topNotif

رفع و درمان طاسی سر

3160 بازدید
18 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

با راه های رفع و درمان طاسی سر آشنا شوید :

توصیه هایی قبل از درمان و استفاده از داروهای گیاهی  :

ابتدا به پزشک مراجعه کنید اگر مشکل خاصی نبود از این دستور العمل های گیاهی برای رفع و درمان طاسی و پرپشت شدن مو استفاده کنید. اگر طاسی به صورت سکه ای و جدید باشد یعنی حداکثر از آن یک ماه گذشته باشد، درمان گیاهی موثر است. توصیه می شود هنگام مصرف از این درمان ها حتما دستکش بپوشید و از رسیدن مواد به پوست جلوگیری کنید و در صورت تماس با پوست، سریع آن را بشویید و روی آن را ببندید تا اکسیژن به آن نرسد و موجب زیان نشود.

هرگز داروهای طاسی را روی موی تمیز نمالید، حداقل پنج روز پس از حمام باشد. همچنین برای جلوگیری از سوزش مو به وسیله کلاه راه رسیدن اکسیژن به این مواد را سد کنید. موقع شستشو در حمام اول بدن را کاملا خیس کنید سپس کلاه را برداشته و با فشار زیاد آب، سر را بشویید. قبل از استفاده از این داروها صورت، گردن را خوب چرب کنید تا در صورتی که اگر دستکش به این قسمت ها خورد نسوزد.

  tasi1 attarak photo  

درمان طاسی :

  • پیاز عنصل را خوب شسته، به صورت واژگون، تا به مدت نیم ساعت آب اضافی آن رفع و کاملا خشک شود بعد با چاقو یک لایه نازک آن را بردارید، یک دقیقه صبر کنید، در این زمان پیاز آبی را از خود ترشح می کند، آب آن را با مقدار کمی آب به صورت دورانی بر روی قسمت طاسی آهسته بمالید، بعد کلاه بگذارید و بعد از دو دقیقه سر را بشویید.

تذکر : حتما این مصرف باید زیر نظر متخصص باشد، زیرا در صورت حساسیت به آن، دچار تاول هایی می شوید که درمان آن ماه ها طول می کشد و پس از تست کردن در صورتی که حساسیت نداشتید مصرف کنید. در صورتی که روی موهای رنگ شده امتحان شود، مو پودر شده و خسارت بار است.

  • در صورتی که موها رنگ و مش نداشت یک پیمانه حنا را با مقداری آب جوش حل کرده، روی سر گذاشته، بعد کلاه بگذارید و بعد از دو ساعت آن را بشویید.
  • سیب زمینی را چند بار شسته و روزنه های روی پوست آن را کاملا شسته و ضد عفونی کنید، چون بعد از پوست کندن سیب زمینی، امکان شستن وجود ندارد، سپس با رنده خیلی ریز رنده کنید و بعد آن را به تمامی سطح سر مالیده و کلاه و حوله گرم روی آن قرار دهید.

توجه : به این دلیل که این درمان باعث افت فشار می شود و آفتاب از افت فشار جلوگیری می کند بهتر است در تابستان این درمان صورت گیرد، زیرا وجود آفتاب به جذب بهتر دارو و درمان کمک می کند. در زمستان این ماسک را با زرده تخم مرغ و روغن های گیاهی مصرف کنید.

 

همچنین بخوانید:  درمان گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی

 

  • بابونه تازه را خوب ریز کنید و مقداری آب جوش روی آن بریزید و آن را گرم گرم روی سر ماساژ بدهید و تفاله آن را روی قسمت طاسی قرار بدهید. روی آن کلاه بگذارید و بعد از چهار ساعت بشویید. همچنین می توانید از سنبل الطیب به همین ترتیب استفاده کنید.
  • یک پیمانه حنا، بابونه و قهوه را با مقداری آب جوش حل کرده، با زرده ی تخم مرغ یا روغن گیاهی روی سر گذاشته و بعد از دو ساعت آن را بشویید.
  • نصف فنجان پوست برنج را با دو استکان آب و یک قاشق سرکه بجوشانند، صاف کنند و قبل از غذا میل کنند. اگر این طعم را دوست ندارید، می توانید سرکه اضافه نکنید و بعد از صاف کردن با مقداری لیمو عمانی دم کنید و میل کنید.
  • دانه های جو را با فاصله در یک خیار بزرگ که از وسط دو نیم کرده اید فرو کنید، بعد از چند روز جو را بیرون آورده و همراه با جوانه اش آسیاب کرده و اگر موهایتان چرب است، با سفیده تخم مرغ، ختمی، بابونه مخلوط کرده و اگر موهایتان خشک است، جوانه را با زرده تخم مرغ، ماست و کتیرا مخلوط کرده و به مدت هفت ساعت روی سر قرار داده و با کلاه رنگ مو سر را بپوشانید.

ویتامینه برای طاسی :

  1. پودر گل محمدی، آویشن و مقداری آب جوش را مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت در ظرف در بسته قرار داده با زرده تخم مرغ، ماست، روغن زیتون مخلوط و هفت ساعت روی سر بگذارید، این ویتامینه برای موهای خشک هم مناسب است.
  2. زرده تخم مرغ را آن قدر بزنید تا کرم رنگ شود، سپس پودر گل محمدی را با پودر اکلیل کوهی و بابونه و مقداری آب جوش مخلوط و نیم ساعت در ظرف در بسته قرار داده سپس با ماست و زرده تخم مرغ آماده شده از قبل به مدت هفت ساعت روی سر قرار بدهید و سر را با کلاه رنگ مو بپوشانید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن پیاز عنصل را با خواص  تقویت پیاز مو، درمان ریزش شدید مو، درمان کچلی سکه ای، تسکین درد های مفصلی و عضلانی، تسکین درد سیاتیک، تسکین درد و التهاب مفصلی ناشی از نقرس و سردرد های ناشی از غلبه سردی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0