topNotif

زیبایی صورت با 16 روش آسان و کم هزینه

2768 بازدید
05 اسفند 00
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 5 اسفند 1400

زیبایی صورت با 16 روش آسان و کم هزینه

این روزها همه آرزوی داشتن پوستی نرم، صاف و البته بدون لک دارند. و با غرق شدن هر یک از ما در برنامه های شلوغ، عادات غذایی نامنظم، خواب ناکافی و آلودگی، دستیابی به پوستی بی عیب و نقص و درخشان، اگر نگوییم یک کار غیرممکن است، دشوار شده است.

در حالی که تعداد زیادی از محصولات مراقبت از پوست و زیبایی در بازار موجود است، هیچ چیز بهتر و سالمتر از محصولات طبیعی نیست. بنابراین، امروز وارد آشپزخانه خود شوید و با موادی که داخل آشپزخانه خود دارید ماسک های خانگی خود را آماده کنید؛ مصرف منظم این ماسک ها سبب درخشان شدن و لطافت پوست شده و زیبایی صورت شما را بیش از پیش خواهد کرد.

زردچوبه

زردچوبه با داشتن خواص ضد باکتریایی یکی از ادویه های الهی است که هرگز شما را ناامید نمی کند. زردچوبه یک آنتی اکسیدان قوی است که به دستیابی به درخشش فوق العاده پوست، کمک می کند. دارای کورکومین است که یک عامل ضد التهابی است و به از بین بردن پف کردگی کمک می کند. زردچوبه نه تنها به پوست شما درخشندگی می دهد، بلکه باعث شادابی پوست و جلوگیری از کدر شدن پوست می شود.

نحوه استفاده از زردچوبه برای پوست

حدود نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با یک فنجان آرد (آرد نخودچی) مخلوط کنید. به اندازه کافی شیر یا آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید. حالا چند قطره گلاب اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید تا خشک شود. سپس، با آب خنک بشویید.

 

زیبایی صورت با 16 روش آسان و کم هزینه

زیبایی صورت با 16 روش آسان و کم هزینه

 

عسل

عسل یک مرطوب کننده عالی است و به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. خواص ضد باکتریایی عسل به دفع عفونت و همچنین کاهش لک و آکنه در خانه کمک می کند. عسل پوستی بدون لک را تضمین می کند. سرشار از خاصیت سفید کنندگی است و به محو شدن رنگدانه ها و جای زخم ها کمک می کند.

نحوه استفاده از عسل برای پوست

می توانید مستقیما عسل را روی صورت و گردن خود بمالید اما مطمئن شوید که پوست شما تمیز و مرطوب است. برای چند دقیقه ماساژ دهید تا جذب پوست شود. حالا با آب ولرم بشویید.

روغن زیتون

روغن زیتون به عنوان یک آنتی اکسیدان برای پوست عمل می کند. به جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می کند. قرار دادن آن بر روی پوست پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مبارزه با سلول های سرطان زا و برای ترمیم آسیب های پوستی شناخته شده است. این نه تنها برای پوست عالی است بلکه به آن درخشندگی خوبی نیز می بخشد.

نحوه استفاده از روغن زیتون برای پوست

هر شب قبل از اینکه به رختخواب بروید، چند قطره روغن زیتون را بر روی تمام صورت و گردن خود بمالید. حدود دو تا سه دقیقه در جهت رو به بالا ماساژ دهید. حالا یک حوله را در آب گرم فرو کنید، آب اضافی آن را بگیرید و حدود یک دقیقه روی صورت و گردن خود قرار دهید. حوله را دوباره در آب گرم آغشته کنید و با استفاده از آن روغن اضافی صورت و گردن را به آرامی پاک کنید. حالا با یک حوله تمیز دیگر ناحیه صورت و گردن را خشک کنید. شما همچنین باید این مرحله را در روتین مراقبت از پوست موسمی خود بگنجانید.

آب پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C است و می تواند به سم زدایی کمک کند. روزانه یک لیوان آب پرتقال به پاکسازی پوست و جوانسازی پوست در کمترین زمان کمک می کند. پرتقال به دلیل داشتن ویتامین C و اسید سیتریک به کنترل آکنه نیز کمک می کند و به پوست استحکام می بخشد.

نحوه استفاده از آب پرتقال برای پوست

نوشیدن آب پرتقال طبیعی را هر روز صبح به یک روتین همیشگی تبدیل کنید. کمی نمک و مقداری فلفل سیاه به این آبمیوه تازه تهیه شده اضافه کنید و آن را به همراه سایر مواد صبحانه معمولی بنوشید. همچنین می توانید چند تکه پوست پرتقال بردارید و آن را با چند قطره گلاب آسیاب کنید تا خمیر صافی به دست آید. این خمیر را روی تمام صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب خنک بشویید.

