topNotif

رژیم سبزیجات برای لاغری سریع

2627 بازدید
18 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

رژیم سبزیجات برای لاغری سریع و کاهش وزن

کاهش وزن

در مطالعه‌ی انجام گرفته بر بیش از 1100 نفری که در برنامه‌های مشهور کاهش وزن شرکت کرده بودند (از جمله موسسه دیابت آمریکا و آتکینز) گروه‌ وگان بیشترین کاهش وزن را نشان دادند و به طور میانگین 2.5 کیلوگرم از کسانی که در رژیم غذایی‌شان گوشت مصرف می‌کردند و 1 کیلوگرم از گیاه‌خوارانی که محصولات لبنی و تخم‌مرغ مصرف می‌کردند، کاهش وزن بیشتری داشتند. با اینکه برای توضیح دقیق این مسئله به مطالعات بیشتر نیاز است ولی محققین بر این باورند که یک رژیم گیاه‌خواری بر پایه‌ی مرکبات، سبزیجات و غلات کامل می‌تواند کالری مورد نیاز بدن را تامین کند. همچنین این رژیم حاوی فیبر است که باعث می‌شود مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید و با این رژیم دیگر هر شب برای گشت و گذار در یخچالتان از خواب بیدار نمی‌شوید.

میوه و سبزیجات در رژیم غذایی کاهش وزن

اکثر میوه ها و سبزیجات کم کالری هستند که این خصوصیت آنها را برای استفاده در رژیم های کاهش وزن مناسب می کند. بیشتر لاغرها می دانند که میوه ها و سبزیجات بخش مهمی از یک رژیم سالم و متعادل هستند و به ما در کاهش وزن کمک می کنند. با این وجود، برخی از میوه ها و سبزیجات را به صورت اشتباه از رژیم غذایی خود حذف می کنیم.

به عنوان مثال، بسیاری از ما موز، آووکادو، کرم کره ای، هویج و نخود فرنگی را از رژیم غذایی حذف می کنیم زیرا فکر می کنیم که چاق کننده هستند. در مقابل، برخی از ما فکر می کنیم که خوردن کرفس یا گریپ فروت سبب کاهش وزن می شوند.

رژیم سبزیجات برای لاغری سریع

رژیم سبزیجات برای لاغری سریع

 

حقیقت درباره میوه و سبزی چیست ؟

خوردن میوه و سبزی فراوان برای سلامتی مفید و برای کاهش وزن ما ضروری است، به علاوه، با توجه به تحقیقات اخیر، باعث شادابی انسان می شود. اکثر میوه ها و سبزیجات کم کالری و دارای فیبر بالا، حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند که هر کدام از این ها برای حفظ سلامتی ما ضروری و مهم هستند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که ما هر روز، بدون در نظر گرفتن کالری، غذا می خوریم.  بنابراین اگر ما بخواهیم وزن کم کنیم، مهم است که غذاهای کم کالری را در این حجم قرار دهیم. و این جایی است که میوه ها و سبزیجات نقش مهمی در رژیم غذایی کاهش وزن بازی می کنند.

 

همچنین بخوانید:   ۴ فایده‌ی رژیم گیاه‌خواری

 

مقایسه دو رژیم غذایی از لحاظ وزن و کالری :

بسیاری از میوه ها و سبزیجات واقعا وزن زیادی دارند اما آنها کالری زیادی را فراهم نمی کنند. به عنوان مثال، یک وعده غذایی حاوی :

  1. 150 گرم مرغ کبابی
  2. 300 گرم سیب زمینی
  3. 20 گرم کره
  4. 30 گرم پنیر کم چرب

دارای  وزن کل 500 گرم و 790 کالری است. در حالی که یک وعده غذایی حاوی :

  1. 130 گرم مرغ
  2. 200 گرم سیب زمینی
  3. 5 گرم کره
  4. 80 گرم بروکلی
  5. 45 گرم هویج
  6. 40 گرم سالاد کاهو

دارای  وزن 500 گرم است، اما فقط 480 کالری است. شما دقیقا همان مقدار مواد غذایی خورده اید، اما 310 کالری را ذخیره کرده اید

اما در مورد موز، آووکادو، شیرینی، هویج و نخود میزان کالری فرق می کند؟

این غذاها نسبت به سایر میوه ها و سبزیجات کالری بیشتری دارند. برای مثال، شما می توانید دو سیب کوچک را برای حدود همان مقدار کالری به عنوان یک موز بخورید. به طور مشابه، شما می توانید شش مرتبه بیشتر از اسفناج مصرف کنید تا کالری های مشابهی از سوی شیرینی دریافت کنید. در عین حال، آووکادو نسبت به سایر میوه ها و سبزیجات چربی و ویتامین ای بیشتری دارد که البته برای سلامت قلب مفید است.

فراموش نکنیم : حتی اگر این میوه ها و سبزیجات دارای کالری بیشتری باشند، لازم نیست از آنها اجتناب کنید. آنها هنوز هم منبع مهم بسیاری از مواد مغذی مختلف هستند که برای سلامتی شما ضروری هستند

در مورد غذاهایی مانند کرفس و گریپ فروت، آنها قطعا کم کالری هستند، اما شواهد قطعی وجود ندارد که خوردن آنها واقعا به شما کمک می کند کالری بسوزانید یا وزن کم کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کینوا سفید را با خواص تسکین دردهای میگرنی، مقابله با دیابت نوع۲، ضد پیری، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، مقابله با مشکلات گوارشی، لاغر کننده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0