topNotif

روش تهیه چای پرخاصیت جینسینگ و جعفری

4392 بازدید
25 دی 96
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با روش تهیه چای پرخاصیت جینسینگ و جعفری آشنا شویم

دمنوش جینسینگ :

از قسمت های ریشه جینسینگ برای دمنوش ها مصرف می شود. دارای خواص درمانی زیر می باشد :

ضد استرس، ضد ویروس، ضدعفونی کننده، ضد سرطان، ضد ورم، ضد افسردگی، ضد اکسیدان، ضد نفخ، افزایش توانایی ذهنی و فیزیکی و حافظه، افزایش دهنده نیروی جنسی، کاهش استرس، حفاظت از بدن در برابر دیابت، مقوی قلب، ملین، ادرار آور، مهوع، محرک، خلط آور، مقوی معده، آرامبخش و محرک تنفسی، محافظ کبد، گشاد کننده عروق می باشد. که مصرف یک ماه آن در فصل پاییز باعث می شود تا بدن در زمستان دارای قدرت دفاعی خوبی باشد.

روش تهیه چای پرخاصیت جینسینگ و جعفری

روش تهیه چای پرخاصیت جینسینگ و جعفری

نحوه آماده سازی و مصرف چای پرخاصیت جینسینگ :

در یک لیوان آب جوش، سه گرم از پودر ریشه گیاه را ریخته و حدود ده دقیقه دم کرده و در آن را می پوشانیم و صبر می کنیم، سپس آن را صاف کرده و میل می کنید. این میزان را می توان تا سه بار در روز تکرار کنید.

نکته : مصرف آن بستگی به طبع اشخاص دارد و بخش کنترل احساسات در مغز را تحریک کرده و پس از مصرف آن احساس نشاط و رضایت به همراه سستی و رخوت در انسان پدید می آید. مصرف هفت تا دوازده گرم دانه های این گیاه موجب مسمومیت می شود و خطرناک است.

باید همواره این نکات مورد دقت قرار گیرد، اگر مصرف آن بی رویه و بیشتر از مقادیر درمانی نباشد و ادامه دار مصرف نشود، بی خطر است.

خواص و کاربرد درمانی دمنوش جعفری :

قسمت های مورد مصرف در دمنوش ؛ برگ، ریشه، میوه خشک.

تنظیم و درمان اختلالات قاعدگی، افزایش ترشح ادرار، درمان صفرا، تصفیه کننده خون و تنظیم جریان گردش خون، درمان درد و التهاب مفاصل، روماتیسم و نقرس، درمان نفخ و بادشکن، درمان اختلالات کبدی، درمان درد و التهاب و مشکلات سیستم گوارشی سوهاضمه، تقویت کلیه و کبد، افزایش اشتها، درمان کم خونی، کمک به سرعت رشد کودکان، شستشو و ضد عفونی مجاری ادراری، درمان امراض کلیوی و اختلالات جریان خون، درمان درد پستان، کمک به کاهش فشار خون، تقویت عضلات رحم، ضد میکروب، درمان یرقان و زردی، کمک به دفع و درمان سنگ کیسه صفرا، درمان التهابات تنفسی، آسم و سرفه، درمان انسداد عروق قلبی، درمان بواسیر، کاهش اسید اوریک و مفید برای بیماران نقرس، تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به مکانیزم های دفاعی بدن و نابود باکتری های مضر بدن، ضد اکسیدان، مسهل، آرامبخش، مقوی رحم، تقویت کننده قوای جنسی، شیر افزا، ضد روماتیسم.

 

همچنین بخوانید:  درمان بی خوابی با دمنوش گیاهی خواب آور

 

نکته :

مصرف زیاد جعفری باعث جمع شدن مخاط معده و انقباض رحم می گردد. لذا در بارداری باید در مصرف آن احتیاط کرد، اما هیچ سبزی به اندازه جعفری آهن و کلروفیل ندارد.

نحوه آماده سازی و مصرف :

روش اول : سی تا سی و پنج گرم جعفری را به مدت پانزده دقیقه در یک لیتر آب جوش بریزید و بعد از دوازده دقیقه دم کنید و صاف کرده و همراه لیمو ترش روزی سه فنجان، جرعه جرعه بنوشید.

روش دوم : نیم لیتر آب جوش را روی بیست گرم ریشه خشک جعفری بریزید و پنج تا ده دقیقه بگذارید تا دم بکشد و بعد صاف کنید، هر روز در زمان معین سه تا پنج بار نصف فنجان از آن را بنوشید.

روش سوم : یک قاشق چایخوری از پودر خشک گیاه یا پودر تخم آن را در یک استکان آب جوش دم کنید، سپس صاف نموده و روزی سه فنجان میل کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جینسینگ قرمز را با خواص درمان کم خونی، ضعف، کمبود تعرق، بی نظمی تنفس، فراموشی و نسیان، تشنگی مداوم، بی میلی جنسی، خستگی شدید، درمان سوءهاضمه، دردهای ناحیه قلب و تهوع، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0