 

همچنین بخوانید:  درخشان شدن پوست با 6 ماسک خانگی و طبیعی

 

شیر

تیروزین، هورمون کنترل کننده ملانین منجر به تیره شدن پوست می شود. شیر سطح تیروزین را در پوست کنترل می کند و پوستی پر از درخشش را تقویت می کند. شیر خام یکی از ساده ترین مواد در دسترس برای داشتن پوستی زیبا است.

نحوه استفاده از شیر برای پوست

می توانید شیر خام را به پوست خود بمالید یا آن را با هر ماده دیگری مخلوط کنید و به شکل خمیر در آورید.

بیسان

آرد بیسان یا گرمی به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند و به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. شما نیازی به خرید لوازم آرایشی فانتزی یا بسته های صورت از قفسه ندارید. بیسان با به ارمغان آوردن پوست سالم تر و جدیدتر معجزه می کند.

نحوه استفاده از بیسان برای پوست

بیسان با مخلوط کردن آن با آب، شیر یا هر ماده دیگری استفاده می شود. مانند یک بسته بر روی پوست اعمال می شود. گاهی اوقات شکر نیز برای کمک به لایه برداری اضافه می شود.

خیار

برای درمان پوست خشک، پوست ترک خورده، و رفع سیاهی دور چشم، خیار را نه تنها در رژیم غذایی خود، بلکه در رژیم زیبایی خود بگنجانید. سطح PH خیار مانند پوست ما است. به بازسازی لایه محافظ پوست کمک می کند، پوست را هیدراته نگه می دارد و در نتیجه باعث درخشندگی پوست می شود.

نحوه استفاده از خیار برای پوست

می توانید تکه های خیار را همانطور که در مجلات و تلویزیون ها نشان می دهند، روی چشم هایتان بگذارید. همچنین می توانید خیار را در مخلوط کن بریزید و آب آن را به صورت بمالید.

پاپایا

پاپائین Papain آنزیم پروتئینی است که در میوه های پاپایا و پاپایا کوهی موجود می باشد. پاپائین نه تنها برای کبد شما مفید است، بلکه برای پوست شما نیز معجزه می کند. این آنزیم خاصیت روشن کنندگی پوست دارد. پاپایا همچنین به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کند و به از بین بردن سلول های پروتئین غیرفعال و سلول های مرده پوست کمک می کند. نتایج فوق العاده ای می دهد و پوست را جوان و سالم با درخشندگی زیبا حفظ می کند. با توجه به ظرفیت های مفید پاپاین، در حال حاضر برای کاربردهای موضعی در سوختگی، تحریکات و زخم مورد مطالعه قرار گرفته است.

نحوه استفاده از پاپایا برای پوست

پاپایا را می توان در آسیاب یا همزن ریخته و خمیر بدست آمده را روی پوست مالید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که برای پوست ما مفید هستند. آلوئه ورا پوست را درخشان و نرم نگه می دارد. همچنین از بروز آکنه جلوگیری می کند. استفاده از آلوئه ورا روی آفتاب سوختگی به بهبود سریعتر کمک می کند.

استفاده از آلوئه ورا روی پوست به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می کند، خاصیت ارتجاعی را بهبود می بخشد و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از آلوئه ورا برای پوست

می توانید آب آلوئه ورا را در خانه درست کنید یا ژل آلوئه ورا را به اسموتی ها و نوشیدنی های دیگر اضافه کنید. همچنین می توان آن را مستقیماً روی پوست اعمال کرد. ژل آلوئه ورا را به آرامی از برگ ها جدا کرده و روی پوست خود بمالید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس پوست خود را با آب خنک بشویید و خشک کنید.

 

زیبایی صورت با 16 روش آسان و کم هزینه

زیبایی صورت با 16 روش آسان و کم هزینه

 

لیمو

لیمو سرشار از ویتامین C و اسید سیتریک است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است. تولید کلاژن را افزایش می دهد و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند. همچنین به روشن شدن رنگ پوست و مرطوب شدن پوست کمک می کند. روی زانوها و آرنج های تیره شده به طرز شگفت انگیزی عمل می کند. لیمو ضد باکتری است و از عفونت و آکنه جلوگیری می کند. آنها همچنین بدن ما را سم زدایی می کنند.

نحوه استفاده از لیمو برای پوست

  • نوشیدن روزانه یک لیوان لیموناد ایمنی بدن را تقویت می کند، بدن ما را سم زدایی می کند و پوست ما را درخشان و هیدراته نگه می دارد.
  • محلولی از آب لیمو و آب به نسبت 2:3 درست کنید و با استفاده از پنبه به آرامی روی پوست خود بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند و با آب خنک بشویید. سپس خشک کنید.
  • همچنین می توانید چند قطره آب لیمو را به سایر ماسک های خانگی اضافه کنید.

