رژیم غذایی صحیح بعد از امساک و پرهیز غذایی

1521 بازدید
19 دی 97
سمانه
,

رژیم غذایی بعد از امساک

وقتی پس از سه یا چهار روز امساک شکسته می شود باید یک روز تمام شیر تازه میل شود. بدین ترتیب که به فاصله هر دو ساعت، یک ربع لیتر شیر را جرعه جرعه نوشیده و روز بعد به فواصل هر 6 ساعت به ترتیب زیر غذا بخورید.

  • صبحانه: آب دو عدد پرتقال، کمی انگور و یک عدد سیب خوب بخورید.
  • ناهار: سالاد کاهو، بولاغ اوتی، گوجه فرنگی، خردل و تره تیزک (شاهی)، هویج رنده کرده، سس آن روغن زیتون و آبلیمو باشد. نان سیاه برشته سرد با کره، یک گلابی یا یک سیب.
  • غذای شب: کلم پخته با بخار (یا امثال آن)، هویج و آلوی پخته، انجیر یا انگور به عنوان غذای دوم، سپس باید دو روز از غذاهایی که با نوع کسالتتان وفق می دهد استفاده کنید.

رژیم تمام میوه

در رژیم تمام میوه باید روزی سه وعده غذا از میوه های تازه و آبدار مانند سیب، گلابی، انگور، گریپ فروت، پرتقال، آناناس، هلو، طالبی و سایر میوه های آبدار فصل میل کنید. لیکن مصرف موز یا میوه های خشک یا کنسرو و سایر میوه های نظیر آن ها ممنوع است. برای نوشیدن می توان آبلیمو بدون شیرینی با آب داغ یا سرد آشامید نه چیز دیگر، اگر هر گونه غذایی حتی نان با میوه مصرف شود تمام ارزش درمانی رژیم از بین خواهد رفت.

توجه!

مراقب باشید میوه ها کاملا رسیده باشند. خوردن میوه های نارس یا ترش به هیچ وجه خوب نیست.

رژیم میوه و شیر

در رژیم میوه و شیر، غذا کاملا مانند رژیم تمام میوه است. فقط شیر به وعده غذا اضافه می شود. رژیم را با یک لیتر شیر در روز اول شروع کنید و روزی یک چهارم لیتر به آن بیفزایید تا به سه لیتر در روز برسد. بر حسب آن که چقدر به خوردن شیر تمایل داشته باشید یا آن که دستور خاصی در این باره داده شده باشد. شیر باید تازه باشد لیکن در صورت تمایل می توان کمی از آن را گرم کرد. شیر را باید به تدریج و جرعه جرعه بین دو غذا یا هنگام غذا خوردن بنوشید. در صورت امکان بهتر است از شیر پاستوریزه استفاده کنید.

رژیم غذایی صحیح بعد از امساک و پرهیز غذایی

رژیم غذایی صحیح بعد از امساک و پرهیز غذایی

رژیم غذایی محدود

رژیم غذایی زیر باید طی یک دوره 14 روزه اجرا شود.

  • صبح: آب پرتقال یا آب پرتقال و لیمو ترش یا گریپ فروت هیچ گاه شکر یا قند به گریپ فروت اضافه نکنید.
  • ظهر: سالاد سیبی خام فصل که به طرز جالبی تهیه شده باشد. سس آن از روغن زیتون و آبلیمو باشد، هرگز سرکه به کار نبرید.
  • دسر: انگور، آلوی خیس کرده، انجیر یا خرما.
  • شب: سالاد سبزی یا یکی دو نوع سبزی مانند اسفناج، کلم، هویج، شلغم، گل کلم و غیره در آب خوب پخته شده باشند. غذای شب را با چند میوه هسته دار یا کمی میوه شیرین مانند سیب، گلابی، آلو یا گیلاس خاتمه دهند.

تذکر!

اگر نان یا سیب زمینی یا غذای نشاسته ای دیگری خورده شود اثر رژیم از بین می رود. اگر بخواهند از رژیم نتیجه بگیرید نباید چیزی به آن اضافه کنند. جز آب چیزی ننوشیده، برای تعیین مقدار هر یک از غذاها میزان اشتهای شما بهترین راهنماست.

