روغن سرو کوهی و خواصش را بشناسیم

3979 بازدید
07 فروردین 97
سمانه

روغن سرو کوهی و خواصش را بشناسیم

بوی تر و تازه و تند و حنایی مانند روغن سرو کوهی حاکی از مصرف آن برای سم زدایی بدن و باز کردن ذهن است، سرو کوهی قرن ها به علت داشتن خواص ضدعفونی کننده و مدر استفاده شده است و اغلب در بیمارستانها و سایر مکان های آلوده از طریق سوزاندن آن محل را ضدعفونی می کردند. این روزها بیشتر مردم به یک مصرف عمده سرو کوهی که چاشنی جین است آشنایی دارند. از میوه توت مانند آن نیز در آشپزی برای چاشنی غذا استفاده می شود. روغن سرو کوهی از میوه توت مانند آبی تیره رنگ درخت مخروطیان که در باغ های ما به صورت اهلی یافت می شود استخراج می شود، این روغن به وسیله بخار و از میوه توت مانند دو ساله آن بیشتر در اروپا، آلمان، فرانسه و ایتالیا تولید می شود.

روغن سروکوهی تقریبا بی رنگ است، با رایحه تازه چوب مانند فلفلی روغن های دیگر از برگ های سوزنی و چوب آن تولید می شود ولی برای استفاده در رایحه درمانی مناسب نیست.

روغن سرو کوهی و خواصش

روغن سرو کوهی و خواصش

خواص روغن سرو کوهی را بشناسیم !

سرو کوهی مدر است و ضدعفونی کننده بسیار عالی، قابض است و برای بعضی اختلالات از جمله خماری، ناراحتی های پوستی، آرتروز، حبس آب در بدن، اشکالات قاعدگی و فشار عصبی مفید است. از لحاظ ذهنی مغز را سم زدایی کرده، خستگی را برطرف می سازد، به ویژه هنگامی که شخص تحت تاثیر فشار بوده و خسته و هلاک شده است. قابلیت مهم این روغن خلاصی از دست سموم است، از این رو استفاده از آن در موارد آرتروز و نقرس به دفع کریستال های اسید اوریک کمک می کند. چون سم زدا و قابض است به رفع جوش صورت و سایر امراض پوستی که در اثر جمع شدن سموم در بدن ایجاد می شوند کمک خواهد کرد.

خاصیت مدر بودن روغن، برای رفع احتباس، سلولیت و مشکلات پروستات مفید است. سرو کوهی برای ناراحتی های مجاری ادرار و التهاب مثانه و ورم کلیه و سنگ کلیه مفید است، با این حال لازم است با پزشک مشورت شود همچنین در موارد قاعدگی توام با درد قاعدگی ناقص سودمند است. در دامپزشکی نیز از روغن سرو کوهی استفاده می شود.

روغن سرو کوهی را با اترج و سایر روغن مرکبات، مریم گلی، کندر، شمعدانی عطری، اسطوخودوس، رزماری و چوب صندل می توان مخلوط کرد.

 

همچنین بخوانید: خواص درمانی گیاه خندروس

 

موارد عدم استعمال روغن سرو کوهی کدامند؟

سرو کوهی سمی نیست و حساسیت هم نمی دهد ولی ممکن است برای بعضی پوست ها محرک باشد، در دوران بارداری و در مورد اشخاصی که دچار ناراحتی کلیه هستند استفاده نشود.

خواص کلی روغن سرو کوهی :

در صورت استفاده از روغن سرو کوهی در افشانه ها و چراغ های شمعی برای خماری، بیماری های عفونی، سرماخوردگی و آنفولانزا و باز کردن ذهن مفید است. حمامی که در آن از روغن سرو کوهی استفاده شود برای التهاب مثانه و بواسیر مفید است. اگر روغن سرو کوهی در کرم پایه رقیق شده باشد برای داالصدف، بواسیر، آرتروز و نقرس، اگزما، پوست چرب، سلولیت، درد و ناراحتی و جوش صورت مفید است. کمپرس گرم با روغن سرو کوهی برای التهاب مثانه، قاعدگی توام با درد، درد و ناراحتی و آرتروز و رماتیسم مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن درخت سرو را با خواص تسکین دردهای عضلانی، سم زدا، افزایش گردش خون و درمان سلولیت، لاغری موضعی شکم و پهلو، کاهش آکنه، آرامبخش، بهبود وضعیت خواب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0