topNotif

روغن ایلانگ ایلانگ و خواصش

2989 بازدید
22 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

روغن ایلانگ ایلانگ و خواصش را بیشتر بشناسیم !

رایحه تند این روغن شگفت انگیز یادآور منطقه آسیایی استوا، زادگاه اصلی این گیاه است، روغن آن بیشتر در سی‌شلز، ماداگاسکار و ریونیون تولید می شود. روغن ایلانگ ایلانگ زرد کم رنگ است و از شکوفه‌های زردرنگ این درخت استوایی حاصل می شود، رایحه تند و شیرین، شگفت‌انگیز و گاهی به شدت قوی آن به مقدار زیاد در عطریات مصرف می شود. در عصر ملکه ویکتوریا از این روغن به مقدار زیاد در داروهای تقویتی موی سر استفاده می شده است. روغن در چهار نوبت به وسیله تقطیر با بخار از گل های این گیاه تولید می شود. روغن تقطیر اول به درجه یک مشهور است و برای استفاده در رایحه درمانی از بهترین ها است. بقیه تقطیر روغن اول، دوم و سوم نامیده می شود.

خواص روغن ایلانگ ایلانگ کدامند ؟!

خاصیت اصلی ایلانگ ایلانگ آرامش بخشی آن است. رایحه آن شبیه یاسمن است ولی به آن اندازه گران نیست، کیفیت آرام بخش آن برای اشخاص ناراحت، عصبی و مضطرب بسیار مفید است، حتی به پایین آوردن فشارخون کمک می کند. ایلانگ ایلانگ برای کسانی که به علت فشار روحی دچار تپش قلب می شوند مفید است، این روغن تنفس تند و تپش شدید قلب را کند می کند. برای مواظبت از موی سر و پوست بسیار عالی است.

روغن ایلانگ ایلانگ و خواصش

روغن ایلانگ ایلانگ و خواصش

در صورت استفاده کردن از روغن ایلانگ ایلانگ در افشانه ها و چراغ شمعی دارای کاربردهایی همچون  رفع بی خوابی، افسردگی، آرامش دهنده و تسکین فشارعصبی، برای فشارخون و عوارض پیش از عادت ماهانه مفید است. چند قطره روغن ایلانگ ایلانگ را روی دستمال ریخته و آن را استشمام کنید برای تپش قلب، تنفس تند، هول کردن و آرام کردن تپش شدید قلب بسیار مفید است. در وانی که توسط این روغن رقیق شده است لحظاتی آرامش داشته باشید این وان برای فشارخون بالا، کاهش فشار روحی، رفع افسردگی، ناتوانی جنسی، کاهش تپش شدید قلب، آرام کردن تنفس تند، کاهش اضطراب و نگرانی، رفع ترس و سردمزاجی، کاهش عوارض پیش از عادت ماهانه، رفع بی خوابی بسیار مفید است. روغن ایلانگ ایلانگی که در کرم رقیق شده باشد برای از بین بردن جوش صورت و مرطوب کردن پوست چرب و خشک مفید است.

 

همچنین بخوانید:   ماساژ و حمام با گیاهان دارویی 

 

ترکیب روغن ایلانگ ایلانگ با دیگر روغن ها :

عقیده بر این است که رایحه این روغن گرم و فرح‌بخش، محرک، توام با خاصیت ضد افسردگی و مناسب برای از بین بردن ناتوانی جنسی است. حدود قیمت این روغن متوسط است که می توان از فروشگاه اینترنتی و معمولی طب سنتی تهیه کرد. مخلوط شدن روغن ایلانگ ایلانگ با اترج، مریم گلی، کندر، یاسمن، شمعدانی عطری، گریپ فروت، اسطوخودوس، بهارنارنج و گل سرخ مفید است و باعث ایجاد عطرهای جالب و خوشبویی خواهد شد.

موارد عدم استفاده از روغن ایلانگ ایلانگ را بدانیم !

استفاده از ایلانگ ایلانگ اشکال زیاد نخواهد داشت، مگر آنکه موجب تحریک پوست های حساس شود، به سبب بوی بسیار تند این روغن، بهتر است به مقدار کم از آن مصرف شود چون می تواند موجب سردرد و تهوع شود. در بقیه موارد مشکلی ندارد و برای تمامی پوست ها (خشک، چرب و ..) مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن اسطوخودوس را با خواص رفع استرس و افسردگي، آرامش بخش، ضد تشنج، رفع بد خوابي، برطرف کننده سرفه، تقويت حافظه، درمان کننده آرتروز، درمان سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0