topNotif

رفع تیرگی و خشکی پوست آرنج و زانو با 5 روش خانگی

4047 بازدید
23 آذر 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

رفع تیرگی و خشکی پوست آرنج و زانو با 5 روش خانگی

با توجه به ساییدگی و اصطحکاک پوست آرنج و زانو روی سطوح خشن، سلول های مرده شکل می گیرند و پوست این نواحی خشک می شوند. عموما جنس پوست در آرنج و زانو کمی متفاوت تر از سایر نواحی بدن است. این نواحی پوستی تیره تر و خشک تر نسبت به سایر نقاط بدن دارند.

این تیرگی و خشکی به دلیل انباشت سلول های مرده بیشتر به نظر می رسد. این خشکی بخصوص زمانی که می خواهید لباس کوتاه بپوشید آزار دهنده می شود. حتی گاهی خشکی آرنج و زانو به حدی می شود که زخم هایی بر روی آن شکل می گیرد. اگر می خواهید پوست آرنج خود را نرم نگه دارید، پس باید اول از آن مراقبت کنید، در غیر این صورت این مشکل ممکن است بیشتر شود. اگر شما همچنین با این مشکل روبرو هستید، روش ساده ای که در زیر آورده شده است می تواند به شما کمک کند تا پوست آرنج را نرم و سفید کنید. در این مقاله، با چگونگی رفع تیرگی و خشکی پوست آرنج و زانو با 5 روش خانگی آشنا شوید.

رفع تیرگی و خشکی پوست آرنج و زانو با 5 روش خانگی

رفع تیرگی و خشکی پوست آرنج و زانو با 5 روش خانگی

رفع تیرگی و خشکی پوست آرنج و زانو

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک راه حل مناسب برای نرم کردن پوست آرنج و زانو است. با ماساژ روغن نارگیل در نواحی آرنج و زانو می تواند مشکل خشکی و تیرگی را بر طرف کنید. نارگیل حاوی آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است که می تواند پوست های خشک و سلول های مرده را از بین ببرد. کمی روغن نارگیل را حرارت دهید به حدی که پوست را نسوزاند، سپس پوست آرنج و زانو را با آن ماساژ دهید. این روغن را هر شب قبل از خواب استفاده کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین یکی دیگر از راه هایی است که نه تنها پوست آرنج و زانو را نرم می کند بلکه سبب روشن شدن آن نواحی می شود. یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با کمی شیر مخلوط کنید. همچنین، نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این ماسک را روی آرنج خود قرار داده و به آرامی ماساژ دهید. هنگام ماساژ، دست های خود را به صورت دایره ای حرکت دهید. این روش را هر روز تکرار کنید تا پوست آرنج و زانو شما نرم شوند. علاوه بر این، این ماسک سبب رفع تیرگی پوست می شود.

 

همچنین بخوانید: درمان های طبیعی بیماری مفاصل به کمک طب سنتی

 

روغن جوجوبا

با کمک روغن جوجوبا، می توانید آرنج و زانوی خود را نرم و درخشان کنید. با استفاده از روغن جوجوبا، سلول های مرده روی پوست این نواحی از بین می رود. همچنین، از تیرگی پوست جلوگیری می کند. روغن جوجوبا، را هر شب قبل از خواب بر روی نواحی آرنج و زانو ماساژ دهید. این روغن درخشندگی پوست شما را حفظ کرده و آن را نیز نرم می کند.

سیب زمینی

آب سیب زمینی حاوی خواص پاک کننده و نرم کننده پوست است. نصف یک سیب زمینی را ببرید. حالا آن را روی آرنج و زانو بمالید. بعد از20 دقیقه آن نواحی را با آب گرم تمیز کنید. اگر پوست آرنج و زانو خیلی تیره باشد آب سیب زمینی را با کمی نمک دریایی مخلوط کرده و سپس ماساژ دهید. بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشورید. توجه داشته باشید، اگر روی پوست آثار زخم یا بریدگی وجود دارد، از نمک دریایی استفاده نکنید زیرا، سبب سوزش می شود.

آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای مزایای بسیاری است، و همچنین شما به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. یک برگ آلوئه ورا را ببرید و کمی از ژل آن را بیرون بیاورید و با کمی پودر زردچوبه خوب مخلوط کنید. این مخلوط را با حرکت دورانی بر روی پوست آرنج و زانو خود ماساژ دهید. ژل آلوئه ورا به نرم و لطیف شدن پوست کمک می کند. همچنین، آلوئه ورا پوست را هیدراته می کند. این روش را دو بار در روز تکرار کنید تا آرنج ها و زانوها کاملا نرم شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جوش شیرین را با خواص پاک کننده و شوینده قوی، درمان شوره سر، درمان جوش های سرسیاه، بوگیر طبیعی، سفید کننده دندان، تسکین نیش پشه، درمان عفونت و التهاب مهبل، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0