topNotif

رژیم غذایی مناسب پوست جوش دار

7217 بازدید
09 خرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

با رژیم غذایی مناسب پوست جوش دار آشنا شوید !

غذا عبارت است از هر ماده غذایی جامد یا مایع که بعد از خوردن و هضم شدن جذب بدن شده و برای ترمیم، نگه داری و رشد و نمو بافت های مختلف بدن و سایر فعل و انفعالات حیاتی و ایجاد انرژی در بدن به مصرف می رسد. غذایی که می خوریم علاوه بر حفظ سلامتی بدن تاثیر زیادی در حفظ زیبایی ما دارد. یک برنامه غذایی مناسب باید تمام مواد مغذی لازم برای حفظ سلامتی بدن و زیبایی ظاهر را به مقدار کافی فراهم کند. در این مقاله شما را با رژیم غذایی برای پوست جوش دار آشنا خواهیم کرد؛

داشتن رژیم غذایی متعادل در سراسر زندگی امر بسیار مهمی می باشد. در جهان امروز روش های گران قیمت رسیدگی و مداوای پوست، بدون کمک رژیم غذایی بی نتیجه خواهد بود. مطالعات نشان داده است افرادی که از یک رژیم کم چرب و مناسب استفاده می کنند دارای پوستی زیبا و سالم هستند. به طور کلی یک رژیم مناسب برای سلامت پوست رژیمی است سرشار از میوه و سبزیجات، مغزها، حبوبات، تخم مرغ، روغن گیاهی مثل روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن ماهی و آب می باشد. در مقابل رژیم های سرشار از گوشت قرمز، شیر پر چرب، کره، فرآورده های قندی و سیب زمینی می تواند برای شادابی و سلامت پوست مضر باشد.

رژیم غذایی برای پوست جوش دار

  • افرادی که دچار آکنـه هستند باید از خوردن خیار شور، سس ها، شکلات، نوشابه های کولا و گاز دار، چای و قهوه و الکل تا حد ممکن خودداری کنند.
  • چای باید کم رنگ و بدون قند یا با قند کم نوشیده شود.
  • شیر پر چربی استفاده نشود، مصرف شیر کم چرب و ماست بهتر است.

ویتامین های لازم جهت کاهش آکنه

یک رژیم غذایی متعادل باید علاوه بر مواد غذایی، ویتامین ها و نمک های معدنی و ضروری برای سلامت بدن و پوست را فراهم نماید. ویتامین های لازم جهت بهبود و کاهش آکنه، ویتامین های آ، ب، دی و ث می باشند که از طریق مصرف مواد خام، سالاد و میوه جات و سبزیجات تازه تامین می شوند. از حرارت دادن و پختن زیاد سبزیجات باید خودداری کنید زیرا اکثر این ویتامین ها در اثر حرارت زیاد از بین می روند. سالادهای متنوعی برای خود درست کنید و با روغن زیتون و آبلیمو میل نمایید. نباید از سس ها و یا ادویه و فلفل استفاده کنید باید از کمترین نمک ممکن استفاده شود.

سبزیجات مناسب کاهش آکنه

از سبزیجاتی مانند جعفری، آویشن، پیاز، موسیر، نعنا و پونه برای طعم غذا استفاده کنید. این سبزیجات را به صورت تازه یا خشک و پودر شده می توان در سالاد و یا به عنوان چاشنی و طعم دهنده با غذاها به کار برد. از انواع سبزیجات می توان در تهیه سالادها استفاده کرد. سیر یکی از گیاهان بسیار مفید است گرچه بدبو است ولی برای ضد عفونی داخلی بسیار مفید می باشد. جعفری بوی بد آن را بر طرف می کند. مصرف خیار، هویج، چغندر، نخود تازه، خیار، فلفل سبز، فلفل دلمه ای، لوبیای سبز و غیره مفید می باشد.

