topNotif

رهنمودهای موثر گیاهی جهت درمان اختلالات قاعدگی

3263 بازدید
27 بهمن 96
سمانه

رهنمودهای موثر گیاهی جهت درمان اختلالات قاعدگی

درمان دل درد و کمردرد دختران قبل از قاعدگی  :

اختلالات قاعدگی : جهت درمان دل درد و کمردرد دختران قبل از قاعدگی و باز شدن عادت ماهانه گل بومادران و مریم نخودی از هر کدام یک مثقال بجوشانید و روزی سه استکان آن را به نوبت بنوشید، بسفایج و گل گاو زبان و سنبل الطیب از هرکدام یک مثقال بجوشانید و آب آن را صاف کرده صبح ناشتا بخورید، و یا ده مثقال روغن بادام شیرین و چهار مثقال پارافین مایع را مخلوط نموده و شب موقع خواب بخورید؛

گل بومادران و مریم نخودی و آویشن شیرازی و کنج و ناخنک و گز علفی از هر کدام یک مثقال بجوشانید و آب آن را در سه نوبت میل نمایید عادت ماهانه باز می شود، یا گل گاوزبان و کاکنج و بسفایج و هل غراب از هر کدام 5 گرم جوشانده و بخورید عادت ماهانه باز می شود.

درمان قاعدگی دردناک :

جهت درمان قاعدگی دردناک، یک قاشق سوپخوری ریشه رازیانه را در یک فنجان بجوشانید و پانزده دقیقه هم آن را دم کنید و سپس آب آن را صاف و شیرین نموده و بعد از هر غذا یک فنجان بنوشید، بابونه شیرازی و آقطی و نعنا خشک و ترخون خشک و پونه خشک و رازیانه و افسنطین و مریم گلی و تخم شوید و کاکوتی از هر کدام دو مثقال نیم کوب کرده و هفت روز صبح ناشتا جوشانده آب آن را بنوشید؛

ریشه انجبار و بسفایج و اسطوخودوس و سورنجان و تخم خرفه و ریشه اریسا و ریشه شیرین بیان و انیسون و سنا و ریوند چینی از هر کدام دو مثقال همه را نیم کوب کرده و ده قسمت نمایید و هر قسمت آن را یک روز صبح ناشتا بجوشانید و آبش را بخورید. جهت درمان رنجور شدن از قاعدگی خوردن قاووت عدس مفید می باشد.

رهنمودهای موثر گیاهی جهت درمان اختلالات قاعدگی

رهنمودهای موثر گیاهی جهت درمان اختلالات قاعدگی

جهت درمان قاعدگی های سخت

  • پانزده گرم تخم رازیانه را در یک لیتر آب جوش دم کنید و بخورید.
  • سی گرم گل خشک گزنه سفید را در یک لیتر آب بجوشانید و آب آن را بنوشید.
  • یک قاشق مرباخوری تخم هویج را در یک استکان آب جوش دم کنید و بخورید.
  • صد الی صد و بیست گرم تخم جعفری را در یک لیتر آب بجوشانید و آب آن را صاف کرده و بنوشید.

جهت رفع خونریزی در ازاله بکارت شاه بلوط و گلنار و گل سرخ و مازو را بپزید و آب آن را بعد از هر بار ادرار کردن با آب نیم گرم مخلوط کنید و خود را بشویید و با روغن گل سرخ و یا روغن زیتون گاه گاه چرب کنید و خاکستر چوب درخت مو را در کیسه ریخته بر روی آلت تناسلی ببندید.

تنظیم قاعدگی :

  • پانزده تا سی گرم برگ و گل همیشه بهار را دم کنید و آب آن را هشت روز قبل از اولین روز قاعدگی هر روز سه فنجان بعد از سه وعده غذایی میل کنید.
  • پانزده گرم گل خشک اسطوخدوس را در یک لیتر آب بجوشانید و بعد آب آن را صاف کرده بخورید.
  • بیست و پنج تا چهل گرم ترخون را در یک لیتر آب جوش دم کرده و آب صاف کرده آن را بنوشید.
  • از مصرف گشنیز پرهیز کنید.
  • خوردنی های مفید دیگر شامل هویج، زردک، لوبیا، سیر، روغن نباتی و تخم جعفری می باشند.

 

همچنین بخوانید:  آنچه لازم است در رابطه با قاعدگی بدانید

 

 

جهت باز کردن قاعدگی :

  • روزی سه بار هر بار یک قاشق مرباخوری تخم هویج را در یک فنجان آب جوش ریخته دم کنید و بخورید.
  • پانزده گرم تخم رازیانه را در یک لیتر آب جوش دم کنید و با هر وعده غذای روزانه یک استکان آب آن را بنوشید.
  • صد گرم ریشه تازه جعفری را در یک لیتر آب جوشانیده و عصاره آن را بنوشید.
  • آب لپه پخته را با عرق شنبلیله و زنجبیل پخته و آب تمبر هندی از هر کدام یک استکان در طول روز بنوشید و دو روز این کار را تکرار کنید.
  • شش مثقال برگ گزنه را در دو لیوان آب یا چهار مثقال ریشه گزنه را در دو لیوان آب بجوشانید و آب آن را صاف نموده و مصرف کنید.
  • آب برگ آفتابگردان را بگیرید و نصف استکان از آن بنوشید.
  • بذر و ریشه کرفس را پس از نیم کوب کردن بجوشانید و آب آن را بخورید.
  • پنبه ای را در عرق بهارنارنج فرو برده و آن را مصرف نمایید.

