topNotif

روش های کلیدی تقویت حافظه

2811 بازدید
01 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

روش های کلیدی تقویت حافظه که بد نیست با آن آشنا شویم

در این مطلب دو روش فوق العاده قدرتمند تقویت حافظه را به شما معرفی خواهم کرد.

روش عدد – شکل

استفاده از این روش برای تقویت حافظه کوتاه مدت مناسب است مثل فراخوانی موضوعاتی که نیاز دارید آن ها را فقط برای چند ساعت به خاطر بسپارید. روش عدد – شکل روش ساده ای است. تنها کاری که باید انجام دهید آن است که هر یک از اعداد یک تا ده را به شکل یک تصویر در ذهن خود مجسم کنید. همه بچه های دنیا برای وقت گذرانی سر درس ریاضی با اعداد تصویری را خلق می کنند که جنبه سرگرمی دارند، این یک کار غریزی جالب است که همه بچه ها به آن دست می زنند. مغز به طور طبیعی ما را برای یافتن روش های فراخوانی اطلاعات تشویق می کند.

هر تصویر کلیدی همچون یادآور بصری عددی است که با آن همراه می شود. تصویر باید پررنگ و ساده باشند، به راحتی ترسیم شوند و سهل و آسان بتوان آن ها را تجسم و به یاد آورد. مثال های معمولی و رایجی که تداعی گر شکل اعداد یک تا ده انگلیسی هستند از این قرار هستند : قلم موی نقاشی، قو، قایق بادبانی، قلب، آدم برفی، پرتگاه، بادکنک و طنابش، توپ و چوب بیسبال، بالا تنه فیل همگی جز این موارد هستند.

بعد از تمرین کردن به طور خودکار وقتی که به عدد 4 فکر می کنید، تصویر قایق بادبانی را در ذهن خود می بینید و با فکر کردن به عدد 2 تصویر نقاشی را مجسم می کنید و …. همه ما با هم تفاوت داریم و بنابراین اعداد در ذهن افراد متفاوت، تصویر متفاوتی را زنده خواهند کرد.

به خودتان حدود ده دقیقه زمان برای فکر کردن بدهید و ببینید ترجیح می دهید به جای تصاویری که بالاتر گفته شد چه تصاویری را جایگزین کنید و آنگاه برای هر یک از اعداد یک تا ده تصویری را در نظر بگیرید که از نظر شما مناسب تر است. آنگاه این تصاویر به تصاویر کلیدی حافظه شما تبدیل خواهند شد که شما را در تقویت حافظه عدد – شکل یاری می کنند.

روش های کلیدی تقویت حافظه

روش های کلیدی تقویت حافظه

روش الفبایی

روش الفبایی در عمل نوعی روش گیره ای مشابه روش عدد – شکل است. تفاوت این روش با روش دیگر در این است که به جای اعداد از صوت و آوای حروف الفبا به عنوان گیره های حافظه استفاده می شود. برای شروع ابتدا دسته ای از کلمات کلیدی را انتخاب می کنید که با صدای حروفی که می خواهید آن ها را حفظ کنید شروع شوند.

  • یقین حاصل کنید که تجسم این کلمه آسان است.
  • یقین حاصل کنید که ترسیم این کلمه آسان است.
  • در حد امکان از کلمه ای استفاده کنید که املای آن با صدای آن حرف یکی باشد. برای مثال : به برای حرف ب یا صدای آن با صدای آن حرف یکی باشد برای مثال  نون برای حرف ن استفاده شود.
  • از انتخاب کلماتی که به این صورت شروع می شوند اما صدای آن حرف را نمی دهند پرهیز کنید. برای مثال کلمه بابا با حرف ب آغاز می شود ولی با صدای این حروف آغاز نمی شود.

 

همچنین بخوانید: نکاتی در مورد افزایش حافظه

 

کلمه کلیدی خود را به یک تصویر کلیدی تبدیل کنید، نگاه به این تصویر به گیره حافظه شما تبدیل می شود و چیزهایی را که می خواهید به یاد آورید را روی آن آویزان می کنید. برای این که این روش به بهترین شکل کار کند لازم است کلمات مختص به خودتان را انتخاب کنید. هر وقت که از انتخاب خودتان برای کلمات و تصاویر راضی شدید و احساس کردید که آن ها همان تصویری هستند که از فراخوانیشان به عنوان آغازگر های حافظه لذت می برید استفاده از آن ها را تمرین کنید.

تصاویر را خودتان ترسیم کنید طوری که بتوانید از آن ها به عنوان یک مرجع بصری استفاده کنید و آن ها را محکم در حافظه خود جای دهید. حائز اهمیت است که هر تصویر را روی ورقه ای مجزا و یا روی یک کارت ترسیم می کنید به شکلی که بتوانید آن ها را با هر نظم و ترتیبی که قرار می گیرند، مرور کنید. سعی کنید این تصاویر را به ترتیب از اول تا آخر برعکس و به شکلی تصادفی جلوی چشم آورید و تجسم کنید طوری که بتوانید هنگام ضرورت آن ها را فراخوانی کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سعد هندی را با خواص افزایش حافظه، برطرف کننده بوی دهان، اشتها آور، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0