topNotif

رفع سیاهی دور چشم و کبودی زیر چشم با استفاده از روغن کرچک

4009 بازدید
06 آذر 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

رفع سیاهی دور چشم با روغن کرچک

سیاهی دور چشم یک مشکل رایج برای بسیاری از مردم امروز است. این عمدتا به دلیل تغییر در شیوه زندگی و عدم خواب کافی است. همچنین ممکن است به علت آلرژی، تحریک مکرر چشم و یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید باشد. روش های متعددی مانند لایه برداری شیمیایی یا لیزر درمانی برای درمان سیاهی های دور چشم وجود دارد، اما این روش ها اغلب عوارض دارند. درمان های غیر شیمیایی و طولانی مدت طبیعی برای سیاهی دور چشم مناسب هستند. یکی از بهترین داروها برای درمان سیاهی دور چشم، روغن کرچک است.

رفع سیاهی دور چشم

رفع سیاهی دور چشم

استفاده از روغن کرچک و رفع کبودی و سیاهی دور چشم

روغن کرچک و عسل

یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن کرچک را به آرامی مخلوط کنید. سپس با نوک انگشتان خود، چند قطره از این روغن را به نواحی تیره دور چشم خود بمالید. برای نتایج سریعتر و بهتر، هر روز قبل از خواب، از مخلوط روغن کرچک و عسل، در نواحی سیاهی دور چشم استفاده کنید و صبح روز بعد صورت را با آب بشویید.

روغن کرچک و روغن نارگیل

یک قاشق چای خوری از روغن نارگیل و یک قاشق چای خوری روغن کرچک را مخلوط کنید و با انگشتان خود از این روغن روی نواحی سیاه دور چشم بمالید و به آرامی در یک حرکت دایره ای، ماساژ دهید. این روغن را قبل از خواب استفاده کرده و صبح با آب بشویید. مخلوط روغن کرچک با روغن نارگیل، گردش خون مویرگی را افزایش می دهد زیرا روغن نارگیل حاوی آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است.

روغن کرچک با روغن بادام

3 قطره یا 4 قطره روغن کرچک را با همان مقدار روغن بادام به خوبی مخلوط کنید. این روغن را  هرشب به آرامی روی نواحی تیره دور چشم خود بمالید و صبح بشویید. برای اثر بخشی بیشتر،برای رفع سیاهی دور چشم هر روز از این روغن استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: ماسک های گیاهی صورت برای زیباتر شدن پوست و رفع آفتاب سوختگی

 

روغن کرچک، روغن خردل و روغن نارگیل

مقدار مساوی از روغن کرچک، روغن خردل و روغن نارگیل را با هم مخلوط کرده و هر شب قبل از خواب از آن بر روی نواحی تیره زیر چشم استفاده کنید. صبح روز بعد آن را با آب ولرم بشویید. مخلوط روغن خردل با روغن کرچک، گردش خون را افزایش می دهد و روغن نارگیل اثر ضد باکتری و مرطوب کننده دارد.

رفع سیاهی دور چشم با روغن آووکادو، روغن هسته انگور و روغن کرچک

یک قاشق چای خوری از روغن کرچک، روغن آووکادو و روغن دانه انگور را خوب مخلوط کنید. این روغن را به آرامی با نوک انگشتان خود ماساژ دهید. شما می توانید این روغن را به مدت حداقل 30 دقیقه تا 1 ساعت روی نواحی سیاه دور چشم نگه داشته، سپس با آب بشویید. اما استفاده آن در شب قبل از خواب تا هنگام صبح باعث افزایش بهره وری این روغن می شود.

روغن کرچک و خامه تازه

مخلوط یک قاشق چای خوری خامه تازه و 10 قطره روغن کرچک را به آرامی با نوک انگشتان خود با یک حرکت دایره ای روی نواحی سیاهی دور چشم ماساژ دهید. از این روغن یک بار در روز استفاده کنید.

روغن کرچک و شیر

روغن کرچک و شیر را در مقادیر مساوی مخلوط کنید. هنگام مخلوط کردن، مراقب باشید تا روغن بر روی شیر نبندد. برای استفاده از این روغن، پنبه ای را به آن آغشته کرده و با حرکت دایره ای روی سیاهی های دور چشم ماساژ دهید. از این مخلوط هر روز استفاده کنید و بعد از 30 دقیقه تا 1 ساعت با آب سرد بشویید. برای اثر بخشی بیشتر می توانید، پس از اعمال روغن با پنبه، نواحی را حدود 10 تا 15 دقیقه بپوشانید و با آب سرد شستشو دهید. یا به جای پنبه می توانید از دستمال کاغذی استفاده کرده بعد از  20 تا 30 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

امروزه باید شیوه زندگی خود را تغییر دهید تا از سیاهی دور چشم در امان باشید. با روغن کرچک، سیاهی دور چشم را می توان در عرض چند روز از بین برد. همچنین، باید غذاهای سالم مصرف کنید و به اندازه کافی آب یا آب میوه تازه بنوشید. روغن کرچک پوست را هیدراته نگه می دارد و دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کرچک را با خواص درمان یبوست، تسکین درد آرتروز، رشد مژه ها، درد زانو و تسکین دل درد، درمان لکه های صورت و دست ورفع سیاهی دور چشم، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0