از بین بردن بوی بد لباس ها با موثرترین روش های خانگی

2154 بازدید
12 اسفند 98
سمانه

روش های از بین بردن بوی بد لباس ها

چندین روش سریع و مقرون به صرفه برای مقابله با بوهای ناخواسته در لباس وجود دارد. با یادگیری روش های صحیح نگهداری و شستشو لباس ها و یادگیری چند ترفند آسان برای از بین بردن بو، می توانید تمام کمد لباس خود را با بوی تمیز و تازه نگه دارید. در ادامه روش های از بین بردن بوی بد لباس ها را به شما آموزش می دهیم؛ با ما همراه باشید.

سرکه سفید و جوش شیرین

مواد شوینده خود را با 1 فنجان سرکه جایگزین کنید. استفاده از سرکه سفید یک روش ایمن و طبیعی برای از بین بردن بوی بد از لباس ها (بوی کپک یا بوی نم) و یک ضدعفونی کننده طبیعی است که سبب نابودی باکتری ها می شود. اگر دوست دارید می توانید نیمی از مواد شوینده ای که به طور معمول استفاده می کنید را با سرکه مخلوط کنید و به عنوان شوینده مصرف کنید.

اگر هنوز لباس ها بوی بدی می دهند لباس های خود را با نصف فنجان (120 میلی لیتر) جوش شیرین و آب گرم بشویید. سرکه و جوش شیرین هر دو بوی نم و کپک را از بین می برند.

 

روش های از بین بردن بوی بد لباس ها

روش های از بین بردن بوی بد لباس ها

 

بوراکس

مواد شوینده بوراکس را امتحان کنید. بوراکس می تواند در از بین بردن بو و از بین بردن لکه ها و حتی نرم شدن لباس مفید باشد. بسیاری از مارک های خانگی مواد پاک کننده لباسشویی حاوی بوراکس است. اگر نمی توانید مواد شوینده بوراکس را پیدا کنید، کافی است 110 گرم پودر بوراکس را در آب داغ حل کرده و به همراه مواد شوینده معمولی خود به محفظه پودر ماشین لباسشویی اضافه کنید.

برگ مورد و سرکه سفید

پودر برگ مورد را با سرکه سفید مخلوط کنید؛ مایع را درون یک بطری اسپری ریخته و مستقیما روی پوشاک خود اسپری کنید و بگذارید در هوای آزاد خشک شود. اگر عجله دارید، به جای خشک شدن در هوای آزاد، آن را در خشک کن قرار دهید.

زغال اکتیو

زغال چوب فعال، دارای خاصیت فیلتراسیون قدرتمندی است، به همین دلیل از آن در فیلترهای آب و هوا، درمان مسمومیت، محصولات زیبایی و… استفاده می شود. برگ مورد را درون یک کیسه پلاستیکی که حاوی چندین قرص زغال اکتیو است، قرار دهید و حداقل یک شب آن را درون سبد لباس یا ملحفه هایی که بوی نم گرفته اند بگذارید. ممکن است نیاز باشد تا یک هفته زغال درون کیسه و سبد لباس ها بماند.

لیمو ترش

لباس های خود را از قبل خیس کنید. یک سطل یا لگن را با آب گرم و آب نصف لیمو و 30 گرم مواد شوینده پر کنید و لباس ها را درون آن خیس کنید؛ بگذارید حدود 30 دقیقه درون محلول بمانند و سپس آن ها را بشویید. لیمو به از بین رفتن چربی های پارچه کمک می کند.

نکته: اگر برچسب مراقبت از پوشاک شما، نشان شستشوی آب سرد دارد، از آب سرد برای خیساندن لباس استفاده کنید.

روغن درخت چای

سعی کنید چند قطره روغن درخت چای را به مواد شوینده خود اضافه کنید. علاوه بر از بین بردن بوها سبب کشتن باکتری ها و میکروب ها نیز می شود و یک ضدقارچ طبیعی است.

 

همچنین بخوانید:  تمیز کردن خانه کمتر از نیم ساعت با 9 راهکار ساده

 

روش های دیگر را برای از بین بردن بوی بد لباس امتحان کنید

سفید کننده و مواد شوینده حاوی آنزیم

اگر رنگ لباس سفید است، مقدار کمی از سفید کننده را مستقیما روی پوشاک بریزید، بگذارید چند دقیقه در آن بماند و سپس قبل از گذاشتن آن در ماشین لباسشویی، آن را با برس یا اسفنج پاک کنید و سپس درون ماشین لباسشویی بیندازید.

از یک پاک کننده آنزیم دار برای از بین بردن کپک لباس استفاده کنید. اگر به طور تصادفی لباس تمرینی مرطوب خود را در کیف ورزشی خود رها کنید، ترکیب کپک و بوی بدن باعث می شود که رفع بوی آن بسیار دشوار شود. برای شستشو، محصولی را انتخاب کنید که آنزیم هایی برای از بین بردن بو داشته باشد. برخی از شوینده های لباسشویی حاوی آنزیم های ضد بو هستند.