رژیم تمام شیر

در رژیم تمام شیر باید روز اول از ساعت 8 صبح تا 8 بعد بعدازظهر به فاصله هر دو ساعت و روز دوم هر یک ساعت و نیم و روز سوم هر ساعت یک لیوان شیر میل کنید. سپس مقدار شیر را به تدریج می توان افزود تا به نیم ساعت (از 8 صبح تا 8 شب) یک لیوان برسد. شیر باید تازه و نجوشیده باشد لیکن در صورت تمایل می توان آن را کمی گرم کرد. لزومی ندارد که شیر زیاد چرب باشد. وقتی مقدار شیر به روزی بیش از دو لیتر رسید بهتر است خامه زاید را که روی آن جمع می شود گرفته و در صورت امکان از شیر پاستوریزه استفاده کنید.

در صورت وجود یبوست می توان روزی تا 12عدد خرما یا آلو خورد تا به کار روده ها کمک کند. در هر مورد نوشیدن آب میوه بین ساعاتی که شیر می خورند توصیه و تجویز می شود. موقعی که رژیم تمام شیر خاتمه یابد و به رژیم معمولی برسد باید به طریق زیر عمل شود.

خوردن شیر را تا ساعت 3 بعد از ظهر طبق معمول ادامه داده، سپس تا ساعت 7 چیزی نخورده، در این موقع می توانید سالاد میل کنند. این کار را در روز دوم نیز به همین طریق ادامه داده و روز سوم از رژیمی که تعیین شده استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید:  امساک و پرهیز غذایی برای پاکسازی بدن

 

صورت غذای هفتگی برای افراد بالغ

روز اول
  • صبحانه: کشمش خیس کرده، یک پرتقال، یک لیوان شیر.
  • ناهار: سالاد سبزی خام که از سبزی های مختلف مورد علاقه تشکیل شده باشد، پنیر لور، نان سیاه با کره.
  • غذای شب: ماهی پخته شده با بخار، یکی دو نوع سبزی پخته شده با بخار، میوه خشک خیس کرده.
روز دوم
  • صبحانه: یک لیوان شیر، سالاد میوه تازه.
  • ناهار: سالاد کاهو، کرفس، موز و خرما، نان سیاه با کره.
  • غذای شب: کتلت گوشت بره یا گوسفند همراه کلم پخته شده با بخار، مغز استخوان قلم، پیاز یا تره فرنگی، میوه پخته.
روز سوم
  • صبحانه: یک میوه آبدار فصل، یک میوه خشک شیرین.
  • ناهار: تخم مرغ آب پز با اسفناج، سیب زمینی کباب شده، سبزی تازه پخته شده با بخار، سیب کباب شده.
  • شام: پوره سبزی، سالاد سبزی های مختلف با نان و کره.
رو چهارم
  • صبحانه: یک سیب با چند آلوی خیس کرده و یک لیوان شیر.
  • ناهار: سالاد کاهو، کلم، گوجه فرنگی و هویج رنده کرده با خرمای خرد کرده و انگور بی دانه، نان سیاه برشته سرد با کره، یک گلابی و کمی انگور.
  • غذای شب: گل کلم با کره، هویج پخته شده با بخار، سیب زمینی کباب شده با پوست، بادام زمینی رنده کرده یا پنیر رنده کرده و سیب کباب شده.

توجه داشته باشید!

    1. در صورت تمایل می توان جای غذای ظهر و شب هر شبانه روز را با یکدیگر عوض کرد.
    2. سس سالادها باید روغن زیتون و آب لیمو باشد، اگر این دو را ندارید از هیچ چیز دیگری استفاده نکنید.
    3. میوه باید کاملا رسیده، تازه باشد.
    4. در فصول سرد می توان سوپ سبزی تازه قبل از غذای اصلی مصرف شود.
    5. هرگز سیب زمینی، لوبیا، نخود یا عدس به سوپ اضافه نکنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ کاهو خشک را با خواص کاهش میل جنسی (مصرف مقادیر زیاد)، کمک به خوابیدن، تخفیف اسپاسم روده و تپش قلب، درمان پیش فعالیتی کودکان، تخفیف و تسکین سرفه های خشک و دردهای روماتیسمی، افزایش شیر، کمک به درمان انزال زود رس، کمک به درمان عفونت ادراری، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0