topNotif

روابط والدین و فرزندان چگونه باید باشد؟

1561 بازدید
30 مهر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

روابط والدین و فرزندان چگونه باید باشد؟

والدین موضوع جالب توجهی هستند. همه ما کسانی را می شناسیم که عاشق پدر و مادرشان هستند و نیز همه ما کسانی را می شناسیم که حتی با پدر و مادرشان حرف نمی زنند. این خوش اقبالی شماست اگر پدر و مادرتان در قید حیات باشند. خیلی ها به این نتیجه رسیده اند که دلخوری از پدرشان داشته اند بی مورد بوده است. درک این مطلب دشوار است که وقتی در اوج مخالفت و اختلاف با پدر و مادرمان هستیم فراموش کنیم که عشق مهمترین چیزی است که می تواند میان ما وجود داشته باشد.

روابط والدین و فرزندان چگونه باید باشد؟

روابط والدین و فرزندان چگونه باید باشد؟

یکی از نکته های مهم و کلیدی در رابطه با والدین این است که به آن ها چیزی بدهید که امیدوارید آن ها به شما بدهند. اگر دوست دارید آن ها به شما بگویند دوستت دارم شما در ابراز محبت به پدر و مادرتان پیش قدم شوید. آیا خواهان احترام هستید؟ مشکل است بدون احترام گذاشتن احترام بگذارید.

آنچه را امیدوارید پدر و مادرتان به شما می گفتند یا برایتان انجام می دادند برای خود فراهم سازید. به خودتان توجه کنید برای مثال می توانید به پارک های بازی بروید. برای خودتان چیزهایی را که دوست داشتید پدر و مادرتان می خریدند خریداری کنید. به خود نامه های محبت آمیز بنویسید.

اگر می توانید از والدین خود بخواهید به شکلی که شما دوست دارید با شما رفتار کنند. مثلا اگر پدرتان به شما ابراز نمی دارد دوستتان دارد به او بگویید جمله دوستت دارم را به شما بگوید.

 

همچنین بخوانید: زندگی بعد از مرگ یکی از والدین

 

آنها را به شکلی که هستند بپذیرید و از کارهای درستشان قدردانی کنید. همه می خواهند پدر و مادرشان مانند پدر و مادرها در برنامه های تلویزیونی عالی ظاهر شوند. می خواهند والدینی فهیم و منصف داشته باشند، می خواهند پدر و مادری داشته باشند که همیشه به موقع و درست حرف بزنند. اما این قبیل والدین اغلب مخلوق نویسندگان و برنامه های تلویزیونی هستند. اغلب والدین در زمینه هایی خوب ظاهر می شوند اما در زمینه های دیگری در حد مطلوب قرار نمی گیرند.

به پدر و مادرتان فرصت رشد بدهید. ممکن است پدر و مادرتان در گذشته مرتکب اشتباهاتی شده باشند اما امروز آن ها از گذشته شان متفاوت است.از پدر و مادرتان انتقاد نکنید. همانطور که می گویند پدر و مادر هرگونه که به فرزندانشان نگاه کنند آنها آن گونه رشد می کنند. هر طور با پدر و مادرتان حرف بزنید رابطه شما با آنها به همان شکل صورت خارجی پیدا می کند.

رفتار در خلا شکل نمی گیرد. ما با هم در ارتباط دائم هستیم. داشتن رابطه بالغانه با والدین کمک موثری است. به پدر و مادرتان فضا بدهید. گاه ما به پدر و مادرمان راه چگونه زندگی کردن را متذکر می شویم. باز خوردن یک مطلب است و انتقاد کردن از والدین چیز دیگریست.

شرایط فوق العاده دشوار

برخی والدین رفتار بسیار بدی با فرزندان خود دارند که بهتر است آنها راه خود را جدا کنند. البته دوست داشتن پدر و مادر غریزه طبیعی فرزندان است. برای ترمیم شرایط نامساعد خود می توانید از یک مشاور یا روانشناس استفاده کنید. دوره های آموزشی متعددی نیز در این زمینه وجود دارد. به یاد داشته باشید شما تنها کسانی نیستید که با این  شرایط رو به رو هستید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، از عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0