topNotif

روش هایی برای جلوگیری و درمان خستگی چشم

1504 بازدید
30 بهمن 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

خستگی چشم چیست و روش هایی برای جلوگیری و درمان خستگی چشم 

در حدود چهل تا چهل و پنج سالگی، قدرت تطابق چشم کم کم رو به تحلیل می گذارد و همین عامل می تواند به خستگی چشم منجر گردد. این عارضه فرآیندی تدریجی است و برای همه اتفاق می افتد. اگر در تمام طول روز به صفحه نمایش یا تلویزیون چشم بدوزید، ممکن است این عارضه در هر سنی گریبان گیرتان شود. اگر حین خواندن و یا نگاه کردن به صفحه نمایش یا تلویزیون دچار خستگی چشم می شوید، به نکات زیر توجه فرمایید؛

انتخاب نور مناسب :

مطالعه در نور کم موجب خستگی چشم می شود. ولی هنگام مطالعه از چراغ هایی که نور را مستقیما وارد چشم می کنند استفاده ننمایید.

روش هایی برای جلوگیری و درمان خستگی چشم

روش هایی برای جلوگیری و درمان خستگی چشم

استفاده از عینک مطالعه :

می توانید از پزشک خود درخواست کنید برایتان عینک مخصوص مطالعه تجویز کند و یا خود به داروخانه رفته و عینکی برای خود انتخاب نمایید. چنان چه در دیدن اشیا و فواصل دور توسط هر دو چشم مشکلی ندارید و تنها دیدن چیزهای نزدیک برایتان دشوار است، می توانید با زدن عینک این مشکل را مرتفع نمایید.

ایجاد وقفه در کار :

پس از مدتی کار کردن با کامپیوتر یا نگاه کردن به صفحه تلویزیون از آن چشم بردارید و به چشم ها استراحت دهید. اگر روزانه شش تا هشت ساعت با کامپیوتر کار می کنید لازم است هر دو تا سه ساعت یک بار به چشم ها استراحتی بدهید. در این فاصله به کارهای دیگری بپردازید و ده تا پانزده دقیقه چشم را از صفحه کامپیوتر بردارید.

تیره کردن صفحه نمایش :

آن چه بر روی صفحه نمایش می بینید تنها حروف و ارقام نیستند، بلکه هر یک به منزله لامپ بسیار کوچکی هستند که نور را مستقیما به سوی چشم های شما می فرستند. حروف روی صفحه نمایش را بیش از حد روشن نکنید. صفحه نمایش را تاریک تر کنید و در عوض با تنظیم کنتراست به تصویر وضوح ببخشید.

رفع خستگی چشم با بستن آن :

به عقیده متخصصان بهترین کار برای رفع خستگی چشم استراحت دادن آن هاست. استراحت دادن به چشم ها بسیار آسان تر از آن است که تصور می کنید. این کار را می توان حتی هنگام صحبت کردن با تلفن انجام داد. تنها کافی است هنگامی که مجبور به خواندن یا نوشتن نیستید، چشم های خود را یک تا دو ساعت با بستن چشم ها، استراحت دهید. افرادی که این روش را به کار می گیرند، از آن ابراز رضایت می کنند و می گویند که با این کار می توان از خستگی چشم ها جلوگیری نمود.

 

همچنین بخوانید:  از عینک به عنوان وسیله تزیینی استفاده کنید

 

استفاده از چای :

حوله ای بردارید و آن را به چای آغشته کنید. دراز بکشید و حوله ی گرم را روی چشم های بسته قرار دهید و ده تا پانزده دقیقه به همان حال بمانید. این کار باعث رفع خستگی چشم ها می شود. مراقب باشید چای را داخل چشم ها نریزید. در ضمن قبل از فرو بردن حوله در چای اندکی صبر کنید تا چای از جوش افتاده و کمی خنک شود.

از دست ها کمک بگیرید :

اگر خواهان رفع خستگی چشم ها هستید باید از دست ها کمک بگیرید. دست هایتان را به هم بمالید تا وقتی که احساس کنید گرم شده اند. سپس کف دست ها را روی کره چشم قرار دهید. چشم ها را فشار ندهید تنها با دست هایتان آن ها را بپوشانید. آرام و عمیق نفس بکشید و رنگ سیاه را مجسم کنید. این کار را هر روز به مدت بیست دقیقه انجام دهید.

پلک زدن را از یاد نبرید :

در واقع یکی از وظایف پلک، ماساژ دادن چشم هاست. پس روزانه باید سیصد بار به طور آگاهانه پلک زد. هر بار که پلک می زنید، چشم ها تمیز می شوند و در عین حال ماساژ مختصر و ملایمی هم به چشم ها داده می شود. به خاطر داشته باشید که این کار هزینه ای در بر ندارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

هلیله سیاه را با خواص  رفع بواسیر، قولنج، یبوست، آسم، برطرف کردن سیاهی دور چشم، تقویت چشم، لاغرکننده، ضد یبوست و مقوی معده، رفع سفیدی مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0