نور خورشید

اگر امکان دارد، لباس های خود را در خارج از خانه (حیاط یا بالکن) خشک کنید و بگذارید هوای تازه و نور خورشید لباس شما را به طور طبیعی خشک کند. نور خورشید می تواند برخی از باکتری های ایجاد کننده بوهای ناخوشایند لباس شما را از بین ببرد.

  • این روش روی الیاف طبیعی مانند پنبه و پشم بهتر عمل می کند.
  • با گذشت زمان، قرار گرفتن لباس یا پارچه های شما در معرض نور خورشید، ممکن است باعث از بین رفتن رنگ آنها شود.
دمای سرد

اگر نمی خواهید لباس ها را بشویید، لباس های خود را درون فریزر بگذارید. قرار گرفتن باکتری ها در دمای بسیار سرد ممکن است آنها را از بین ببرد و به کاهش بوی کپک در لباس شما کمک می کند. کافی است این پوشاک را درون یک کیسه پلاستیکی قابل اطمینان قرار دهید و کیسه را در طول شب در فریزر قرار دهید. به نظر غیر معمول است، اما یخ زدن لباس، سلاح مخفی دوستداران جین است که می خواهند عمر شلوار جین خود را طولانی کنند.

 

روش های از بین بردن بوی بد لباس ها

روش های از بین بردن بوی بد لباس ها

 

میزان مناسب مواد شوینده استفاده کنید

از مقدار توصیه شده مواد شوینده استفاده کنید. استفاده بیش از حد از مواد شوینده می تواند منجر به ایجاد کف هایی شود که هرگز در شستشو کاملا شسته نشوند و باکتری هایی ایجاد می کند که سبب ایجاد بوی بد در لباس می شود. هر بار که لباس های خود را می شویید، مواد شوینده خود را با دقت اندازه گیری کنید. بدین منظور دستورالعمل های مربوط به بسته بندی مواد شوینده خود را مطالعه کنید تا بدانید که چه مقدار از مواد شوینده را اضافه کنید. اگر شک دارید، مواد شوینده کمتری نسبت به آنچه فکر می کنید نیاز دارید اضافه کنید.

خشک کردن لباس
  • قبل از اینکه لباس های مرطوب وارد لباسشویی شوند، آن ها را آویزان کنید تا بلافاصله خشک شوند.
  • بلافاصله بعد از شستن لباس ها، لباس خود را خشک کنید. گذاشتن لباس های تمیز خود در ماشین لباسشویی باعث می شود که آنها بعد از گذشت چند ساعت یا حتی زودتر اگر هوا واقعا گرم و مرطوب باشد، شروع به تولید کپک کنند. بنابراین بعد از شستن آنها سعی کنید هر چه سریعتر آنها را روی خشک کن منتقل کرده یا خشک کنید.

نکته: اگر به طور تصادفی لباس های شسته شده خود را بیش از حد در ماشین لباسشویی رها کردید، مجددا آنها را با یک فنجان سرکه بشویید و قبل از خشک شدن از شر بوی بد آن ها خلاص شوید.

همچنین باید بدانید که لباس های خود را در اتاق های مرطوب مانند حمام یا زیرزمین ذخیره نکنید. اگر لباس خود را در زیرزمین مرطوب یا در محیط مرطوب مانند حمام نگه دارید، رطوبت موجود در محیط توسط پارچه جذب می شود و منجر به رشد کپک می شود. درعوض، لباس های خود را در کمد یا تهویه مناسب بخوبی نگه دارید.

تمیز کردن ماشین لباسشویی

اگر بوی لباس شما بعد از شستشو بدتر شود، ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید. بعضی اوقات ماشین های لباسشویی می توانند کپک و بوی بد ایجاد کنند، که می تواند بعد از آن به لباس شما منتقل شود. اگر فکر می کنید ماشین لباسشویی ممکن است مشکل ایجاد کند، یک دستمال را در آب گرم و صابون فرو برید و واشر دور درب را با آن تمیز کنید، سپس در محفظه جاپودری ماشین لباسشویی، 1 فنجان (240 میلی لیتر) مایع سفید کننده و 1 فنجان (240 میلی لیتر) جوش شیرین بریزید و ماشین لباسشویی را روشن کنید. در صورت تمایل، می توانید نصف فنجان (120 میلی لیتر) از مواد شوینده آنزیمی را نیز اضافه کنید.

برای جلوگیری از ایجاد کپک در ماشین لباسشویی، بعد از هر چرخه شستشو، درب و واشر دور درب ماشین لباسشویی را با پارچه مناسبی خشک کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بوراکس را با خواص پاک کردن فرش، دفع حشرات، تمیز کردن کاسه دستشویی، تمیز کردن سینک ظرفشویی، رفع بوی سطل زباله، دفع موش ها، از بین بردن چربی ها، تمیز کردن وسایل آشپزخانه، رفع بوی بد یخچال، پاک کردن دوش، وان و کاشی ها، از بین بردن زنگ زدگی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0