روان درمانی چیست و چگونه انجام می شود

1243 بازدید
15 آبان 97
سمانه
,

روان درمانی چیست و چگونه انجام می شود ؟

ممکن است بعضی از مردم چنین عقیده داشته باشند که روان درمانی باید نخستین مرحله درمان طبیعی را تشکیل دهد، زیرا که روان اولین عامل مسبب هر گونه بیماری و موثرترین وسیله رهایی بدن از آن است لیکن بیماری های جسمانی و روانی چنان با یکدیگر ممزوج اند که امکان ندارد به طور صحیح و قاطع بتوان تشخیص داد کدام علت روانی و کدامیک جسمانی است. به هر حال جای هیچ گونه تردیدی نیست که عوامل روانی در هر بیماری نقش جزیی یا کلی ایفا می کنند و بنابراین روان درمانی در معالجه هر یک از آن ها سهم اساسی خواهد داشت.

مقصود از روان درمانی چیست؟

غرض از روانکاوی، درمان به وسیله تلقین و یا هر گونه معالجات روحی و نظایر آن نیست بلکه مقصود به کار بردن روش صحیح تلقین روحی و اصلاح و ترمیم حالات روانی بیمار و رها ساختن او از هر گونه اضطراب، نگرانی، مشکلات و مسائل مختلف زندگی است. نگرانی و دلهره یکی از عوامل بسیار موثر مخرب دستگاه های بدن است که هر گاه با تغذیه نادرست و زندگی خلاف بهداشت توام شود برای رفع آن باید از متخصص درمان طبیعی کمک گرفت.

دلیل آن که چرا تلقین به خود و سایر عوامل روان درمانی نظیر آن، آن طور که انتظار می رود موثر واقع نمی شود این است که طی دوره درمان جنبه جسمانی بیمار به کلی فراموش می شود و تمامی سعی و دقت متوجه روان درمانی می گردد. در درمان طبیعی باید جسم و روان توام و متساویا مورد توجه قرار گیرند تا بهترین نتیجه عاید بیمار شود.

روان درمانی چیست و چگونه انجام می شود

روان درمانی چیست و چگونه انجام می شود

اعمال یدی روی ستون مهره ها، شکسته بندی و اعمال روی دست ها

اعمال یدی روی ستون مهره ها و شکسته بندی در درمان طبیعی بسیار مورد استفاده واقع می شود. اگرچه شکسته بندی و اعمال روی دست ها هر یک به طور جداگانه به منظور معالجه بیماری به کار می رود و طرفداران زیادی نیز دارد با این حال استفاده از هر یک از آن ها به تنهایی نمی تواند ار درمانی طولانی بر بیمار داشته باشد در صورتی که اگر با نوع دیگری از درمان طبیعی توام گردد بیمار را سریع تر به سلامت خواهد رسانید.

شکسته بندی و اعمال روی دست ها روش های درمانی هستند که به رقابت با اعمال یدی روی ستون مهره ها ابداع شده و ابتدا در آمریکا متداول گردیده است و هر یک از آن ها دارای فرضیه جداگانه از لحاظ بیماری و درمان در برابر اعمال یدی روی ستون مهره هستند و بر این عقیده استوار گردیده است که بیماری در درجه اول به سبب پیدایش ضایعه در ستون مهره ها و بر اثر برخورد خون و اعصاب وارده در عضوی صورت می گیرد که با کمک دست کاری صحیح روی مهره ها می توان این ضایعه را از بین برد و سلامت را بازگردانید.

 

همچنین بخوانید:  درمان طبیعی چیست؟

 

درمان کننده طبیعی

درمان کنندگان طبیعی از شکسته بندی و اعمال یدی روی دست ها هر دو استفاده می کنند لیکن هر شکسته بند یا عمل کننده روی دست ها نمی تواند درمان کننده طبیعی باشد. درمان کننده طبیعی به مراتب بالاتر از ماساژ دهنده است. زیرا ماساژ را در درمان طبیعی نیز به کار می برند.

اعصابی که از دستگاه عصبی سمپاتیک خارج می شوند به تمام اندام های مهم بدن مانند قلب، ریه، کبد، گوش، معده، چشم و غیره نیروی عصبی می رسانند و با اعصابی که از دستگاه نخاعی به آن عضوها رسیده ملحق و مرتبط می گردند. این ارتباط های عصبی را می توان به وسیله اعمال یدی در نقاطی که اعصاب مختلف مغزی – نخاعی از ستون مهره ها خارج می شوند مستقیما کنترل کرد.

بنابراین با دستکاری و اعمال یدی صحیح درمانی و عاقلانه که توسط متخصص درمان طبیعی اجرا می گردد می توان کار قلب، ریه ها، معده، کبد، چشم و گوش و سایر اعضای مهم بدن را مستقیما کنترل و آن ها را معالجه کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جاوی قرمز را با خواص دفع انرژی های منفی، خوشبو کننده هوا، ازدیاد روزی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0