سفید کردن دندان ها با 4 روش خانگی

2364 بازدید
19 بهمن 97
بهاره
,

سفید کردن دندان ها با 4 روش خانگی سریع و آسان

مطئمنا لبخند یکی از زیباترین و بهترین راه های ارتباطی با دیگر افراد است. اما، اگر دندان های زردی دارید احتمالا از لبخند زدن به دیگران پشیمان خواهید شد. دلایل زیادی برای زرد شدن دندان ها وجود دارد. اصلی ترین دلیل آن عدم استفاده از مسواک بعد از هر وعده غذایی است. همچنین، بسیاری از مردم مواد غذایی نامناسب مصرف می کنند که سبب زرد شدن دندان ها می شود. علاوه بر این، استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی، سیگار و غذاهای رنگی باعث ایجاد زردی بر روی دندان می شود. برای رفع این مشکل بسیاری از افراد به سراغ جرم گیری و یا استفاده از خمیر دندان های سفید کننده می روند اما، ما به شما خواهیم گفت که با اقدامات آسان در خانه می توانید این مشکل را بر طرف کنید. حال، با نحوه سفید کردن دندان ها با 4 روش خانگی آشنا شوید.

 

سفید کردن دندان ها با 4 روش خانگی

سفید کردن دندان ها با 4 روش خسفید کردن دندان ها با 4 روش خانگی انگی

 

سفید کردن دندان ها با 4 روش خانگی

محصولات لبنی

به منظور سفید کردن دندان ها، انواع مختلفی از محصولات سفید کننده در بازار موجود است. اگرچه استفاده از آن ها ممکن است باعث سفیدی دندان ها شوند اما، احتمال آسیب به مینای دندان را بیشتر می کند. به همین علت، شما می توانید از محصولات طبیعی برای تمیز کردن و تقویت دندان های خود استفاده کنید. یکی از این روش ها، استفاده از محصولات لبنی است. شیر و محصولات تولید شده از آن اغلب به سفید کردن دندان های زرد کمک می کنند، به این دلیل که شیر دارای مقدار زیادی کلسیم است که برای تقویت دندان ها بسیار مهم است. افرادی که از دندان های زرد شکایت دارند، بهتر است از شیر و دیگر محصولات لبنی به جای مصرف چای و قهوه، استفاده کنند.

نمک

نمک در بسیاری از فرهنگ ها برای تمیز و سفید کردن دندان ها استفاده می شده است. نمک شامل مقدار زیادی سدیم و کلرید است که به کاهش زردی دندان ها کمک می کند. در حالی روزانه بعد از هر وعده غذایی مسواک می زنید، علاوه بر آن می توانید از نمک استفاده کنید. بدین منظور، با کمی نمک و آب یک خمیر درست کرده و عمل مسواک کردن را انجام دهید. انجام این کار، دو بار در روز برای حدود دو هفته، سبب سفید شدن دندان ها می شود. اما، توجه داشته باشید که استفاده نامناسب و بی رویه از نمک می تواند به دندان ها آسیب برساند. برای اثر بخشی بیشتر می توانید به جای آب از چند قطره آب لیمو، پرتقال و یا سرکه استفاده نمایید.

 

همچنین بخوانید:  4 دهانشویه طبیعی و خانگی که بوی بد دهان را از بین می برد

 

لیمو

لیمو واقعا برای کشتن باکتری های دندان و سفید کردن دندان ها موثر است. استفاده از لیمو بعد از مسواک زدن بسیار اثر بخش است. روزانه بعد از یک وعده غذایی، آب لیمو را بگیرید و مقدار آب را در آن مخلوط کنید. سپس، دهان را با آن شستشو دهید. انجام روزانه این کار، علاوه بر رفع زردی دندان ها، باعث از بین رفتن باکتری و میکروب های داخل دهان شده و بوی بد دهان را نیز از بین می رود. اگر نمی توانید هر روز این کار را انجام دهید، حتما یک بار در هفته این کار را انجام دهید.

جوش شیرین

جوش شیرین برای حذف زرد شدن دندان بسیار موثر است. نحوه استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن دندان ها همانند تمیز کردن دندان ها با نمک است. بدین صورت که کمی جوش شیرین را با آب مخلوط و بر روی مسواک قرار دهید. در حالی که دندان هایتان را بعد از غذا مسواک زدید، حال از جوش شیرین جهت سفید کردن دندان ها استفاده کنید. این روش را یک یا دو بار در هفته انجام دهید. بعد از چند هفته استفاده، متوجه خواهید شد که لایه زرد روی دندان ها به آرامی پاک شده اند. لازم به ذکر است که می توانید به جای آب با جوش شیرین، از آب لیمو و یا سرکه سیب استفاده نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جوش شیرین با خواص پاک کننده و شوینده قوی، درمان شوره سر، درمان جوش های سرسیاه، بوگیر طبیعی، سفید کننده دندان، تسکین نیش پشه، درمان عفونت و التهاب مهبل را بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0