topNotif

روش هایی برای بهتر خوابیدن با مدیتیشن

1684 بازدید
11 بهمن 96
سمانه

روش هایی برای بهتر خوابیدن با مدیتیشن :

تجسم و مدیتیشن :

انجام مرتب مدیتیشن، همراه با داشتن نگرش مثبت، به شما در تمرکز بر روی ذهن، کم کردن استرس و گشودن دریچه ای جدید در زندگی برای حل مسائل و مشکلات کمک می کند. برای این کار محل ساکتی را انتخاب کنید، جایی که تمرکز شما حین مدیتیشن به هم نخورد. خود را در وضعیت راحتی قرار دهید، چهار زانو نشستن یک وضعیت سنتی مناسب است، اما می توانید روی یک صندلی راحت نیز بنشینید.

چشم های خود را ببندید و نفس عمیق بکشید و بگذارید تا همه افکار مانند خروج دانه های شن، از ساعت شنی، از ذهن شما خارج شوند. می توانید بر روی یک کلمه خاص تمرکز و آن کلمه را تکرار کنید تا تنش از بدن و ذهن شما خارج شود. هم چنین می توانید رنگ بخصوصی را در نظر بگیرید و تصور کنید که اشعه ای آرامبخش آن، تمام وجود شما را در بر گرفته است.

هر گاه مدیتیشن می کنید به مدت ده تا بیست دقیقه آن را انجام دهید، انجام این کار دو بار در روز، روش موثری برای دستیابی به آرامش است. مدیتیشن شخصی می تواند در هر زمانی که به استراحت نیاز دارید انجام شود، چشم هایتان را چند دقیقیه ببندید و نفس عمیقی بکشید.

روش هایی برای بهتر خوابیدن

روش هایی برای بهتر خوابیدن

آرامش یافتن سریع :

هنگامی که تمرینات مدیتیشن را شروع می کنید، می توانید کلمات و تصورات مهیج را به کار ببرید، تا در طول روز به شما آرامش بیشتری ببخشد و شب نیز در داشتن خواب راحت به شما کمک کند. اگر خاطره ی خوبی از یک جای بخصوصی و یا گفت و گوی خاطره انگیزی داشته باشید، می توانید هنگام مدیتیشن با یادآوری و تکرار آن، به احساس خوبی دست پیدا کنید.

به عنوان مثال می توانید تصور کنید، که در کنار دریاچه ی آرام نشسته اید. یادآوری خاطرات شیرین هنگامی که در یک جلسه ی استرس زا و یا یک جای شلوغ قرار دارید، موجب بخشیدن احساس خوب برای شما می باشد. تکرار کلمات و عباراتی که برای شما خوشایند، مانند دشت گل و یا رویای زیبا نیز، تاثیر آرام بخشی یکسانی را دارا است و به سرعت شما را آرام کند. اگر در رخت خواب خود دراز کشیده اید و بی قراری می کنید، صبور باشید و این تصاویر و یا کلمات را با خود یاد آوری و تکرار کنید، تا به آرامش برسید.

 

 

همچنین بخوانید:  خواص مدیتیشن با شمع

 

 

محرک شادی :

ممکن است هنگام مدیتیشن متوجه علائم فیزیکی به خصوصی شوید، مانند احساس خارش در دست ها یا پا، که خود می تواند یک محرک مفید باشد. تصور کنید که چنین احساسی دارید، طی چند ثانیه مدیتیشن آغاز می شود. این ترفند بخصوص قبل از یک ملاقات مهم، می تواند موثر باشد.

از محرک ها برای دست یابی به آرامشی که لازم دارید و گذاردن هر چیزی در جای درست خود استفاده کنید. با تمرین بیشتر، ذهن شما این ارتباط هایی را که ایجاد کرده اید بهتر می پذیرد و به آن ها در هر زمانی، به سرعت و به راحتی پاسخ می دهد و به سرعت شما را از مزایای آن بهره مند می کند.

تاثیر فضای آرام کننده :

برای این که استراحت خوب و آرامی داشته باشید، دکور اتاق سهم به سزایی دارد. از نور اتاق گرفته، تا تشک، این ها می توانند آسایش بهتری را برای شما فراهم کنند. رنگ آبی آسمانی یا رنگ گل سرخ (محمدی) بر روی دیوار اتاق خواب می تواند اثر آرامبخش شگفت انگیزی بر سیستم عصبی داشته باشد.

اثاثیه های لطیف مانند پرده ها و روتختی باید نرم، مجلل و لطیف باشند. سعی کنید از مواد طبیعی برای آن ها استفاده کنید، چرا که با محیط سازگارترند و تنفس را راحت تر می کنند. از چراغی استفاده کنید، که بیشترین آرامش را داشته باشد. می توانید از یک لامپ با نور بیشتر نیز در کنار تخت خواب برای مطالعه استفاده کنید و شمع نیز آرامش بخش است و در مدیتیشن و آرام شدن به شما کمک می کند، اما به خاطر داشته باشید که قبل از خواب باید آن را خاموش کنید.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

 

مریم گلی را با خواص ضد نفخ، ضد اسپاسم، مقوی، قابض، آنتی سپتیک، شل کننده عروق خونی محیطی، کمک به درمان آلزایمر، تقویت حافظه، مقوی معده، کاهنده تعریق، محرک انقباض رحم، آنتی بیوتیک، کاهنده قند و چربی خون و محرک جریان صفرا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0