روغن شمعدانی عطری و خواص آن

3429 بازدید
17 فروردین 97
سمانه

روغن شمعدانی عطری و خواص آن را بیشتر بشناسیم !

این روغن با بوی گلی به شدت شیرین به علت اثر مفیدش برای هر نوع ناراحتی مربوط به اختلالات هورمونی چون یائسگی، قاعدگی نامنظم، چاقی موضعی و عوارض قبل از عادت ماهانه برای زنان از جمله واجبات چاقی است. عصاره آن از تقطیر برگ، ساقه و گل های پلارگونیوم با عطری به مانند گل سرخ، به وسیله بخار حاصل می شود. رنگ آن مایل به سبز و قیمت آن نسبتا ارزان است. رایحه ای نشاط آور و دلپذیر دارد، با بوی شیرین مانند گل سرخ، گیاه بومی آفریقای جنوبی است اما اکنون در سراسر جهان پرورش می یابد. بیشترین روغن در مصر و رییونیون تولید می شود.

خواص روغن شمعدانی عطری چیست ؟!

به طور کلی اثر متعادل کننده شمعدانی عطری نه تنها برای هورمون ها بلکه برای پوست و احساسات نیز مفید است. روغن شمعدانی عطری را می توان برای هر نوع بی نظمی هورمونی و در تولید کرم بهداشتی پوست استفاده کرد، اثر متعادل کننده آن برای هر نوع پوست خشک، چرب و پوست بزرگسالان مناسب است. می توان برای درمان سوختگی ها و سوزش نیز از آن استفاده کرد. در تسکین دیگر اختلالات نظیر زونا، بواسیر، کچلی و کبود شدگی نیز موثر است.

روغن شمعدانی عطری و خواص آن

روغن شمعدانی عطری و خواص آن

خاصیت نشاط آور این روغن برای فشار روحی و اضطراب به ویژه اگر به بی نظمی هورمونی مانند یائسگی و عوارض قبل از عادت ماهانه مربوط باشد مفید است. افزون بر این مدر است و در صورتی که عارضه حبس آب در بدن به قاعدگی و عوارض قبل از عادت ماهانه ارتباط داشته باشد سودمند است روغن شمعدانی عطری برای برطرف کردن حبس آب در بدن که به علل دیگری عارض شده است و هم چنین برای رفع سلولیت و سلولاتیز نیز مفید است. اضافه بر آن بوی قوی شمعدانی عطری دفع کننده حشرات است به ویژه برای مقابله با پشه و برای مبارزه با شپش موی سر مفید است.

 

همچنین بخوانید:  خواص و کاربردهای روغن اترج

 

دیگر خواص روغن شمعدانی که بد نیست بدانیم

اگر روغن شمعدانی عطری در افشانه ها استفاده شود برای فشار روحی، افسردگی خفیف، اضطراب و نگرانی، انرژی زا، عوارض قبل از عادت ماهانه و کاهش نشانه های یائسگی مفید است. رقیق شده روغن شمعدانی عطری در کرم پایه برای اگزما، دفع کردن حشرات، سوختگی، زونا، کچلی، بواسیر، کبودی و سلولیت مفید است.

استفاده از روغن رقیق شده در وان حمام برای کاهش عوارض قبل از عادت ماهانه، افسردگی، حبس آب در بدن، ورم موضعی (حبس موضعی آب)، سودا یا همان اگزما، سلولیت، بیماری های پوستی، بواسیر، رفع بی نظمی های قاعدگی، کاهش فشار روحی، کاهش اضطراب و نگرانی، زونا، سلولیت، کبودی، کچلی، جمع شدن خون در پستان و کاهش نشانه های یائسگی بسیار مفید است. اگر روغن شمعدانی عطری را با شامپو خود مخلوط کنید برای از بین بردن شپش موی سر نافع است.

می توان روغن شمعدانی عطری را با روغن اترج، روغن سروکوهی، روغن اسطوخودوس، روغن بهار نارنج، روغن گل سرخ و روغن چوب صندل مخلوط کرده و استفاده نمود.

موارد عدم استعمال از روغن شمعدانی عطری کدامند !؟

گرچه شمعدانی عطری سمی و تحریک کننده نیست ولی ممکن است در بعضی افراد موجب حساسیت شود چون به علت رایحه به شدت شیرین می تواند باعث سردرد شود پس از آن به مقدار کم استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن گل سرخ را با خواص نشاط آور، ضد تب، ضدعفونت، ضد اسپاسم، ضد ویروسی، مسهل صفرا، ضد یبوست، تقویت کننده لثه، پوست و روده ها و جلوگیری از ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0