topNotif

روغن اسطوخودوس فرانسوی و فواید استفاده از آن

2849 بازدید
25 بهمن 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

روغن اسطوخودوس فرانسوی و فواید استفاده آن را بدانید.

تحقیقات اولیه درباره روغن های فرار با اسطوخودوس شروع شد، شیمی‌دان فرانسوی رنه گاتفوس اولین کسی بود که خواص شفابخش این روغن را کشف کرد زمانی که در سال 1920 هنگام انجام یک آزمایش در آزمایشگاه دستش سوخت، شیمی‌دان دست خود را در روغن اسطوخودوس فرو کرد، سوختگی درمان شد بدون آنکه از زخم اثری برجای بماند. پس از آن تحقیقات بیشتری درباره اسطوخودوس انجام داد این روغن بیش از هر جا در فرانسه تولید می شود، اسطوخودوس انواع مختلف دارد ولی نوع اصلی که مدنظر ما است همان اسطوخودوس متداول است که لاواندولا آفیسینالیس یا لاواندلا‌‌آنگوستیفولیا نامیده می شود. روغن آن از گل های اسطوخودوس به وسیله تقطیر با بخار حاصل می شود، روغنی کم‌رنگ متمایل به زرد رنگ پریده و با بوی شیرین گل‌مانندی علفی و حالتی از گل حنایی چوبی رنگ است. به سبب تولید زیاد روغن اسطوخودوس قیمت خرید آن ارزان است.

روغن اسطوخودوس فرانسوی و فواید استفاده از آن

روغن اسطوخودوس فرانسوی و فواید استفاده از آن

خواص روغن اسطوخودوس فرانسوی

خواص این روغن به سبب ترکیب شیمیایی پیچیده اش بسیار بوده و تقریبا برای هر ناراحتی می شود از آن استفاده کرد. از سوختگی، سردرد، التهاب پوستی، تا عوارض قبل از عادت ماهانه و بی خوابی  ولی به طور کلی این روغن تسکین دهنده، آرام‌بخش و برقرار کننده تعادل است. چون روغنی لطیف است می شود با اطمینان خاطر برای کودکان نیز استفاده شود. یکی از چند روغن معدودی است که می توان آن را حتی به صورت خاص برای ناراحتی های پوستی مانند جوش صورت، سوختگی و نیش زدگی استفاد ه کرد. اولین پژوهش درباره این روغن تاثیر زیاد آن را در مداوای سوختگی ها از جمله آفتاب سوختگی نشان داد و مشاهده کرد که به مقدار زیاد آن در مداوای سوختگی ها موثر است. بدون آنکه نشانه ای از سوختگی بر جا ماند همچنین در موارد بی خوابی از موثرترین روغن ها است.

 

همچنین بخوانید:  روغن اسطوخودوس چه فوایدی برای پوست دارد؟

 

کاربردهای روغن اسطوخودوس !

از افشانه روغن اسطوخودوس برای درمان بی خوابی، سردرد، عوارض قبل از عادت ماهانه، اضطراب و فشار روحی، سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می کنند. از روغن خالص اسطوخودوس برای درمان سوختگی های جزیی، حشره گزیدگی و نیش زدگی و درمان جوش صورت و خال استفاده می کنند. روغن اسطوخودوس در کرم پایه برای درمان آفتاب سوختگی، سوختگی، زخم، درد و ناراحتی، رفع اگزما، آرتروز، گال، بریدگی و خراش استفاده می کنند. چند قطره روغن اسطوخودوس را برای درمان فشار روحی ناگهانی، جنون، دل‌شوره، بی خوابی (قطره روغن بر روی بالش)، شوک، جنون و ترس و وحشت استفاده می کنند.

کمپرس سرد روغن اسطوخودوس برای درمان در رفتگی، سوختگی و داغ شدن، حشره گزیدگی و نیش زدگی، آفتاب سوختگی و سر درد استفاده می کنند. کمپرس گرم این روغن برای دردهای قاعدگی، سردرد و آرتروز نافع است. استنشاق روغن اسطوخودوس برای سرماخوردگی و آنفولانزا، درمان سینوزیت و زکام نافع است. مخلوط شدن اسطوخودوس با هر روغنی به ویژه روغن مرکبات و گل نافع است و استفاده می شود.

موارد استعمال روغن اسطوخودوس :

در هر مورد می توان از اسطوخودوس به صورت خالص به مقدار کم استفاده کرد، در ضمن برای کودکان نیز بی خطر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن اسطوخودوس را با خواص رفع استرس و افسردگی، آرامش بخش، ضد تشنج، رفع بد خوابی، ضد عفونی کننده قوی برای زخم ها و جراحات، رفع مشکلات هاضمه، درمان سردرد، رفع کرم روده و معده، برطرف کننده سرفه، تقویت حافظه، درمان کننده آرتروز، رماتیسم و نقرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0