topNotif

زایمان راحت با چند نسخه از گیاهان دارویی

8026 بازدید
05 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

زایمان راحت با چند نسخه از گیاهان دارویی که بد نیست بدانیم

باید قابله های (ماما) قدیم را پیدا کنیم تا آن ها طبق تجربیات شان آموزش دهند. در روز های آخر و نزدیک زایمان، مصرف شربت زعفران و عسل به همراه گرمی جات موجب زایمان راحت و آسان می شود. یخمک و بستنی و امثال این ها باعث می شود که ماهیچه های رحم ضعیف و زایمان مشکل گردد و طرف مجبور به سزارین شود.

سزارین اختراع بوعلی سینا بوده و در موارد خیلی خاص توصیه می شود. البته این مواردی که الان سزارین می شوند در خیلی مواقع، در طب طبیعی با بهره گیری از قابله های قدیمی و با تجربه زایمان طبیعی را انجام می دهد و نیازی به سزارین ندارد.

آن لحظه ای که لحظه زایمان است این چند گیاه را دم کرده و میل بکنید و اصلا خوب است که زنان باردار به هنگام وضع حمل این چند گیاه را همراه خودش داشته و دو سه فنجان قبل از زایمان میل بکند. این ها را فقط موقع زایمان می توان مصرف کرد و نه زودتر، چون امکان دارد باعث زایمان زودرس بشود.

بنابراین گل گاوزبان، پونه، زعفران، آویشن و اسطوخودوس را دم کنید و توجه داشته باشد آن ها را نجوشانده، بلکه همه را با هم دم کرده میل کنید و برای زایمان بروند. البته اگر به هر یک از این موارد حساسیت دارند، نباید مصرف کنند.

زایمان راحت با چند نسخه از گیاهان دارویی

زایمان راحت با چند نسخه از گیاهان دارویی

آسان شدن زایمان :

نسخه اول :

خوردن برگ گل ختمی با آب و عسل سودمند است و همچنین هر روز صبح یک قاشق غذاخوری خاکشیر را در یک لیوان آب جوش حل کرده و با عسل میل شود. عرق کاسنی به همراه عرق شاطره از هر کدام نصف لیوان با یک قاشق چای خوری خاکشیر و مقداری عسل مخلوط کرده و قبل از ناهار و شام برای مدت حداقل یک تا چهار هفته مصرف می شود.

نسخه دوم :

دم کرده دو قاشق غذاخوری گل گاوزبان به همراه یک قاشق بادرنجبویه و یک قاشق اسطوخودوس، یک قاشق چای خوری افتیمون، یک عدد لیموی عمانی در دو لیوان آب جوش دم کرده و بعد از صاف کردن با مقداری عسل یا نبات شیرین کرده و روزی نصف لیوان، شب برای مدت یک هفته مصرف شود.

 

همچنین بخوانید:  تسکین درد در طول زایمان با گیاهان دارویی

 

عسل برای تسکین دردهای زایمان :

اگر زن باردار در حین وضع حمل حدود ده رطب (خرما) و دویست گرم عسل بنوشید، زایمان را آسان می گرداند. همچنین پس از زایمان، باید مقدار زیادی عسل و نان گندم سبوس دار بخورد. زیرا برای التیام و بهبود استخوان ها و عضلات و مفاصل بسیار مفید است.

غلبه گرمی و خشکی در درجه اول مطلوب و مفید است، ولی سردی و رطوبت حتی در درجه اول بیماری زا است. پس اگر، مزاج بدن را به سمت گرمی و خشکی ببرید زایمان آسان و موفق خواهید داشت، البته باید بیماری های دیگر را در نظر بگیرید، مثلا اگر زن حامله فشار خون یا دیابت یا حساسیت و … دارد نباید در مصرف گرمی جات زیاده روی کند، نسخه های آسان سازی زایمان موجب گرم شدن مزاج بیمار می شود.

اما باید بدانید هیچ دارویی بدون عارضه نیست، درد زایمان فرآیندی طبیعی و لازم است. خیلی دنبال زایمان بدون درد نباشید. برای تسکین این دردها قبل و بعد از زایمان رطب بخورید. یکی از بیماری های بعد از زایمان افسردگی ها و ناخوشی های بعد از زایمان است با مصرف عسل و گرمی جات، بدن را تقویت کنید البته برای دوری از آسیب به نوزاد در روزهای اول مصرف کمی سردی  و اثر آن در شیر برای درمان زردی نوزاد مناسب است .

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جدوار سفید را با خواص نیرودهنده، محرک، ضد التهاب، ترمیم ‏کننده زخم ها، ضد نفخ و خلط آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0