روغن های گیاهی مناسب برای درمان واریس

2186 بازدید
04 دی 96
سمانه
,

روغن های گیاهی مناسب برای درمان واریس را بشناسید !

روغن های گیاهی تنها برای استفاده خارجی اند و هیچ گاه نباید خورده شوند، آنها را دور از دسترس کودکان نگه دارید و از تماس آنها با چشم جلوگیری کنید.

روغن بابونه !

عصاره بابونه نقش آرام بخش و شل کننده دارد و برای درمان واریس توصیه می شود و به بهبود قرمزی و کبودی پاها کمک می کند، بابونه انواع مختلفی دارد اما برای درمان خانگی، بابونه رومی توصیه می شود، عصاره بابونه را می توان با پرتقال و اسطوخودوس مصرف کرد. توجه : در سه ماه نخست دوران بارداری نباید آن را مصرف کرد.

روغن اکالیپتوس !

عصاره اکالیپتوس تازگی بخش و ضد احتقان است و برای درمان واریس توصیه می شود، این گیاه رایحه تازه، قوی و نافذی دارد، این ترکیب را می توان با اسطوخودوس، لیمو و بادرنجبویه ترکیب کرد. توجه : در صورت ابتلا به فشارخون بالا یا صرع از این گیاه استفاده نکنید، بهتر است موقع مصرف آن را رقیق کنید.

روغن های گیاهی مناسب برای درمان واریس

روغن های گیاهی مناسب برای درمان واریس

روغن رازیانه !

عصاره رازیانه نقش پاک کنندگی دارد و به حذف سموم کمک می کند، دارای رایحه بسیار تازگی بخش و معطری است. توجه : در طول بارداری یا در صورت ابتلا به صرع نباید از این ترکیب استفاده کنید، بهتر است در این شرایط عصاره دیگر گیاهان استفاده شود.  

شمعدانی !

این گیاه همزمان نقش تحریک کننده و آرام بخش دارد، با توجه به خاصیت دیورتیک باعث بهبود احتباس آب می شود و به درمان تورم مچ و ساق پا کمک می کند، پوست را تمیز می کند و جریان خون به پوست را تحریک می کند، می توان آن را با ترنج، یاسمن، اسطوخودوس، بابونه، رز، اکلیل کوهی، صندل و ریحان مخلوط کرد. توجه : در طول بارداری استفاده از آن ممنوع است.

 

همچنین بخوانید:  چگونه واریس را درمان کنیم؟

 

گریپ فروت !

به بهبود تورم و احساس خستگی پاها کمک می کند و نقش تازگی بخش دارد، عصاره این گیاه را می توان در حین بارداری استفاده کرد و برای جلوگیری از واریس در طول بارداری توصیه می شود. توجه : باید آن را رقیق کرد و پس از مصرف از قرار گرفتن در آفتاب اجتناب کرد.

 

اسطوخودوس !

عصاره این گیاه خوش عطر است، استفاده زیادی دارد و می توان آن را با بسیاری از عصاره های گیاهی مخلوط کرد، با توجه به خاصیت برطرف کننده درد، برای درمان واریس استفاده می شود، همچنین به شادابی پوست کمک می کند و از ایجاد اسکار جلوگیری می کند. توجه : در سه ماه نخست بارداری نباید مورد استفاده قرار گیرد.

روغن های گیاهی مناسب برای درمان واریس

روغن های گیاهی مناسب برای درمان واریس

مرزنگوش !

ماهیت گرم، ضد درد، آرام بخش آن باعث بهبود اسپاسم و گرفتگی عضلانی می شود، بوی گیاهی بادام مانند دارد. توجه : مصرف آن در دوران بارداری ممنوع است.  

صمغ !

این گیاه رایحه گرمی دارد که دارای اثر آرام بخش است، افراد زیادی از این گیاه برای تمرکز استفاده می کنند، صمغ هم زمان باعث شل شدن و افزایش هماهنگی عضلانی می شود، به دلیل خاصیت جوان کنندگی برای درمان پوست شل، خشک و پیر استفاده می شود، می توانند آن را با شمعدانی و اسطوخودوس و نارنگی مصرف کرد و دارای هیچ گونه اثر جانبی نیست.

در این مقاله سعی شد تا برخی از روغن های گیاهی مناسب برای درمان واریس را بشناسید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن واریس را با خواص  درمان رگ های واریسی، ضدالتهاب، مسکن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0