topNotif

روغن آرگان برای پوست و خواص آن

2213 بازدید
15 بهمن 97
بهاره
,,

روغن آرگان برای پوست و خواص بی نظیر آن جهت زیبایی

 

روغن آرگان برای پوست و خواص بی نظیر آن جهت زیبایی

روغن آرگان برای پوست و خواص بی نظیر آن جهت زیبایی

روغن آرگان یک محصول طبیعی از دانه های میوه درخت آرگان است . درختان آرگان در جنوب شرقی مراکش یافت می شود که منبع طبیعی ویتامین ها و اسید آمینه های ضروری است و خواصی متنوعی دارد که به حفظ پوست جوان و سالم کمک می کند. در حال حاضر، روغن آرگان به علت مواد تشکیل دهنده ای که دارد، به طور گسترده ای در زمینه های مختلف ساخت لوازم آرایشی در سراسر جهان استفاده می شود. حال در این مقاله، به بررسی روغن آرگان برای پوست و خواص بی نظیر آن جهت زیبایی می پردازیم.

جذب روغن آرگان باعث تحریک بازسازی سلول ها و ایجاد موانع محافظتی برای برخی از عوامل عفونی می شود. علاوه بر این، ویتامین ای و اجزای آنتی اکسیدانی روغن آرگان در تاثیر منفی رادیکال های آزاد نقش دارند. همچنین، باعث جلوگیری از پیری زودرس پوست می شود.

روغن آرگان برای پوست و خواص بی نظیر آن جهت زیبایی

پاکسازی پوست های چرب

جالب ترین ویژگی روغن آرگان، توانایی آن در جذب چربی باقی مانده در پوست است. این ویژگی تنها در روغن آرگان یافت می شود. بدیهی است، روغن آرگان گزینه خوبی برای افرادی است که غدد چربی بیشتری نسبت به پوست های معمولی تولید می کنند، می باشد.

روش استفاده

صورت خود را با آب و صابون ملایم شسته و سپس سه قطره روغن آرگان را در کف دست خود قرار دهید. روغن را به آرامی ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. این کار چربی باقیمانده از روی پوست را پاک می کند.

روغن آرگان برای پوست و خواص بی نظیر آن جهت زیبایی

روغن آرگان برای پوست و خواص بی نظیر آن جهت زیبایی

مرطوب کننده طبیعی

روغن آرگان دارای بافت متفاوتی از سایر ترکیبات طبیعی است و می تواند جایگزین بسیار خوبی برای تغذیه پوست به جای مواد شیمیایی مضر باشد. به این ترتیب که، اسیدهای چرب ضروری و ترکیبات آنتی اکسیدانی در روغن آرگان، باعث حفظ رطوبت طبیعی، کاهش خشکی پوست و تنظیم pH پوست می شوند.

روش استفاده

کمی روغن آرگان را بردارید . سپس، به کل پوست یا جایی که می خواهید بیشتر مرطوب شود اعمال کنید. برای جذب خوب، بهتر است با ضربه های آرام آن را بر روی پوست قرار دهید. از این روش هر روز استفاده کنید.

کاهش چین و چروک دور چشم

اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های موجود در روغن آرگان می توانند به طور موثر چروک های دور چشم را کاهش دهند. این عنصر در روغن آرگان باعث تولید سلول های جدید شده و به بازسازی چروک پوستی کمک می کنند. همچنین، باعث نرمی و لطافت پوست نیز می شوند.

روش استفاده

چند قطره روغن آرگان را بردارید و با انگشتان خود آن را به آرامی در اطراف چشم ماساژ دهید. اجازه دهید روغن به درستی جذب شود. این روش را هر شب تکرار کنید.

 

همچنین بخوانید:  ماسک های گیاهی صورت برای زیباتر شدن پوست و رفع آفتاب سوختگی

 

از بین بردن آکنه

خواص ضد باکتری و ضد التهابی روغن آرگان می تواند به طور موثر به درمان آکنه پاسخ دهد. این ویژگی روغن آرگان منافذ را پاک می کند. همچنین، به کاهش چربی پوست کمک می کند.

روش استفاده

مقدار کمی روغن آرگان با کمک گوش پاک کن به طور مستقیم بر روی نواحی آکنه اعمال کنید.

پس از 20 دقیقه آن را با آب گرم شستشو دهید. تکرار این عمل، دو بار در روز، به حذف آکنه کمک می کند.

پاک کننده طبیعی آرایش

مواد طبیعی روغن آرگان برای پاک کردن انواع کرم ها و لوازم آرایش بسیار خوب است. این روغن به حذف مواد شیمیایی و سایر ناخالصی هایی که در طول روز بر روی پوست باقی می ماند نیز کمک می کند. علاوه بر پاک کردن، باعث لطافت و نرمی پوست می شود.

روش استفاده

مقدار مساوی از روغن زیتون و روغن آرگان را با هم مخلوط کنید. سپس، آن را بر روی یک دستمال تمیز ریخته و کل آرایش خود را با آن پاک کنید. بعد از پاک کردن کامل آرایش، 5 دقیقه صبر کنید سپس، صورت را با آب گرم بشویید.

پیشگیری و کاهش اثرات منفی ناشی از بارداری

به دلیل فراوانی ویتامین آ و ای موجود در روغن آرگان، این روغن در پیشگیری و کاهش اثرات منفی ناشی از بارداری مانند ترک های پوستی، بسیار مفید است. این مواد نه تنها باعث افزایش کشش پوست می شود، بلکه باعث بازسازی سلول ها و جلوگیری از ترک های بیشتر پوستی نیز می شود.

روش استفاده

مقدار کمی روغن آرگان را بر روی ترک های پوستی اعمال کنید. برای 5 تا 8 دقیقه با شدت و ضعیف، آن نواحی را ماساژ دهید. بعد از ماساژ، نواحی را با آب بشویید. از این روش حداقل سه بار در هفته استفاده کنید تا شاهد تاثیر فوق العاده آن باشید.

رفع ترک لب

ویتامین ای روغن و اسانس های چرب ضروری آرگان، آن را جایگزین عالی برای رفع ترک لب می کند. این اجزا یک مانع محافظتی ایجاد می کنند که می تواند به حملات خارجی پاسخ دهد. همچنین، به حفظ رطوبت و نرمی لب کمک می کند.

روش استفاده

مقدار کمی روغن آرگان را روی انگشتان خود قرار دهید و به لب ها بمالید تا کاملا جذب شود. بهتر است قبل از استفاده از رژ لب، از این روغن استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن آرگان را با خواص مرطوب کننده طبیعی پوست، ضد چروک پوست و جوان سازی صورت، درمان پوست خشک صورت، درمان جوش صورت، لایه برداری و پاک سازی پوست، درمان ترک بارداری، ضد آفتاب طبیعی، رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپیلاسیون، درمان شوره سر، نرم کننده بعد از حمام، محافظت از مو در برابر حرارت، مراقبت مو در زمان شنا، درمان ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0