رفع بوي بد بدن با روش های خانگی

2307 بازدید
18 بهمن 97
بهاره
,,

رفع بوي بد بدن با روش های خانگی

با تغييرات جوامع امروزي و آمدن اسپري هاي ضد بو و ضد عرق احتمال اینکه بوی بدی وجود داشته باشد،کمتر شده است و می توانید هميشه خوشبو و معطر باشيد اما، افسوس كه در بعضي مواقع تمام اين ها بوي عرق كه يك ماده دفعي طبيعي پوست است را پنهان نمي كنند!!!! بوي بد بدن و يا عرق بسيار آزار دهنده است. بدبویی عرق در مزاج های گرم بیشتر دیده می شود و در هواي گرم، ترشح غدد عرقي زیادتر مي شود. وجود مواد شیمیایی مانند دی-متیل‌فنول (o-cresol) و تترا-متیل‌فنول (p-cresol)باعث بودار شدن عرق بدن می شود. برای اینکه از شر این بوی بد خلاص شوید می توانید از روش های خانگی استفاده کنید. بنابراین، در این مقاله چگونگی رفع بوي بد بدن با روش های خانگی را بررسی خواهیم کرد.

 

رفع بوي بد بدن با روش های خانگی

رفع بوي بد بدن با روش های خانگی

 

رفع بوي بد بدن با روش های خانگی

استحمام

روزانه با استفاده از صابوني ملايم و آب، به ويژه در تابستان، حمام كنيد. مواد طبيعي كه در آشپزخانه موجود هستند مي توانند جايگزين صابون شوند. اين مواد چربي هاي طبيعي پوست را كاهش نخواهند داد اما در واقع از پوست در حالتي كه خشك و مرده است، محافظت كرده و آن را تغذيه مي كنند.

شستشو دهنده های طبیعی بدن

عدس و ماست

خميري از يك قاشق غذاخوري عدس آسياب شده، همراه با ماست و چند قطره آبليمو تهيه كنيد. اين مخلوط شستشو دهنده خوبي براي بدن است و در رفع بوي بد بدن نيز موثر است.

پوست زردآلو خشک

پوست زردآلو خشك را آسياب كرده و در ظرف شيشه اي نگهداري كنيد. پوست زردآلو روغني شبيه به روغن بادام تلخ دارد كه اين روغن را براي ساختن برخي از كرم هاي پوست استفاده مي شود. يك قاشق غذاخوري پودر پوست زردآلو را به يك قاشق غذاخوري پودر عدس، يك قاشق غذاخوري پودر بلغور جو و مقداري آبليمو تازه و كمي آب اضافه كنيد و از آن جهت شستشو بدن و رفع بوي بد بدن استفاده كنيد. پوست زردآلو برای افرادی که دارای پوست خشك هستند، بسیار مناسب است. از این شوینده یک روز در میان یا دو بار در هفته استفاده نمایید.

 

همچنین بخوانید:  علت و رفع بوی بد دهان

 

پوست خشك شده پرتقال

پوست خشك پرتقال را آسياب كرده و در ظرف شيشه اي نگهداري كنيد. روغني كه از پوست پرتقال گرفته مي شود براي ساختن برخي از صابون هاي زيبايي كاربرد دارد. روغن آن به شدت فرار بوده و خاصيت پاكنندگي خوبي دارد و به علت قرار گرفتن در خانواده مركبات، سرشار از ويتامين ث مي باشد. پايين بودن مقدار PH آن به ايجاد شدن يك اسيديته خفيف كه براي سلامت پوست لازم است كمك مي كند.

يك قاشق غذاخوري پودر پوست پرتقال به يك قاشق غذاخوري پودر عدس، يك قاشق غذاخوري پودر بلغور جو و مقداري آبليمو تازه و كمي آب اضافه كنيد و از آن جهت شستشو بدن و رفع بوي بد بدن استفاده كنيد. پوست پرتقال براي افراد با پوست هاي چرب، مفيد است. پوست اين ميوه بايد يك روز در ميان و يا دو بار درهفته استفاده شود. اين شوينده طبيعي حس تميزي و طراوت را به پوست عرضه مي دارند.

گل های معطر

هر نوع گلي كه عطرش براي شما جذاب بوده و باعث احساس تازگي شما مي شود مي تواند براي درست كردن خيسانده استفاده می شود مانند گل رز، ياسمن، اسطوخودوس، گل هميشه بهار و يا خرده چوب صندل سفيد. اين خيسانده ها را در آخرين آبكشي بدن در هنگام حمام كردن استفاده كنيد. يا اينكه تكه كوچكي پارچه تميز را به شكل كيسه بدوزيد و از گياهان و گل هاي دلخواه خودتان پر كنيد، در آن را با يك كش لاستيكي ببنديد و قبل از حمام كردن به مدت ٥ تا ١٠ دقيقه در آب حمام بگذاريد . اين آب روغن هاي اصلي را جذب مي كند و وقتي حمام مي كنيد لايه نازكي از آن روي سطح پوست باقي مي ماند.

نسخه گیاهی اول

مقدار مساوی از سدر، گل ختمی، شاهتره، پوست لیمو ترش، کتیرا همه را آسیاب کنید و به اندازه احتیاج مقداری از آن را خیسانده و به هنگام استحمام برای رفع بوی بد بدن استفاده کنید.

نسخه گیاهی دوم

5 گرم چوب صندل سفید را در کمی آبغوره حل کرده و در نواحی که بیشتر غدد عرقی ترشح می شود مانند زیر بغل بمالید.

نسخه گیاهی سوم

مقدار مساوی از گل ارمنی، مردار سنگ، گلاب و آب مورد را در هم آمیخته و بدنتان را با آن بشویید. همچنین ، توصیه می شود که روغن گل و سفیداب قلع و مازو را مخلوط کرده به نواحی بد بو بمالید تا بوی بد بدن از بین برود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سدر را با خواص جلوگیری از ریزش مو و شوره سر، پاکسازی پوست، التیام زخم، رفع عرق سوز شدن پا، ضد التهاب، خنک کننده پوست، تقویت کننده پوست، تقویت کننده و حالت دهنده مو، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0