topNotif

سریع ترین درمان واریس پا

10614 بازدید
23 دی 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با سریع ترین درمان واریس پا آشنا شویم

ماساژ با ترکیب سیر و لیمو !

شش حبه سیر را تکه تکه کنید و در شیشه تمیزی قرار دهید، سپس دو یا سه لیمو را آب بگیرید و به آن اضافه کنید، دو قاشق چای خوری از روغن گیاهی (بهتر است از روغن زیتون یا روغن میوه جات استفاده شود) را به آن اضافه کنید و 12 ساعت نگه دارید، پیش از مصرف خوب تکان دهید، چند قطره از این ترکیب را روی نوک انگشت بمالید و به آرامی و با استفاده از حرکات گردشی آن ناحیه را ماساژ دهید، بعد از پایان ماساژ (حدود 15 دقیقه) ناحیه را با یک جوراب پنبه ای بلند بپوشانید، این کار را هر شب در پایان روز کاری تکرار کنید.

لیمو !

چهار فنجان آب معدنی را با یک قاشق چای خوری نمک معمولی و آب دو عدد لیمو مخلوط کنید، این لوسیون را در یخچال نگه دارید و یک بار در روز روی ناحیه واریسی کمپرس کنید، سپس پای خود را حدود نیم ساعت بالا نگه دارید، یک روش دیگر استفاده از مخلوط آب و سرکه به اندازه برابر است، کمپرس باید شب هنگام و پیش از رفتن به رختخواب استفاده شود.

سریع ترین درمان واریس پا

سریع ترین درمان واریس پا

جعفری !

برای برطرف شدن تورم مچ پا با استفاده از این گیاه، ترکیبی تهیه کنید و پس از تصفیه آن را در یخچال نگه دارید، مچ پا را با این محلول کمپرس کنید و بگذارید 20 دقیقه بماند، پاها را بالاتر از سطح لگن نگه دارید.

همیشه بهار !

یک فنجان گل همیشه بهار را در چهار لیوان آب بریزید و به مدت پنج دقیقه بجوشانید، یک گاز استریل را به این ترکیب آغشته کنید و روی ناحیه مبتلا بگذارید.

سرکه سیب !

در صورت خستگی و سنگینی پا، ترکیبی از دو فنجان آب و دو قاشق چای خوری سرکه سیب آماده کنید، این لوسیون را روی پاها بمالید و با استفاده از گاز پانسمان کشی بدون فشردن پا موضع را ببندید، حدود 20 دقیقه پا را بالا نگه دارید و سپس بانداژ را باز کنید.

بابونه و گل رز !

با استفاده از یک قاشق چای خوری به نسبت مساوی از هرکدام از گیاهان بابونه و گل رز را در یک فنجان آب جوش بریزید، ده دقیقه هم بزنید و بانداژ کوچکی را به این ترکیب آغشته کنید و روی ناحیه مبتلا قرار دهید.

خاک رس و آب پیاز !

خاک رس طبی را با عصاره آب پیاز مخلوط کنید، این ترکیب را شب هنگام به عنوان کاتاپلاسم (استعمال خارجی) مستقیما روی پوست بمالید، با استفاده از پارچه کتانی یا پارچه سبک بافت محکم روی آن را بپوشانید، بگذارید تمام شب در محل باقی بماند، هنگام صبح کاتاپلاسم را بردارید، پوست را تمیز کنید و یک لیموی نصف شده را روی آن بمالید، مالش به سمت بالا محکم و به سمت پایین باید به آرامی صورت گیرد.

سریع ترین درمان واریس پا

سریع ترین درمان واریس پا

کاتاپلاسم خردل !

