topNotif

روش تهیه روغن های لاغری و چربی سوز خانگی

6315 بازدید
12 آذر 98
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

آشنایی با روش تهیه روغن های لاغری و چربی سوز خانگی

امروزه تعذیه نامناسب، عدم انجام ورزش و تنبلی در انجام هرگونه فعالیت حرکتی سبب بروز چاقی در بین تمام اقشار جامعه شده است. متاسفانه چاقی یکی از دلایل مهم ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت، چربی خون، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و عروقی می باشد. شاید شما هم از چاقی رنج می برید و به دنبال روشی برای کاهش وزن هستید. یکی از راه های مناسب برای کاهش وزن و لاغری استفاده از برخی روغن ها می باشد! تعجب نکنید، اگر چه بسیاری بر این باورند که حذف کامل چربی از رژیم غذایی روزانه به لاغری کمک خواهد کرد، اما این حقیقت ندارد، زیرا چربی های مفید نه تنها مضر نبوده بلکه به حفظ سلامت و تناسب اندام نیز کمک می کنند. لذا در این مقاله روش تهیه روغن های لاغری و چربی سوز خانگی را شرح خواهیم داد که به کاهش وزن کمک می کنند.

 

روش تهیه روغن های لاغری و چربی سوز خانگی

روش تهیه روغن های لاغری و چربی سوز خانگی

 

روش تهیه روغن های لاغری و چربی سوز خانگی

روغن های لاغری (موضعی)

مخلوط روغن آویشن

مقادیر مساوی روغن آویشن، روغن رزماری، روغن بابونه، روغن شنبلیله، روغن قاصدک، روغن زیتون و روغن چای سبز را با هم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را در یک ظرف شیشه ای تمیز و خشک با یک درب محکم قرار دهید. برای استفاده از این روغن لاغری، موضع را با یک حرکت دایره ای از پایین به بالا، حداقل برای 15 دقیقه و به صورت روزانه، به مدت یک ماه ماساژ دهید.

مخلوط روغن زنجبیل

مقدار مساوی (2 قاشق غذاخوری) روغن دارچین، روغن زنجبیل، روغن زیتون، روغن گل یاس و روغن میخک را با هم مخلوط کنید. نواحی که دارای چربی بیش از اندازه است را به روغن آغشته کرده و سپس کل آن نواحی را به مدت یک ساعت با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید. شما می توانید برای دریافت نتایج مطلوب این روش را به هنگام ورزش یا انجام فعالیت های فیزیکی انجام دهید.

مخلوط روغن بابونه و نعنا

روغن بابونه حاوی درصد بالایی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موثر است که باعث می شود در تهیه بسیاری از دستور العمل های درمانی برای بیماری های تنفسی مانند سرفه و سرماخوردگی مفید واقع می شود. علاوه بر این، استفاده موضعی از این روغن ها برای کاهش چربی های انباشته بدن نیز مفید هستند. تنها کافی است، دو قاشق غذاخوری روغن بابونه و دو قاشق غذاخوری روغن نعنا را با هم مخلوط کرده و روی موضع بمالید. توصیه می شود بدن را با این ترکیب در شب (قبل از خواب) ماساژ داده و سپس در اوایل صبح شستشو دهید. با استفاده منظم از این مخلوط به مدت دو ماه نتیجه مطلوبی حاصل می شود.

مخلوط روغن زیتون و زنجبیل

تعداد 5 قطعه زنجبیل تازه را کاملا شسته و خشک کنید. در این مرحله در یک قابلمه نچسب، نیم لیتر روغن زیتون ریخته و روی حرارت زیاد قرار دهید تا جوش بیاید. سپس، زنجبیل رنده شده را به روغن اضافه کرده و 30 دقیقه آن را روی آتش بگذاریدو با احتیاط آن را به هم بزنید تا از چسبیدن آن جلوگیری شود. پس از آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید خنک شود. این روغن را روی بخش های چاق بدن مالیده و با حرکت دایره ای ماساژ دهید و سپس برای نتیجه بهتر ورزش کنید.

 

همچنین بخوانید:  پیشگیری از بیماری های دوران پیری با 5 روغن خوراکی

 

روغن های لاغری (خوراکی)

مخلوط روغن نعنا با لیمو

روغن نعنا یک اسانس موثر با بوی تند است که امروزه جایگزینی برای داروهای شیمیایی در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. همچنین، از این روغن برای بهره مندی از تناسب اندام و در لاغری نیز توصیه می شود. برای تهیه این روغن خوراکی، یک قاشق غذاخوری آب لیمو، یک قاشق غذاخوری روغن نعنا را با هم مخلوط کرده و به همراه یک لیوان آب گرم بنوشید. بهتر است این مخلوط را دو بار در روز (صبح زود به صورت ناشتا و در شب یک ساعت قبل از خواب) میل نمایید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل را می توان به عنوان یک رژیم لاغری استفاده کرد. خوردن یک قاشق غذاخوری از روغن نارگیل، 20 دقیقه قبل از هر وعده غذایی، توانایی فوق العاده ای در تجزیه چربی و کاهش جذب کالری دارد.

روغن زیتون

روزانه می توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و آن را با معده خالی بخورید. این روش به افزایش سیری کمک می کند.

روغن جوانه گندم

خوردن یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم به همراه یک لیوان آب، 10 دقیقه قبل از غذا، احساس پر بودن معده را ایجاد می کند. این روغن به دلیل داشتن اسید لینولئیک، چربی های بدن را می سوزاند و کلسترول بد خون یا LDL را کاهش می دهد.

دستورالعمل های دیگر برای لاغری و کاهش وزن

 زیره و دارچین: به یک فنجان آب جوش نصف آب لیمو ترش افزوده و سه قاشق غذاخوری دارچین و زیره اضافه کنید. این ترکیب را خوب مخلوط کرده و قبل از خوردن غذا بنوشید.

سرکه و عسل: یک قاشق چای خوری عسل و سرکه را با یک لیوان آب مخلوط کنید و قبل از خوردن وعده های غذایی این ترکیب را بنوشید.

سیر و جعفری: یک حبه سیر خرد شده و مقدار مناسب جعفری خرد شده را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید. سپس، اجازه دهید این مواد به مدت 30 دقیقه باقی بمانند. سپس، آن را صاف کرده و قبل از غذا بنوشید.

زنجبیل: زنجبیل را به قطعات کوچک خرد کنید، سپس آن ها را داخل مقداری آب داغ بریزید و همچنین مقداری برگ نعنا را به آن اضافه کنید. مواد را روی گاز بگذارید و اجازه دهید حداقل نیم ساعت بجوشند. پس از آن مخلوط را کنار بگذارید تا خنک شود و قبل از خوردن وعده غذایی یک فنجان از آن بنوشید. .

زیره و سیر: 10 حبه سیر را به قطعات بزرگ برش داده و یک قاشق غذاخوری زیره به آن اضافه کنید. سپس، مواد را در نیم لیتر آب ریخته، روی آتش بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه بجوشد. پس از خنک شدن آن را در مخلوط کن ریخته و به شکل یک مایع یکدست مخلوط کنید. هر روز صبح از این مخلوط یک فنجان بنوشید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

 روغن نعنا را با خواص درمان تهوع، درمان سو هاضمه، ترش کردن، دل درد، نفخ معده، میگرن، سینوزیت، غش کردن، سرگیجه و تمرکز حواس،بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0