چگونه زندگی سالم داشته باشیم ؟ قسمت اول

1393 بازدید
02 آذر 96
سمانه

چگونه زندگی سالم داشته باشیم ؟

حتما این سوال برای شما هم مطرح شده است که چه بخوریم تا سالم بمانیم و یا چه نخوریم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها، پس بهتر است به چند توصیه در خصوص داشتن زندگی سالم که در این مقاله آمده است توجه کنید

هر روز به اندازه کافی ویتامین دی مصرف کنید، بین کمبود سطح ویتامین دی در بدن و افزایش وقوع بیماری هایی از قبیل افسردگی های فصلی و دیگر اختلالات افسردگی ارتباطی وجود دارد، تعداد محدودی از غذاها حاوی ویتامین دی هستند، بنابراین برای دریافت این ویتامین می توان با قرار گرفتن در مقابل نور خورشید، مصرف ویتامین دی و در نهایت از راه غذا ها سطح مورد نیاز این ویتامین را دریافت کرد، ویتامین دی در ماهی تن، جگر گاو، پنیر و زرده تخم مرغ پیدا می شود.

مصرف مقدار کمی شکلات تلخ می تواند در بهتر شدن اخلاق شما تاثیر داشته باشد، شکلات روی سطح آندروفین مغز تاثیر می گذارد آندروفین جزو آن دسته از ترکیبات شیمیایی است که در بدن تولید و باعث می شود احساس کنید حالتان خوب است.

زندگی سالم 1

زندگی سالم 1

نکات طلایی در مصرف میوه ها :

میوه ها را صبح مصرف کنید تا به راحتی دفع سموم انجام شود چون صبح بدن آمادگی بیشتری برای دفع سموم دارد، برای این که بهترین بهره را از میوه ها ببرید سعی کنید از ترکیب چند نوع میوه با یکدیگر خودداری کنید، میوه ها را با شکم خالی بخورید و هرگز روی غذا نخورید، اگر می خواهید آب میوه را بگیرید به اندازه نیاز بگیرید زیرا آب میوه ها بعد از گذشت یک ساعت فاسد می گردند. میوه ها را تا جایی که می توانید خام بخورید و از خرید میوه و سبزی های له شده یا کپک زده خودداری کنید، با توجه به این که میوه ها به خودی خود مدت زمان زیادی در معده باقی نمی مانند نبایستی میوه ها را بلافاصله پس از مصرف سایر انواع مواد غذایی یا همراه آن ها مصرف کرد، ضروری است هنگام مصرف میوه ها معده کاملا خالی باشد.

هنگام خوردن آب میوه هرگز آن را یک جا ننوشید بلکه به تدریج و با مخلوط کردن آن با بزاق دهان مصرف نمایید، هر گاه چیزی غیر از میوه خوردید باید دست کم دو ساعت صبر کنید تا غذای خورده شده هضم شود و از معده خارج شود سپس به خوردن میوه بپردازید.

چند نکته مهم در مصرف میوه ها :

  • از کندن پوست میوه ها خودداری کنید زیرا ویتامین موجود در پوست میوه ها بیشتر از گوشت میوه ها می باشد.
  • از مصرف میوه های نارس خودداری نمایید زیرا میوه های نارس سبب تولید سم در بدن می گردند.
  • همیشه میوه ها را با پوست و هسته داخلی آن آبگیری کنید و بلافاصله باید آب میوه را بنوشید و گرنه در مجاورت با هوا اکسیده و سمی می شود.
زندگی سالم 1

زندگی سالم 1

اصول طبیعی بهتر زیستن :

میوه ها را همان طور که هستند (با تمام پوستشان) بخورید، ترکیب مواد غذایی را فراموش کنید، وقتی گرسنه هستید غذا بخورید، ورزش را فراموش نکنید، وقتی تشنه هستید آب بنوشید، غذاهای بسیار سرد و داغ، هر دو مضر هستند، با آب سرد یا خیلی گرم حمام نکنید، افکار منفی را از خودتان دور کنید، از لباس های نخی استفاده کنید، صبح ها از نور خورشید استفاده کنید، وقتی عصبی هستید چیزی نخورید.

خوراکی هایی که مصرف زیاد آن ها مضر است :

انواع پنیر های نرم، تخم مرغ سرخ شده، ماهی های سرخ شده، انواع لوبیای منجمد، انواع بستنی ها، کنسرو ماهی با روغن، آرد سفید، بیسکوبیت شور، گوشت گاو پیر، سوسیس و کالباس، سس مایونز، نان های بدون سبوس (باگت)، کمپوت و رب کارخانه ای، گوشت دودی، روغن گیاهی هم مایع هم جامد، فلفل سیاه و سفید، انواع سرکه به جز سرکه سیب خالص، آب میوه های پاستوریزه، شیرینی های خامه ای، نوشابه های گازدار، چیپس، پفک، پیتزا، همبرگر، موز سبز و مصرف زیاد برنج خوراکی هایی هستند که مضر هستند.

خوراکی هایی که مصرف آن ها برای بدن مفید است :

آب سبزی و میوه تازه، آب معدنی، لوبیای بدون چربی، پنیر خام طبیعی، شیر و شیر برنج، سویا، تخم مرغ آب پز، ماهی های آب شیرین، کمپوت خانگی بدون مواد اضافی، مغز های خام بجز بادام زمینی، روغن ذرت، روغن زیتون، سیر و چاشنی های طبیعی، انواع سوپ بدون نمک و روغن، عدس، نخود فرنگی، عسل طبیعی، گوشت بره بسیار کم، سبزی های خام بدون نمک خانگی مصرف آن ها برای بدن بهتر است.

 

همچنین بخوانید:  زندگی سالم با طب آیورودا

 

چند نکته در مورد سازگاری و ناسازگاری غذا ها :

  • میوه های درختی با آنچه که در روی زمین به شکل بوته می روید سازگار نیستند لذا آن ها را با هم نخورید، به طور مثال انگور با گوجه فرنگی و خرما با سالاد خورده نشود.
  • میوه های شیرین و مواد نشاسته ای را با هم نخورید و در یک وعده غذایی مواد دارای پروتئین را با مواد نشاسته ای نخورید.
  • میوه های ترش و شیرین را با هم مخلوط نکنید و نخورید، در یک وعده غذایی سبزی و میوه را با هم نخورید.
  • هم چنین سبزی ها را با مواد نشاسته ای نخورید زیرا با هم سازگار نبوده و سبب ایجاد ناراحتی در بدن می گردند.

برای خواندن ادامه مقاله کلیک کنید…

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر مارچوبه را با خواص ضد سرطان، درمان بیماری های قلبی، کنترل و درمان دیابت نوع 2، درمان بیماری لوسمی، کاهش نفخ شکم و سلامت دستگاه گوارش، پیشگیری و درمان یبوست، کاهش فشار خون بالا، پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان، کاهش سندروم پیش از قاعدگی، تقویت بینایی ، درمان كم خونی، بهبود هضم غذا، کاهش وزن و لاغری، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0