روغن گل سرخ ملکه روغن ها

5251 بازدید
01 بهمن 96
شقایق
,

عموما روغن گل سرخ ملکه روغن ها شناخته می شود

این روغن، از اولین روغن هایی است که در قرن دهم میلادی به وسیله ابوعلی سینا طبیب ایرانی تقطیر شد. خواص ویژه گل سرخ قرن ها است که شناخته شده و به عنوان مهر عشق و زیبایی شهرت دارد. روغن گل سرخ یکی از گران ترین روغن ها است. هزاران کیلو گل مصرف می شود تا مقدار کمی روغن حاصل شود ولی به سبب رایحه قوی و گل مانند می توان از روغن آن به مقدار کم مصرف کرد.

عطر گل سرخ بیشتر در مراکش، مرکز پرورش گل محمدی، به وسیله تقطیر با بخار تهیه می شود. این روغن بیشتر در رایحه درمانی استفاده می شود و گلاب تولید جنبی آن است. نوع دیگری روغن تولید می شود به نام روغن ابسولوت که با تقطیر حلال از گلبرگ های تازه حاصل می شود با این روش روغن در مقدار زیاد برای مصرف در صنایع عطرسازی تولید می شود به این سبب ارزان است. عطر گل سرخ بی رنگ است، با بوی شیرین و ملایم و اندکی ادویه مانند با رایحه گلی و سکرآور، روغن ابسولوت به رنگ زرد تیره مایل به قرمز با رایحه ای شیرین، تند، مطبوع و گلی است. در تولید روغن گل سرخ از دو گونه گل استفاده می شود رز دمشق گل محمدی به رنگ صورتی پررنگ و بیشتر در بلغارستان، ترکیه و ایران پرورش داده می شود و رز کلمی یا رز سنتیفولیا، صورتی کم رنگ که بیشتر در مراکش، تونس و فرانسه کشت می شود.

 

همچنین بخوانید:  جشنواره گلاب گیری کاشان

 

خواص روغن گل سرخ را بشناسیم !

روغن گل سرخ خویشاوندی ویژه ای با زنان و رحم دارد. برای استفاده در بیماری های تناسلی از جمله عوارض قبل از عادت ماهانه، یائسگی، ضعف ماهیچه های رحم، تنظیم دوره عادت ماهانه و موارد نازایی سودمند است. ضد افسردگی ملایمی است به ویژه اگر مربوط به اشکالات جنسی و تناسلی باشد. در افسردگی پس از زایمان نیز موثر است، همچنین محرکی است در موارد سرد مزاجی و ناتوانی جنسی مرد و برای هر نوع فشار روحی و عصبی مفید است.

استفاده از روغن گل سرخ برای مراقبت های پوستی پیشینه طولانی دارد. بیشتر اشخاص به خاصیت گلاب برای تقویت پوست آشنا هستند. گلاب برای هر نوع پوست به ویژه پوست اشخاص بالغ، خشک یا پوست های حساس مفید است. استفاده از آن در درازمدت مویرگ های گونه را کاهش می دهد. روغن گل سرخ برای ناراحتی های دیگر چون تب یونجه، زکام، سرفه و جریان خون ضعیف مفید است. گرچه برای این نوع بیماری ها می توان از روغن ارزان تر استفاده کرد. روغن گل سرخ معمولا در رایحه درمانی به سبب تاثیرات روحی و فواید آن برای سیستم تناسلی زنان استفاده می شود.

روغن گل سرخ را می توان با اکثر روغن ها از جمله روغن اترج، روغن بابونه، روغن مریم گلی، روغن شمعدانی عطری، روغن یاسمن، روغن اسطوخودوس، روغن بهار نارنج و روغن چوب صندل مخلوط کرد. از نظر قیمت این روغن گران است.

موارد عدم استعمال از روغن گل سرخ کدامند!؟

روغن گل سرخ ناسازگاری ندارد و استفاده از آن بی خطر است چون باعث قاعدگی می شود بهتر است در سه ماهه اول بارداری از آن پرهیز شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن گل سرخ را با خواص نشاط آور، ضد تب، ضد عفونت، ضد اسپاسم، ضد ویروسی، مسهل صفرا، ضد یبوست، تقویت کننده لثه، پوست و روده ها و جلوگیری از ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0