 

رژیم غذایی مناسب پوست جوش دار

رژیم غذایی مناسب پوست جوش دار

 

درمان آکنه با میوه ها

خوردن میوه ها را در رژیم غذایی خود فراموش نکنید خوردن انگور، هلو و زرد آلو بسیار مفید است. از سبزی ها و میوه های تازه به تعداد دفعات بیشتری استفاده کنید. در روز 8 – 10 لیون آب بنوشید، زیرا تاثیر بسیار زیادی در طراوت و شادابی پوست دارد، اعمال اعضای بدن را تنظیم می کند و ترشح چربی را متعادل می نماید. برنامه غذایی تان را مرور کنید و محدودیت بیشتری از نظر مصرف چربی و غذاهای سرخ کردنی برای خود ایجاد نمایید. تنقلاتی که استفاده می کنید بیشتر از انواع غلات باشد نه از مواد پر چربی و سرخ شده مثل چیپس و پفک و …، در صورت استفاده از پروتئین حیوانی از انواع کم چربی آن مانند گوشت سفید مرغ (مرغ محلی)، بوقلمون و ماهی استفاده کنید.

به جای مصرف زیاد پروتئین حیوانی بهتر است از پروتئین های گیاهی مانند لوبیا، قارچ، سویا و نان استفاده کنید. از دسرهای شکلاتی و خامه ای، کلوچه و شیرینی های خامه دار، بستنی و شکلات کمتر استفاده کنید. منظور از رژیم غذایی متعادل این نیست که خیلی از غذاها را نخورید بلکه منظور این است غذا را سالم و مناسب بخورید. یک ظرف سالاد خوش رنگ و مقوی بهتر از یک سوسیس سرخ کرده است. یک سیب زمینی کباب شده بهتر از یک ظرف سیب زمینی سرخ کرده می باشد.

انسان باید از خوردن غذا لذت ببرد. ما می توانیم عادات غذایی خود را تغییر دهیم، لذت خوردن سس و خیارشور را می توانیم با طعم خوب سالاد و میوه های تازه عوض کنیم. این امر برای افراد مستعد جوش زدن بسیار ضروری است. اگر این افراد بتوانند عادات صحیح غذایی را در زندگی پیاده کنند هم می توانند انواع غذاها را بخورند و لذت ببرند و هم سالم و سلامت باشند. اصلاح عادات اشتباه غذایی و مراقبت های حفاظتی پوست در کنار هم می توانند سبب کاهش بروز آکنه و بهبودی آن بشود.

 

همچنین بخوانید: 15 راه ساده برای درمان جـوش در خانه

 

فواید شفا بخش مایعات و غذاها در زیبایی پوست !

آب کافی بنوشید، چون بدن نیاز به آب دارد. مصرف مقادیر بالایی از مایعات در روز به کاهش خشکی پوست کمک می کند و به این ترتیب مانع پیری زودرس پوست می شود. متخصصین 8 لیوان آب را در روز توصیه می کنند اما توصیه می شود از مصرف مایعات 2 الی 3 ساعت قبل از خواب بپرهیزید زیرا صبح روز بعد دور چشم و یا صورت پف می کند.

احساس تشنگی خود را با نوشیدن مایعاتی مانند آب، آب معدنی، انواع چای گیاهی، آب میوه رقیق شده، چای کم رنگ و عرقیات و شربت های سنتی و طبیعی برطرف سازید. قهوه و چای پر رنگ به مقدار زیاد توصیه نمی شود زیرا حاوی کافئین می باشد. از نوشیدن مایعات حاوی الکل جدا خودداری کنید. سبزیجات، پسته، فندق، بادام و نظایر آن حاوی ویتامین ها و مواد معدنی و سلولز فراوان هستند. مصرف خام سبزیجات توصیه می شود زیرا وقتی پخته می شوند مقداری از ویتامین های خود را از دست می دهند به همین دلیل موقع پخت نباید از آب زیاد استفاده کرد. پخت با بخار بهترین روش است. در رژیم غذایی از سیب زمینی و میوه جات استفاده کنید.

میوه به شکل تازه بسیار مفید اما کمپوت میوه به دلیل شکر زیاد توصیه نمی شود. دقت کافی در شستشو، ضد عفونی کردن میوه ها و سبزی ها از بروز بیماری ها جلوگیری کرده و غذا را کامل می کند.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کف دریا را با خواص درمان لک های پوستی و کک و مک، درمان آکنه و جوش، سفید شدن دندان، لاغری و رفع سلولیت، مکمل غذایی برای پرندگان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0