این درمان به تحریک گردش خون کمک می کند، 900 گرم دانه خردل زمینی را با آب داغ مخلوط کنید تا چسب محکمی ایجاد شود، روی آن یک تکه پارچه قرار دهید، این ترکیب نباید مستقیما با پوست تماس داشته باشد، ابتدا یک تکه گاز پانسمان مرطوب روی پوست بگذارید تا چسب به آن بچسبد، سپس کاتلاپلاسم را بگذارید و چند دقیقه بعد بردارید، برای برطرف شدن قرمزی ایجاد شده، مالیدن روغن زیتون به پوست توصیه می شود.

خاصیت تحریک کنندگی !

دانه خردل خاصیت تحریک کنندگی دارد و در صورتی که به مدت طولانی روی پوست گذاشته شود باعث تحریک پوست و احساس سوزش می شود، بدن برای دفاع از خود مقدار زیادی خون به منطقه می فرستد، افزایش گردش خون خاصیت سم زدایی دارد، این ترکیب باید مدت بسیار کوتاهی روی پوست گذاشته شود تا التهاب منجر به ایجاد زخم نشود.

کلم !

کلم خاصیت ضدالتهابی دارد، برای جلوگیری از خستگی و کوفتگی پاها، آن ها را با برگ کلم مخلوط با آب بپوشانید، می توان از پوشش کتانی استفاده کرد، مخلوط را نیم ساعت روی پوست نگه دارید.

ماست و جو دوسر !

برای پاک سازی لکه های آبی رنگ روی پوست ترکیبی را به روش ذیل تهیه کنید :

  • یک قاشق چای خوری جو دوسر آرد شده
  • یک قاشق چای خوری ماست
  • یک قاشق چای خوری عصاره جوانه گندم

مواد را با هم مخلوط کنید و روی ناحیه تغییر رنگ داده قرار دهید، ترکیب را 20 دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس با آب بشویید، این کار را سه بار در روز تکرار کنید.

 

همچنین بخوانید:   نقش تغذیه در درمان واریس

 

کره کاکائو و عصاره جوانه گندم !

این دو عنصر چرب را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید و روی ناحیه مبتلا قرار دهید، نیم ساعت نگه دارید و سپس با آب ولرم بشویید.

دم کرده شاه بلوط !

شاه بلوط برای وریدها و عروق خونی مفید است، تهیه این ترکیب که از شاه بلوط خشک به دست می آید آسان و سریع است و به برطرف شدن مشکلات گردش خون از جمله درد ناشی از واریس کمک می کند.

نصف لیوان آب و یک قاشق چای خوری شاه بلوط را سه دقیقه بجوشانید، پنج دقیقه آن را تکان دهید و سپس تصفیه کنید، ترکیب را با شکر، قند یا عسل شیرین کنید و به آن آب لیمو اضافه کنید.

در ده روز اول این ترکیب را سه بار در روز و پیش از غذا میل کنید، 10 روز بعدی آن را دوبار در روز و قبل از غذا بنوشید، سپس به یک بار در روز برسانید، این دوره را یک ماه ادامه دهید و در صورت عدم بهبود درد می توانید به نوشیدن ترکیب ادامه دهید.

درمان سنتی واریس !

کمپرس و بانداژ از زمان های دیرینه به عنوان درمان مورد استفاده بوده است، این روش ها بسیار موثرند و کاربرد آسانی دارند، به طور کلی از کمپرس به عنوان درمان مکمل برای تسریع فرآیند بهبودی استفاده می شود، نقش کمپرس به مواد مورد استفاده در آن بستگی دارد، می تواند حرارتی، (سرما در مورد وریدهای واریسی توصیه می شود) شیمیایی، (گیاهی و خاکی و تحریک کننده) و یا فیزیکی برای جذب سموم باشد.

سایر نکات : هر روز به مدت 10 دقیقه دوش آب را روی پاهای خود بگیرید و از روی مچ به سمت بالا و روی زانو ماساژ دهید تا جریان خون به سمت قلب بهبود یابد، پس از دوش گرفتن با استفاده از کرم مرطوب کننده پوست خود را مرطوب کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن واریس را با خواص  درمان رگ های واریسی، ضدالتهاب، مسکن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0