topNotif

نکات بسیار مهم در مورد روش نگهداری گیاه پرسیاوشان

2036 بازدید
15 شهریور 01
مهربانو زهرا
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 شهریور 1401

نکات بسیار مهم در مورد روش نگهداری گیاه پرسیاوشان

پرسیاوشان

سلام دوستان و همراهان همیشگی مهربانان با گل و گیاه و طبیعت، امروز با گیاه زیبای پرسیاوشان در کنار شما عزیزان مهربان هستم؛ امیداورم بتوانیم در کنار هم بهتر و بیشتر این گیاه زیبا را بشناسیم پس تا پایان مقاله همراهم باشید سپاسگزارم.

گیاه پرسیاوشان از خانواده سرخس هاست و نگهداری شبیه سرخس دارد، گیاهی رطوبت دوست و حساس به همین علت نگهداری این گیاه به دوستان تازه کار توصیه نمی شود. گیاه پرسیاوشان هیچ خطری برای کودکان و حیوانات خانگی ندارد.

نور مورد نیاز گیاه پرسیاوشان

گیاه پرسیاوشان نیاز نوری بالایی ندارد اگر منزلی با نور متوسط و غیر مستقیم دارید این گیاه برای شما مناسب است این گیاه را باید از نور مستقیم و شدید خورشید دور نگهداری کنید، نور متوسط غیر مستقیم یا نور غیر مستقیم که از پرده ها گذشته و فیلتر شده باشد برای این گیاه عالی است؛ هرگز این گیاه را زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید گیاه می سوزد. همچنین بی نوری مطلق توصیه نمی شود چه این گیاه چه گیاهان دیگر سایه دوست در تاریکی مطلق کم کم از بین می روند.

 

روش نگهداری گیاه پرسیاوشان

روش نگهداری گیاه پرسیاوشان

آبیاری گیاه پرسیاوشان

گیاه پرسیاوشان به آبیاری زیاد نیاز دارد و خاکی همیشه مرطوب (خاک باتلاقی نباشد) هرگاه سطح خاک کمی خشک باشد باید گیاه را آبیاری کرد؛ همچنین گیاه اسپری کردن روی برگهایش را دوست دارد در ساعت اولیه صبح یا پایان روز گیاه را اسپری کنید، چون گیاه رطوبت دوستی است؛ می توانید برای تامین رطوبت مورد نیاز گیاه از جزیره استفاده کنید

سینی یا تشت یا زیر گلدانی بزرگی را انتخاب کرده داخلش را سنگ ریزه یا پوکه (لیکاپن) ریخته ظرف مورد نظر را از آب پر کرده و گلدان را وسط ظرف روی سنگ ریز ها قرار بدهید مراقب باشید که ته گلدان با آب تماس نداشته باشد که ریشه ها به مرور پوسیده و از بین خواهند رفت؛ حتی شما می توانید گلدان را با زیر گلدانی خودش روی جزیره قرار بدهید تا با تبخیر شدن آب ظرف رطوبت مورد نیاز گیاه فراهم شود.

اگر توانایی خرید بخور سرد داشته باشید بخور سرد تهیه کنید و با فاصله کنار گلدان قرار بدهید تا رطوبت مورد نیاز گیاه را فراهم کند؛ اگر همه این کار را نکردید یا امکان این کارها وجود نداشت چند ظرف آب کنار گلدان قرار بدهید؛ و در نهایت می توانید گلدان را هر روز با آب ولرم حمام کنید.

 

همچنین بخوانید: 6 نکته مهم برای نگهداری گیاه یوکا در منزل

 

خاک مناسب گیاه پرسیاوشان

خاک گیاه پرسیاوشان باید خاکی سبک با زهکشی عالی باشد که هر بار گلدان را سیراب کردید آب اضافی از ته گلدان خارج شود و در زیر گلدانی هرگز اجازه ندهید آبی باقی بماند باعث بیماری و جمع شدن حشرات و پوسیدگی ریشه ها می شود؛ در فصل بهار و تابستان خاک گلدان را با کود های موجود در بازار هر ماه تقویت کنید؛ در پاییز و زمستان که اکثر گیاه هان به استراحت و به اصطلاح خواب زمستانی می روند کود دهی را متوقف کنید.

نکته: همه گیاهان در فصل سرد سال به خواب نمی روند خیلی گیاهان در فصل پاییز و زمستان فصل رشدشان هست پس کود دهی برای آن گیاهان توصیه می شود اما گیاهانی که در شش ماهه دوم سال رشد کندتری دارن آبیاری زیاد و کود دهی توصیه نمی شود. هرگاه ریشه های گیاه از ته گلدان بیرون زده باشد در فصل بهار گلدان مناسبی تهیه کرده (معمولا یه سایز بزرگتر) و گیاه را عوض کنید.

تکثیر گیاه پرسیاوشان

تکثیر گیاه پرسیاوشان از طریق تقسیم بوته ها انجام می شود؛ هنگام تعویض گلدان می توان بوته ها را به چند دسته تقسیم کرده و در گلدان مجزا بکارید. از طریق بذر هم تکثیر می شود که کاری سخت و زمان بر و تقریبا میشه گفت کار حرفه ای هاست.

مشکلات و بیماری های گیاه پرسیاوشان:

  • قهوه ای شدن برگ ها: سنگینی آب است از آب سبک برای آبیاری گیاه استفاده کنید.
  • زرد شدن برگ ها: به دلیل نبود زهکشی مناسب و آسیب دیدن ریشه ها و آبیاری زیاد گیاه است. حتما ته گلدان را بررسی کنید اگر سوراخ های ته گلدان بسته شده باشد باز کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

تخم گشنیز را با خواص درمان محافظت از سیستم عصبی، دشمن طبیعی رادیکال‌های آزاد، افزایش تولید سلول‌های قرمز خون، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا، کنترل قند خون، افزایش سلامت چشم، تنظیم سیکل قاعدگی، جلوگیری از پوکی استخوان، رفع کم‌خونی، خوشبو کننده دهان، کاهش فشار خون، درمان اسهال، افزایش رشد مو و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0