توجه: اگر می خواهید لیمو را روی پوست خود بمالید، لطفاً ابتدا یک آزمایش پچ (تست پوستی پَچ یکی از روش های شناسایی آلرژن یا همان مواد حساسیت زا در فرد آلرژیک می باشد) انجام دهید.

ماست

ماست سرشار از اسید لاکتیک است که برای پوست ما مفید است. ماست پوست ما را مرطوب می کند و چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می دهد. همچنین به کاهش برنزه شدن و سیاهی دور چشم کمک می کند. خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و درخشندگی آن را حفظ می کند. ماست همچنین به تسکین آفتاب سوختگی کمک می کند. از ایجاد آکنه جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از ماست برای پوست

مصرف ماست برای پوست ما مفید است. همچنین می توانید آن را به طور مستقیم با استفاده از پنبه روی پوست بمالید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.ماست را می توان با تهیه انواع پک صورت روی پوستمان نیز استفاده کرد. از موادی مانند لیمو، جو، عسل و غیره می توان برای تهیه پک صورت با ماست استفاده کرد.

جو دوسر

  • جو دوسر به عنوان یک عامل ضد برنزه موثر عمل می کند و به روشن شدن رنگ پوست کمک می کند. آنها لایه بردارهای شگفت انگیزی هستند.
  • جو همچنین سرشار از روی است که برای مبارزه با جوش ها مهم است. جو به جذب چربی اضافی روی پوست کمک می کند و بخشی ضروری از درمان آکنه است.
  • آنها همچنین به درمان خشکی و خارش پوست کمک می کنند زیرا بتا گلوکان موجود در آنها به مرطوب کردن پوست کمک می کند.

نحوه استفاده از جو برای پوست

حدود 2 قاشق غذاخوری جو را با 3 قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. حدود نصف لیمو را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این خمیر را روی پوست خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. بعد با آب سرد بشویید و خشک کنید.

بادام ها

  • بادام سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است. ماساژ منظم با روغن بادام پوست ما را درخشان و سالم نگه می دارد. همچنین از خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری می کند.
  • پوست ما را مرطوب می کند و آن را بدون آکنه نگه می دارد. همچنین به کاهش علائم کشش و سیاهی دور چشم کمک می کند.

نحوه استفاده از بادام برای پوست

می توانید بادام های خیس شده را در شیر له کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. روی پوست بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید و خشک کنید. همچنین می توانید هر روز به مدت 5 تا 10 دقیقه پوست خود را با روغن بادام ماساژ دهید تا پوستی جوان تر به نظر برسد.

 

زیبایی صورت با 16 روش آسان و کم هزینه

زیبایی صورت با 16 روش آسان و کم هزینه

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است. التهاب را کاهش می دهد و تقریباً برای همه انواع پوست معجزه می کند. این یک مرطوب کننده، پاک کننده و ضد آفتاب عالی است. پوست ما را بدون آکنه نگه می دارد.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای پوست

ماساژ منظم با روغن نارگیل که کمی گرم شده باشد، پوست ما را درخشان و سالم نگه می دارد.

موز

موز برای پوست ما عالی است. آنها سرشار از پتاسیم، ویتامین A و B و غیره هستند و پوست ما را آبرسانی و مرطوب می کنند. آنها همچنین دارای اثرات ضد پیری قوی هستند. آنها به جلوگیری از خطوط ریز و چین و چروک کمک می کنند.موز برای درمان آکنه و جوش عالی است. آنها همچنین به درمان اسکار آکنه و رنگدانه کمک می کنند.

نحوه استفاده از موز برای پوست

یک موز را له کنید، روی پوست خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید. همچنین می توانید با استفاده از 1 موز رسیده، 1 قاشق چایخوری عسل و آب لیمو ماسک صورت درست کنید.

پوست موز همچنین به روشن شدن رنگ پوست و حلقه های تیره کمک می کند. پوست موز را به آرامی روی پوست خود بمالید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید و سپس خشک کنید.

زعفران

زعفران برای پوست ما عالی است. به روشن شدن رنگ پوست کمک می کند و آن را درخشان می کند. در درمان آکنه، لک و جوش های سرسیاه موثر است. زعفران پوست ما را صاف می کند و سیاهی دور چشم را روشن می کند.

نحوه استفاده از زعفران برای پوست

چند رشته زعفران را در آب اضافه کنید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند. سپس این آب را برای تهیه انواع ماسک صورت به شیر یا عسل یا زردچوبه اضافه کنید. به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست بمالید و سپس با آب سرد بشویید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن هسته انگور را با خواص سفت کردن پوست و درمان ترک های پوستی، درمان جوش های صورت، کوچک کردن منافذ پوست صورت، درمان چروک های صورت، مرطوب کننده پوست های چرب، درمان شوره سر، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

3
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0