topNotif

روش های درمانی حالات ترس

1991 بازدید
11 آبان 97
سمانه

روش های درمانی حالات ترس

روان درمانی و درمان روان شناختی

روان درمانی موجب تغییر در رفتار، احساسات، الگوهای ذهنی، جنبه های شخصیتی و راه های برقرار ارتباط می شود. با این هدف که رنج و درد ناشی از شکست ها را کاهش و بهای بیشتری به پیشرفت می دهد. به وسیله گفت و گو تمرینات و روش های مختلف فرآیندهای یادگیری معینی آغاز می شوند. رفتار درمانی جامعه ترین و موثرترین راهکار غلبه بر اختلالات ترس را پدید آورده است.

رفتار درمانگران تلاش می کنند علایم جسمانی ناشی از ترس را به طور مستقیم کاهش دهند نه اینکه فقط درباره حواشی و جریانات پشت پرده آن به بحث و گفت و گو بنشینند.

روان درمانگران در عمل نظریه ها و روش های دیگر مکاتب روان درمانی را نیز در نظر می گیرند، بدین ترتیب وجود دیدگاه و روش درمانی هماهنگ باعث موفقیت بیشتر خواهد شد. تمامی شیوه ها می توانند برای رفع موانع موجود در روان درمانی فرد و خانواده یاری رسان باشند و از رشد و تکامل سالم شخصیت فرد در جهت افزایش اعتماد به نفس حمایت کنند. ایجاد و تقویت اتکا به نفس و اعتماد به نفس حمایت کنند. ایجاد و تقویت اتکا به نفس و اعتماد به نفس در نوجوانانی که دارای حالاتی از ترس هستند، از اهداف اصلی درمان است. روانشناسان بالینی نیز در کنار روان درمانگران برای حالات ترس درمان هایی ارائه می کنند.

روش های درمانی حالات ترس

روش های درمانی حالات ترس

استفاده از دارو در موارد خاص

درمان دارویی ترس در گذشته بیشتر توسط داروهای آرام بخش صورت می گرفت. اما به خاطر آن که بعد از 2 تا 3 ماه استفاده مرتب از این داروها خطر وابستگی وجود دارد، این اواخر به میزان زیادی از داروهای گیاهی ویژه درمان ترس و افسردگی نیز برای بیماران استفاده می شود. بهتر است انواع داروها چه شیمیایی و چه گیاهی با احتیاط زیاد و به میزان اندک برای نوجوان استفاده شود.

 

همچنین بخوانید:  دمنوش گیاهی مخصوص خودتان را درست کنید

 

روش های درمان گیاهی

هر روز بیش از پیش برای درمان مشکلات روحی- روانی از روش های گیاهی استفاده می شود. مواد گیاهی در مقایسه با داروهای شیمیایی هیچ گونه عوارض جانبی ندارند و به خواب کارآیی و توان رانندگی فرد خدشه ای وارد نمی سازند و برخلاف داروهای آرام بخش ایجاد وابستگی نمی کنند.

تمامی داروخانه ها انواع چای های آرام بخش را عرضه می کنند. گیاهانی همچون سنبل الطیب، رازک، بادرنجبویه و سنت جونز یا ابرون ریشه دارد همگی دارای آرامش و تمدد اعصاب هستند که معمولا به صورت دم کرده استفاده می شوند. برخلاف دم کرده های شفابخشی که در گذشته استفاده می شد امروزه به دلیل قابلیت بهتر برای تعیین اندازه و بالا بردن سهم مواد موثر گیاهان دارویی به جای عصاره (عرق) بیشتر به صورت قرص عرضه می شوند.

داروهای گیاهی در هر داروخانه ای بدون نسخه در دسترس هستند اما پیش از استفاده بهتر است با پزشک باتجربه یا داروخانه معتبری، مشاوران عطارک مشورت کرد. به دلیل تنوع داروهای گیاهی که به صورت چای، قرص، کپسول، دراژه یا قطره ارائه می شوند، این مشورت جهت استفاده دقیق آن ها از اهمیت بیشتری برخوردار می گردد.

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

از سالیان دور ثابت شده که ابرون ریشه دار داروی موثر برای درمان افسردگی، کاوا کاوا برای درمان اختلال ترس و سنبل الطیب برای درمان اختلالات خواب می باشد. گیاهان دیگری همچون رازک، بادرنجبویه، گل ساعت، شکوفه های پرتقال، اسطوخودوس هم از منظر طب سنتی دارای اثر آرام بخشی هستند.

کاوا کاوا از گیاهان گونه فلفلی در جزایر جنوبی اقیانوس آرام است. ریشه این گیاه دارای اثر آرام بخش، شل و آزاد کردن عضلات، رفع کنندگی ترس و انگیزه دهی بالا می باشد. داروهای حاوی کاوا کاوا برای ترس، حالتهای عصبی، ناآرامی، افسردگی، اختلالات خواب، گرفتگی عضلات و ناراحتی های غیرارادی روانی استفاده می شوند.

کاوا کاوا برطرف کننده ترس و اضطراب است بدون آن که حالت مهارکنندگی منفی روی بدن داشته باشد و در بیماران افسرده باعث نشاط و سرزندگی می شود. داروهای حاوی کاوا کاوا کارایی ذهنی، توانایی واکنش و هشیاری فرد را بهبود می بخشند. این داروها علاوه بر تاثیر آرام بخشی از قدرت دقت و تمرکز، تفکر و عملکرد فرد نیز حمایت می کنند. ورزشکاران پس از مصرف طولانی این دارو شاهد افزایش بازده و کارایی خویش در دویدن، پریدن یا پرتاب کردن بوده اند. زیرا در اثر استفاده از این دارو اضطراب و هیجان مفرط و حالت تحریک شدید عصبی کاهش می یابد و تمرکز و دقت فرد بهتر می گردد.

سنبل الطیب اروپایی داروی طبیعی آرام بخش برای اختلال خواب، گرفتگی عضلانی و حالات ترس می باشد. اثر آرام بخشی و خواب آوری سنبل الطیب به وسیله رازک تقویت می شود و به این دلیل داروهای ترکیبی بر داروهای غیر ترکیبی برتری دارند. داروهای حاوی سنبل الطیب برای درمان اختلالات خواب دارای اثرگذاری سریع نیستند بلکه تاثیرشان را بعد از 2 تا 4 هفته نشان می دهند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زرین گیاه را با خواص كاهش تب، درمان درد مفاصل و روماتیسم، تقویت کننده حافظه، درمان بیماری ام اس، تسریع جریان خون، درمان سرگیجه، درمان وزوزگوش، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0