سایر خوراکی های مفید جهت باز کردن قاعدگی :

شامل جوشانده افسنطین، مرزه، زعفران، آبغوره، کرفس، تره، والک، پرسیاوش، سیاه دانه، کاکوتی یا پونه، آویشن شیرازی، تخم یونجه، زیره سیاه، ترب پخته، انیسون، انگور زرد و رسیده، کنجد بو داده، برگ و ساقه کرفس، شلغم و پسته وحشی نافع هستند.

 

رهنمودهای موثر گیاهی جهت درمان اختلالات قاعدگی

رهنمودهای موثر گیاهی جهت درمان اختلالات قاعدگی

 

جهت رفع عقب افتادگی قاعدگی :

سه شب هر شب گنه گنه تلخ را دو نخ در یک کپسول کنید و موقع خواب بخورید، گل ریواس و گل گاوزبان و گل حماض و گل بابونه شیرازی و سنبل الطیب و ریشه کلمبو و ریشه اریسا و گل بومادران و مریم نخودی و ریشه شاه توت از هر کدام چهار مثقال همه را پس از نیم کوب کردن اول در آب سرد بشویید بعد در پنج لیتر آب بجوشانید تا دو لیتر بماند و چهار روز هر روز چهار مرتبه آب آن را با نبات میل کنید.

مغز ناخنک و کاکنج نیم کوب شده و بادرنجبویه از هر کدام یک مثقال بجوشانید و آب آن را با شکر قرمر مخلوط کنید و روزی سه بار هر مرتبه نصف استکان بخورید، کالنج و مریم نخودی و گل بومادران از هر کدام یک مثقال بجوشانید و آب صاف کرده آن را با شکر قرمز مخلوط کنید و روزی سه بار هر بار نصف استکان بنوشید.

جهت جلوگیری از خونریزی زیاد قاعدگی :

یک قاشق مرباخوری اسفرزه و قدری نبات در یک استکان آب جوش ریخته و بخورید و روزی سه بار به نوبت تکرار کنید. دو مثقال شنبلیله را دم کنید و آب آن را هفت روز صبح ناشتا بخورید. سه گرم مایه پنیر را در یک زرده تخم مرغ خام مخلوط کنید و صبح ناشتا بخورید.  تخم شوید و مورد و قرص کمر را به طور مساوی نرم بسایید و با زرده تخم مرغ خام مخلوط کرده و بر کمر ببندید و بگذارید خودش بهبود یابد.

تخم هویج و تخم شوید و تخم جعفری و تخم شنبلیله را بو دهید و نرم بسایید و هم وزن تمام آنها نبات زرد مخلوط کرده مقاومت کنید و روزی سه قاشق غذاخوری بخورید. چهار مثقال جنطیانای رومی را نرم بسایید و با هشت مثقال حنا خمیر نموده و هفت شب در گودی کف پا بگذارید، سیب زمینی را در روغن زیتون برشته کنید و سه روز روزی سه بار اضافه بر غذا بخورید، مغز ارزن را بکوبید و با آرد گندم و روغن و شیره کاچی بپزید و سه روز ظهر به جای ناهار بخورید.

خوراکی های مفید جهت جلوگیری از خونریزی زیاد قاعدگی :

خوراکی های مفید نیز عبارتند از لیمو، جوشانده بسفایج، جوشانده ریشه انجبار، جوشانده ابهل، خون سیاوش، گوجه فرنگی، توت فرنگی، جوشانده برگ بلوط، جوشانده گزنه، شبدر، گل کلم، گشنیز، خرمای سبز و کال، اسفناج، جوشانده گلنار فارسی، لوبیا، آرد سیب زمینی، برنج، کاچی ارزن، آب انگور زرد تازه همگی مفید هستند.

چند درمان برای تنظیم قاعدگی :

  • جهت درمان قاعدگی زود با خون زیاد بیست و پنج گرم برگ بید مشک و بیست و پنج گرم پوست شاخه های دو ساله بید مشک را در یک لیتر آب بخیسانید و بعد 10 دقیقه دم کنید و صاف و شیرین کنید و در روز سه الی پنج استکان آب آن را بنوشید.
  • جهت زیاد کردن خون قاعدگی اکلیل کوهی (رزماری) را پس از نیم کوب کردن بجوشانید و آب آن را بخورید.
  • جهت رفع قطع اتفاقی قاعدگی ده گرم آویشن تازه یا خشک را در یک لیتر آب جوش دم کنید و آب آن را بنوشید.
  • جهت درمان بند آمدن قاعدگی در اثر سن زیاد مشک ترامشک، تخم شوید، تخم کرفس، تخم کاسنی، ریشه شاهتره، افسنطین، بابونه شیرازی، ریوند چینی و پوست هلیله زرد و از هر کدام دو مثقال نیم کوب و ده قسمت نموده و هر قسمت آن را صبح ناشتا جوشانده و آب آن را میل کنید.
  • جهت درمان بسته بودن خون قاعدگی چند ساله دو مثقال بابونه و چهار مثقال برگ عرعر و پنج مثقال سداب و چهار مثقال مویز را در هم کوبیده و با زهره گاو مخلوط نموده و شیاف هایی بسازید و چند روز از جلو بردارید و داروهایی که برای سقط جنین است را مصرف کنید.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

قارچ گانودرما را با خواص درمان آکنه و جوش صورت،  جوان سازی پوست صورت، تقویت و افزایش رشد مو، درمان ریزش مو، درمان دیابت و قند خون، لاغری و کاهش وزن، تنظیم تیروئید، درمان سردرد شدید میگرنی، درمان انواع سرطان، درمان استرس، اضطراب و افسردگی، درمان بیماری های قلبی و عروقی، سکته قلبی، کاهش فشار خون بالا، سم زدایی و پاک سازی کبد، پاک سازی مثانه و دستگاه ادراری، ببدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0