topNotif

روش استفاده از روغن زیتون برای درمان سریع آکنه

2996 بازدید
06 اسفند 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

روش استفاده از روغن زیتون برای درمان سریع آکنه

استفاده از روغن زیتون نه تنها در آشپزی، بلکه برای مراقبت از بدن و افزایش زیبایی پوست و مو نیز شناخته شده است. امروزه روغن زیتون رقیب اصلی محصولات آرایشی و بهداشتی محسوب می شود و بسیاری از افراد برای رفع مشکلات پوست و موی خود به این روغن گیاهی روی آورده اند. روغن های استخراج شده از زیتون، روغن های گیاهی و مغذی هستند که به واسطه داشتن آنتی اکسیدان های بالا به تقویت پوست کمک می کنند. همچنین، این روغن خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد به همین دلیل از ایجاد عفونت های پوستی جلوگیری می کند. یکی از شایعترین مشکلات پوستی، آکنه است. آکنه در اثر مسدود شدن منافذ پوست ایجاد می شود. روغن زیتون یک را عالی برای رفع این مشکل است. لذا در این مقاله با روش استفاده از روغن زیتون برای درمان آکنه آشنا شوید.

 

روش استفاده از روغن زیتون برای درمان سریع آکنه

روش استفاده از روغن زیتون برای درمان سریع آکنه

 

فواید روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان های ضروری و طبیعی است که می تواند پوست را در برابر آسیب رادیکال های آزاد و همچنین علائم پیری مانند چین و چروک، لکه های پوستی، افتادگی پوست صورت، انواع جوش و آکنه، محافظت کند. روغن زیتون ویتامین های ضروری برای تغذیه پوست را تامین می کند و موجب جوانسازی پوست می شود. به علاوه روغن زیتون توانایی درمان سریع آکنه و از بین بردن سموم از روی پوست را نیز دارد. روغن زيتون داراي خواص ضد التهابي که می تواند از انواع عفونت هاي پوستي جلوگيري کند. همچنین، یک مرطوب کننده طبیعی است که به خشکی پوست کمک می کند و همچنین، قابلیت میزان چربی پوست را کنترل می کند.

فواید روغن زیتون برای زخم های آکنه

مهم ترين مزیت روغن زيتون اين است که منافذ موجود بر روی پوست را مسدود نمی کند. بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی و حتی بسیاری از روغن ها، منافذ پوست را مسدود مي کنند و این بزرگترین دلیل ایجاد جوش و آکنه می شود. مسدود کردن منافذ پوست باعث جلوگیری از از خروج سموم و ورود اکسيژن و ويتامين ها به پوست مي گردد. اما، روغن زیتون بر خلاف سایر محصولات بهداشتی، جذب پوست شده و سبب درخشندگی و لطافت پوست می شود. استفاده از روغن زیتون، قرمزی و التهاب را بر طرف می کند. همچنین، گردش خون را در پوست آفزایش داده و پوست های آسیب دیده را به سرعت بازسازی می کند. روغن زیتون داراي خواص ضد میکروبی است که می تواند به راحتی با زخم های عمیق نیز مبارزه کند.

 

همچنین بخوانید:  ماسک چریش و خواص آن برای پوست صورت

 

روش استفاده از روغن زیتون برای درمان سریع آکنه

ماساژ صورت

 روش استفاده از روغن زیتون بسیار آسان است. بهترین و ساده ترین روش برای درمان سریع آکنه، استفاده مستقیم از آن است. بدین ترتیب که مقدار کمی از این روغن را روی انگشتان خود ریخته و به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید. بهتر است روغن زیتون را قبل از خواب بر روی پوست خود ماساژ دهید و صبح روز بعد آن را بشویید.

بخار صورت

یکی دیگر از روش های استفاده از روغن زیتون، بخار دادن یا همان بخور صورت می باشد. برای این کار، یک کاسه آب گرم را بجوشانید و کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید. اکنون صورت خود را به بخار نزدیک کرده در حدی که پوست شما دچار سوختگی یا آسیب نشود. همزمان یک حوله یا پارچه را روی سر خو بکشید.

اسکراب (لایه بردار) صورت

همان طور که پیش تر گفته شد، روغن زیتون توانایی پاکسازی پوست را دارد به همین دلیل می تواند یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده اسکراب های نمکی و یا شکری باشد. با استفاده از مخلوطی از نمک و یا شکر با کمی روغن یک لایه بردار طبیعی تهیه کنید. این اسکراب ها را روی صورت خود مالش داده و در نهایت با آب بشویید. رای دریافت بهترین نتایج، یکبار در روز این کار را انجام دهید.

ماسک صورت

آخرین گزینه تهیه یک ماسک خانگی و طبیعی است. شما می توانید برای درمان سریع آکنه، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را به همراه یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی و مقداری آب لیمو تازه مخلوط کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید. پس از خشک شدن ماسک، آن را با آب سر بشویید. تهیه ماسک های خانگی با روغن زیتون بسیار ساده و آسان است. شما می توانید از مخلوط روغن زیتون و سیر له شده نیز برای بر طرف کردن مشکل آکنه نیز بهره ببرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن مازو را با خواص سفت کننده پوست، قابض برای پوست های پیر و پر چروک، از بین برنده بوی بد بدن، تنگ کننده دهانه واژن، تقویت کننده دندان و لثه و از بین برنده بوی بد دهان، قطع کننده خونریزی، درمان کننده اسهال، بیماری های گوارشی و درمان کننده زخم روده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0