topNotif

زعفران و شفای پوست

2531 بازدید
09 مرداد 96
عطارک
,
بروزرسانی شده در تاریخ 18 اردیبهشت 1401

زعفران و شفای پوست

خواص شگفت انگیز زعفران برای داشتن پوستی سالم و درخشان

زعفران یکی از خوشمزه ترین و غنی ترین ادویه ها است که به حفظ سلامت بدن کمک می کند. اما، ممکن است از مزایای فوق العاده زعفران برای پوست اطلاعی نداشته و شگفت زده شوید. خیلی از ما از زعفران فقط برای مصارف خوراکی استفاده می کنیم در حالی که زعفران خواص دارویی بسیاری دارد و برای بهبودی سلامت پوست شما کمک شایانی می کند.
این طلای سرخ با مخلوط دیگر مواد طبیعی، پوست را تغذیه کرده و اثربخشی این ترکیبات را افزایش می دهد. این ماده امروزه در تهیه محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده می شود. همچنین، استعمال مستقیم از آن به درمان تیرگی، خشکی پوست، آکنه، زخم ها و لکه های پوستی کمک می کند.

با ما همراه باشید تا در ادامه ی این مقاله با فواید زعفران و اثرات شفابخش آن بر روی پوست آشنا شوید.

مزایای فوق العاده زعفران برای پوست

فواید زعفران و ریحان برای درمان آکنه

زعفران به حذف آکنه کمک می کند زیرا حاوی مواد ضد باکتری است که برای از بین بردن آکنه مفید است. اگر از وجود آکنه بر روی پوست خود ناراحت هستید، بهترین راه درمان، تركيب زعفران و ريحان است. برای استفاده از این درمان، از این ترکیب یک ماسک درست کنید و ماسك آماده شده را به صورت بزنيد و اجازه دهيد خشك شود و سپس، آن را با آب بشوييد. با استفاده مداوم از این روش، معجزه زعفران در از بین بردن جوش و آکنه را مشاهده کنید. علت این موضوع خواص ضد باکتریایی زعفران است که عفونت های ناشی از جوش و آکنه را از بین می برد.

 

زعفران و شفای پوست

زعفران و شفای پوست

 

زعفران و شیر : درمان تیرگی

زعفران به دلیل وجود مواد مغذی و خاصیت لایه برداری برای روشن شدن و باز شدن پوست مفید است. همچنین، لکه های پوستی (کک و مک) را نیز از بین می برد. اگر به دنبال راهی برای روشن شدن پوست خود هستید، چند رشته زعفران را در مقداری شير بريزيد تا زمانی كه رنگ شير تغيير کند. سپس، آن را روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم صورت تان را بشویید.

محافظت پوست در برابر اشعه فرابنفش (UV)

زعفران پوست را در برابر آسیب های اشعه فرابنفش محافظت می کند و آفتاب سوختگی را نیز کاهش می دهد. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین ث، کاروتنوئیدها، برخی اسید ها و ترکیبات دیگر مانند فلاونوئیدها، کاتچین ها و مشتقات کروستین است که ایمنی پوست را تقویت می کند. با بعضی از مواد فعال استخراج شده گل زعفران، محصولات مراقبت از پوست مانند مرطوب کننده و کرم های ضد آفتاب نیز تهیه می شود.

 

زعفران و شفای پوست

زعفران و شفای پوست

فواید زعفران و عسل در درمان خشکی پوست

زعفران به عنوان یک مرطوب کننده و پاک کننده طبیعی پوست، به تحریک گردش خون کمک می کند و اکسیژن رسانی به سلول های پوست را افزایش می دهد. زعفران حاوی پتاسیم است که منبع ضروری برای تشکیل و ترمیم سلول های پوست است. به عبارت دیگر، زعفران به طور قابل توجهی کیفیت پوست را بهبود می بخشد. به همین علت ترکیب آن با دیگر مواد طبیعی به جوانسازی و درخشان شدن پوست کمک می کند. گاهی به علل زمانی و مکانی پوست افراد خشک و تیره رنگ می شود؛

برای بازگرداندن لطافت و درخشندگی به پوست می توان از ترکیب زعفران و عسل استفاده کرد. بدین منظور، مقداری زعفران دم کرده را با یک قاشق عسل مخلوط کرده و پوست خود را به آرامی با آن ماساژ دهید. این عمل باعث بهبود گردش خون در پوست شده و درخشندگی به پوست باز می گردد.

فواید زعفران در درمان بیماری های پوستی

زعفران حاوی مواد ضد التهابی است که درمان زخم ها و عفونت های روی پوست را تسریع می کند. نه تنها اعمال مستقیم آن بر روی پوست مفید است، بلکه مصرف خوراکی آن نیز برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های پوستی موثر است. بر اساس تحقیقات انجام شده، نوشیدن روزانه دمنوش زعفران علائم پسوریازیس و خارش های شدید را کاهش می دهد.

علاوه بر این، مصرف آب زعفران نیز برای موارد شدید پسوریازیس موثر واقع می شود. برای تهیه آب زعفران تنها کافی است که در یک لیتر آب جوشیده، یک چهارم قاشق چای خوری زعفران اضافه کرد و بعد از سرد شدن، بیمار آن را به عنوان آب آشامیدنی مصرف نماید. نوشیدن حداقل دو تا چهار لیوان آب زعفران در روز توصیه می شود.

 

همچنین بخوانید:  16 فایده بی نظیر زعفران

 

کاهش بروز سرطان

از دیگر فواید زعفران برای پوست کاهش بروز سرطان، مهار رشد و مرگ سلول های سرطانی است. همان طور که اشاره شد، زعفران حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین ث است که مقاومت بدن را در برابر بیماری ها و همچنین آسیب رادیکال های آزاد، افزایش می دهد. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که زعفران می تواند رشد لنفوسیت ها را تحریک کند که توانایی بدن را برای مهار و مبارزه با سلول های سرطانی مانند سرطان تخمدان، سرطان خون، سرطان هیپوفیز و سرطان بافت های نرم بدن را افزایش می دهد.

جلوگیری از ریزش مو

فواید زعفران تنها به پوست صورت و بدن محدود نمی شود، بلکه استفاده از زعفران روی پوست سر می‌تواند درمانی مناسب برای طاسی (آلوپسی) باشد. مخلوطی از زعفران، شیر و شیرین بیان می‌تواند ترکیب مناسبی برای جلوگیری از ریزش مو و همچنین رشد بهتر موها باشد.

سایر فواید زعفران برای بدن

  • مقوی کبد و جهاز تنفسی است.
  • خلق و خو را بهبود می بخشد و نشاط، خنده و حال خوب ایجاد می کند.
  • کلیه و مثانه را پاکسازی می کند.
  • باز کننده گرفتگی های بینی، کبد و طحال است.
  • خوردن یک مثقال از آن در موارد زایمان های سخت به منظور تسهیل در زایمان، مفید است
  • خوردن زعفران با عسل برای خرد کردن و دفع سنگ مثانه مفید است.
  • استشمام آن خواب آور بوده و مالیدن محلول آن برای سر درد شدید و بی خوابی سودمند است.
  • استفاده موضعی از آن بر روی چشم برای افزایش دید، رفع جرب و التیام جراحت چشم مفید است.
  • گرد آن برای رفع خونریزی و شیاف آن برای درد رحم و مهبل مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زعفران را با خواص آرامبخش، ضد افسردگی، محرک جنسی، ضد اسپاسم، انقباض رحمی، قاعده آور، خلط آور، اشتها آور بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0