topNotif

روغن بادام زمینی و فواید آن برای حفظ سلامت بدن

1694 بازدید
29 بهمن 97
بهاره

روغن بادام زمینی و فواید آن برای حفظ سلامت بدن

روغن بادام زمینی خواص درمانی بسیاری برای حفظ سلامتی بدن دارد. این روغن حاوی مواد مغذی مانند مواد معدنی، آنتی اکسیدان و ویتامین است که برای سلامت بدن بسیار مفید می باشد. علاوه بر این، اسید های روغنی، اسید استریک و اسید لینولئیک نیز در این روغن یافت می شود. این روغن دارای خواص بی نظیری مانند: کاهش میزان کلسترول خون، حفظ سلامت قلب، خلط آور، ضد سرطان، ضد التهاب، تقویت کننده قوای جنسی و حفظ دستگاه گوارش می باشد. در ادامه این مقاله با روغن بادام زمینی و فواید آن برای حفظ سلامت بدن، آشنا شوید.

 

روغن بادام زمینی و فواید آن برای حفظ سلامت بدن

روغن بادام زمینی و فواید آن برای حفظ سلامت بدن

 

ارزش غذایی روغن بادام زمینی

روغن بادام زمینی یکی از مغذی ترین روغن ها می باشد که به گنج پنهان معروف است. مصرف این روغن در فصل زمستان برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد. در 100 گرم روغن بی نظیر بادام زمینی، 567 کالری، 49 گرم چربی، 7 گرم چربی اشباع شده، 40 گرم چربی اشباع نشده، 18 میلی گرم سدیم، 18 میلی گرم پتاسیم، کربوهیدرات، فولات، ویتامین، پروتئین، فیبر و غیره موجود است. همچنین، این روغن بدون کلسترول است.

روغن بادام زمینی و فواید آن برای حفظ سلامت بدن

حفظ سلامت قلب

مصرف روغن بادام زمینی از ابتلا به بیماری عروق کرونر و جریان خون عصبی جلوگیری می کند. روغن فوق العاده بادام زمینی دارای اسیدهای چرب اشباع نشده است. به علت مقدار کم چربی و نبود کلسترول در این روغن، نه تنها کلسترول بد خون افزایش نمی یابد، بلکه کلسترول خوب نیز افزایش یافته و سبب حذف بیماری های قلبی می شود.

مفید برای پوست

روغن بادام زمینی برای زیبایی پوست استفاده می شود و درد را نیز از بین می برد. این روغن فوق العاده، غنی از ویتامین ای است. ماساژ روغن بادام زمینی بر روی پوست، سبب درخشش و نرم شدن آن می شود. به علاوه، ماساژ بدن با این روغن، التهاب و درد مفاصل را نیز کاهش می دهد.

پیشگیری از دیابت

مصرف روغن بادام زمینی مقدار انسولین بدن را کنترل می کند. سطح قند خون با مصرف روغن بادام زمینی طبیعی می شود و ترشح نسولین در پانکراس تنظیم می شود.

تقویت حافظه

روغن بادام زمینی برای مغز نیز مفید است، زیرا حاوی مقادیر بسیار زیادی نیاسین (ویتامین ب 3) است. مصرف منظم آن سبب تقویت و افزایش فوق العاده حافظه می شود و به یادآوری اطلاعات به مغز کمک می کند.

 

همچنین بخوانید:  فواید روغن تخم هویج و خواص درمانی آن

 

بر طرف کردن مشکلات دندان

روغن بی نظیر بادام زمینی غنی از کلسیم و ویتامین دی است. بنابراین در از بین بردن هر نوع مشکل مربوط به دندان بسیار مفید می باشد. به علاوه، برای تقویت و رشد استخوان ها به ویژه برای کودکان مناسب است.

رفع مشکلات گوارشی

با استفاده از روغن بادام زمینی، مشکلات سیستم گوارش از بین می روند. این روغن به عنوان یک ملین به درمان یبوست کمک می کند. همچنین، به دلیل وجود فیبر و اسیدهای چرب این روغن، روند هضم غذا تسریع می شود. بنابراین مصرف آن را به رژیم خود اضافه کنید تا از مشکلات سیستم گوارش رهایی یابید.

تقویت و رفع مشکلات مرتبط با مو

روغن بادام زمینی کمبود پروتئین در مو را از بین می برد و تغذیه مناسب برای مو را فراهم می کند. با استفاده از آن، مشکل موخوره درمان می شود. علاوه بر این، این روغن به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی برای حذف شوره سر استفاده می شود. برای رفع شوره، روغن بادام زمینی دو تا سه ساعت بر روی موهای خود بگذارید و سپس، با یک شامپو گیاهی آن را بشویید.

مناسب برای آشپزی

این روغن به علت داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده، نسبت به حرارت مقاوم تر است و همچنین عطر و اسانس کمتر نسبت به سایر روغن ها دارد به همین دلیل برای پخت و پز مناسب تر است.

نکته: کمتر از 1 درصد افراد جامعه نسبت به روغن بادام زمینی حساسیت دارند. این روغن می تواند سبب آبریزش بینی، مشکلات تنفسی، گرفتگی صدا، اسهال و آنافیلاکسی یا بیش‌دفاعی (آلرژی ناگهانی که با ضایعات جلدی، خارش، تورم گلو و افت فشار خون همراه است که در مواردی منجر به مرگ نیز می شود) شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام زمینی را با خواص ضد سرطان، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، تنظیم فشارخون، درمان یبوست، جلوگیری از آلزایمر، افزایش وزن، درمان جوش و آکنه و…، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0