topNotif

با روش تهیه و خواص درمانی دمنوش (چای) ریحان آشنا شوید

4199 بازدید
16 آذر 97
بهاره
,,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

با روش تهیه و خواص درمانی دمنوش (چای) ریحان آشنا شوید

برگ گیاه ریحان در طب های سنتی کاربرد زیادی دارد و به عنوان ملکه گیاهان شناخته می شود. در بعضی از کشورها مانند هند به عنوان مقدس ترین گیاه محسوب می شود. حتیدر بعضی فرهنگ ها مانند هندو پرستش می شود. برگ ریحان با استفاده از نسخه های دارویی که در طب سنتی هند (آیورودا) توصیه شده است باعث می شود که در درمان بسیاری از بیماری ها موثر باشد.

ریحان حاوی مجموعه ای از آنتی اکسیدان های طبیعی است که می تواند به محافظت از بافت های بدن از آسیب های رادیکال آزاد کمک کند. ریحان در تمام اشکال (خشک، تازه و پودر) دارای بسیاری از خواص درمانی است. حتی جویدن برگ های ریحان می تواند برای بدن مفید باشد، اما آیا می دانید، دمنوش ریحان (Basil tea) برای سلامت بدن مفید است؟ در ادامه، با روش تهیه و خواص درمانی دمنوش (چای) ریحان آشنا شوید.

 

با روش تهیه و خواص درمانی دمنوش (چای) ریحان آشنا شوید

با روش تهیه و خواص درمانی دمنوش (چای) ریحان آشنا شوید

 

خواص درمانی دمنوش (چای) ریحان

کاهش استرس

با توجه به مطالعات انجام شده، دمنوش ریحان به حفظ سطح هورمون های کورتیزول در بدن کمک می کند. این هورمون که به عنوان هورمون استرس شناخته می شود. با کاهش سطح کورتیزول، استرس از بین می رود و ریحان سبب احساس آرامش می شود. در واقع، دمنوش ریحان به کاهش علایم مختلفی از افسردگی که ممکن است شامل تنش و اضطراب باشد، کمک می کند.

کنترل سطح قند خون

چای ریحان را به جای شیر معمولی بنوشید زیرا باعث کاهش سطح قند خون می شود. مصرف روزانه دمنوش ریحان همچنین می تواند به بهبود متابولیسم کربوهیدرات ها و چربی ها کمک کند. به عبارت ساده تر، دمنوش ریحان به دلیل بالا بردن سوخت و ساز بدن، کربوهیدرات و چربی دریافتی را به انرژی تبدیل کرده و سطح قند خون را کنترل می کند.

مفید برای سلامت دهان و دندان

وجود خواص ضد میکروبی در دمنوش ریحان به مقابله در برابر باکتری ها و میکروب های مضر در دهان کمک می کند. به عنوان یک خوشبو کنده دهان عمل می کند.

 

همچنین بخوانید: نکاتی مفید درباره ریحان

 

  کاهش درد آرتروز

یک جز به نام اوژنول (Eugenol) در ریحان وجود دارد که برای سیستم گوارش مفید است. همچنین، خواص ضد التهابی در آن یافت می شود که دردهای مفصلی آرتریتی مانند دردهای آرتروز را تسکین می دهد.

مفید برای سیستم تنفسی

دمنوش ریحان باعث جلوگیری از برخی بیماری های تنفسی مانند برونشیت، آسم و سرفه های مزمن می شود. همچنین سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد. سرفه را تسکین داده و پاک کننده سیستم تنفسی است. همچنین، در تخلیه احتقان کمک می کند.

کمک به دفع سنگ کلیه

دمنوش ریحان برای تسکین مشکلات کلیوی و نیز کمک کردن به دفع سنگ ها عالی است. ریحان سبب پاک شدن سموم از کلیه می شود. اگر از مشکل سنگ کلیه رنج می برید، استفاده روزانه از دمنوش ریحان، به مدت 2 تا 3 ماه، به دفع سنگ کلیه کمک خواهد کرد.

روش تهیه دمنوش (چای) ریحان

روش تهیه دمنوش (چای) ریحان بسیار آسان است. برای تهیه این دمنوش کافی است، 4 تا 5 برگ ریحان تازه را در یک لیوان آب ریخته و اجازه دهید به آرامی بجوشد تا آب، رنگ و طعم آن را به خود جذب کند. بعد از حدود سه دقیقه، که چای جوشید آن را در یک لیوان ریخته و یک قاشق غذاخوری عسل و کمی آب لیمو تازه، جهت عطر و طعم بهتر و نیز افزایش مزایای سلامتی آن، اضافه کنید. اگر می خواهید از مزایای بیشتری بهره ببرید، می توانید از هل و زنجبیل استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخم ریحان را با خواص کاهش حرارت بدن و عطش، موثر در کاهش وزن، درمان سوزش معده، درمان دیابت، تقویت مو، از بین بردن استرس، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0