک یا دو قطره روغن اکالیپتوس روی کنه بریزید، کنه می افتد.

اگزما و بیماری های پوستی : برای هر نوع بیماری پوستی ابتدا به دامپزشک مراجعه کنید. از روغن های مفید برای اگزما اسطوخودوس، بابونه و درخت چای است. چند قطره به دستتان بپاشید و به پوست سگ تان ماساژ دهید یا کرم ( 25 گرم لوسیون پایه، 5 قطره اسطوخودوس، 3 قطره بابونه و 2 قطره شمعدانی عطری ) را بسازید و روزانه دو مرتبه به ناحیه مبتلا شده بمالید.

آرتروز : این ترکیب را مخلوط کرده و دو مرتبه در روز، به مدت شش هفته، نه بیشتر به مفاصل ملتهب شده بمالید. پس از سه هفته وقفه مجددا از مخلوط استفاده کنید. بهتر است ناحیه مورد درمان پوشیده باشد تا لیسیده نشود. (سرو کوهی، مرزنجوش و اکالیپتوس  را می توان به جای این روغن ها استفاده کرد، 15 میلی لیتر روغن حلال یا یک لوسیون پایه، 3 قطره اسطوخودوس، 2 قطره رزماری، 1 قطره بابونه آلمانی و یک قطره زنجبیل را می توان برای مخلوط استفاده کرد).

ناراحتی های روانی : روغن های فرار برای ناراحتی های هیجانی بسیار موثر است. برای آرام کردن سگ یا توله سگی که بیش از حد فعال و گاز می گیرد و می جود و یا هیجان زده است اسطوخودوس مصرف شود.

 

همچنین بخوانید:  محافظت از حیوانات خانگی در برابر کک

 

اسب ها!

اسب ها نیز از رایحه درمانی به کمک روغن های فرار بهره مند شوند. رقیق شده روغن های فرار را می توان به پوشش اسب ماساژ داد برای علاج ناراحتی های تنفسی و روانی افشانه های برقی موثر است ولی باید مراقب بود دور از اسب و یا حیوان دیگری نگهداری شود.

ضد تنش : اسب ها به ویژه اسب های مسابقه ممکن است دچار فشار روحی شوند، استفاده از 12 قطره اسطوخودوس، 6 قطره مرزنجوش، 3 قطره بهار نارنج در یک افشانه برقی به حیوان آرامش خواهد داد. روغن را در افشانه بریزید و در اصطبل بگذارید و آن را هر دفعه به مدت 1 تا 2 ساعت روشن نمایید.

درد مفاصل و گرفتگی عضلات و رماتیسم : این مخلوط را در هنگام شب مالیده و با نوار پانسمان آن را برای تمام شب بپوشانید، 100 میلی لیتر روغن حامل یا کرم پایه، 15 قطره سرو کوهی، 15 قطره مرزنجوش، 20 قطره رزماری و 2 قطره اسطوخودوس برای کاهش درد مفاصل اسب مفید هستند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بابونه را با خواص درمان مشکلات گوارشی، ترمیم زخم، درمان استرس و اضطراب، درمان بی خوابی، ضد التهاب و تسکین دردهای مفصلی، درمان بثورات پوستی،  ضد سرطان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0