سلامت روان والدین و تاثیر آن بر جنین

1346 بازدید
25 شهریور 97
سمانه
سلامت روان والدین و تاثیر آن بر جنین

سلامت روان والدین و تاثیر آن بر جنین

اهمیت سلامت روان والدین و تاثیر آن بر جنین

مادران باردار باید با مراقبت های معنوی و تلقین به نفس خود را از تصرف هوس های شیطانی نجات دهند. همان طور که در کندوی زنبور عسل فقط به زنبورهایی که حامل شهد پاکیزه و بی ضررند راه داده می شود، زن باردار هم برای سلامتی نوزاد باید مغز خود را مانند کندوی زنبور عسلی بداند که فقط افکار خوب در آن راه یابد. چه او برای داشتن یک فرزند پاک چاره ای جز این ندارد که لذات موقت را ترک نماید و پخته و نپخته معاوضه کند و این تعویض گرچه ممکن است در ابتدای امر مشکل باشد و ترک یار سخت آید ولی به هر حال لذت زهر آلود دیر یا زود عاشق خود را از پای در می آورد و مانند فرمانده جبار و ستمکار او را به دره های هولناک می کشاند.

اصولا ما می دانیم که محیط شنیده ها، دیده ها، تلقین ها همه در نوع واکنش های روحی ما در واپسین کردن و سرکوب کردن امیال و هوس ها در اعتلا جویی و فرزانه گرایی آن ها و در تحریک و ترغیب و تسهیل و تحقق آن ها به صورتی که خواسته شده اند موثر هستند. یک فرد با زمینه انفعالی و تلقین پذیری شدید، تحت افسون یک فیلم و عرضه داشته های انگیزه آن به خوبی ممکن است عنان اختیار به دست تحریکات فیلم سپارد و واکنش های روحی وی تحت تاثیر نوع خاص محرک به جای تضعیف یا واخوردگی و سرکوبی، طریق نزول و انحراف اخلاقی در پیش گیرد. بدیهی است که تنها یک فیلم نمی تواند زمینه انفعالی دائمی برای بیننده ایجاد کند لیکن در تکوین این زمینه و نوع آن به خوبی ممکن است سهیم و موثر واقع شود.

زن باردار باید بداند که فکر گناه خواه و ناخواه در دل او تیرگی ایجاد می کند و به صفای دل نوزادش ضربه می زند ولو وی عملا مرتکب آن گناه نشود. همان طور که مادران برای ابتلا به سل و سرطان در فرزندان خویش زمینه های مساعدی برای ابتلای به این ناخوشی ها ایجاد می کنند، زنان آلوده به انحرافات روحی و صفات ناپسند زمینه های نامطلوب در افکار کودکان خود به وجود می آورند و کم کم آن عیوب روحانی آشکار می شود و نتایج شومش در فرزندان ظاهر می گردد.

 

همچنین بخوانید: استفاده از گیاهان دارویی در دوران بارداری و شیردهی

 

تاثیر فکر و تخیل زن و مرد در هنگام بسته شدن نطفه:

اصولا تاثیر فکر و تخیل زن و مرد در هنگام بسته شدن نطفه آن قدر شگفت انگیز و بهت آور است که می تواند قوای بدنی را تحت تسلط و تسخیر خود درآورد و منشا عوارضی گوناگون شود. به هنگام باردار شدن تصورات و تخیلات زن در صحت جنین عامل بسیار موثری است و در ساختمان و وضع تندرستی بچه بی شک کارگر است. همچنین در این هنگام لازم است که مادران هیچ خسته و خموده نباشند و به کارهای سخت نپردازند و اضطرابات شدید به خود راه ندهند. آنچه دور و بر آنهاست باید مطبوع و دلنشین باشد تا انزجار خاطری فراهم نکند. به ویژه اگر تصاویر زیبا و رنگ های دلنشین و ملایمی در محیط باشد بی شک در زیبایی و تندرستی بچه موثر خواهد بود.

مغز جاهای متعددی برای احساسات دارد:

خداوند دستگاه عجیبی در مغز انسان کار نهاده است که عمل آن عینا مثل انفعالات اعمال شیمیایی چند عنصر را تبدیل به ماده زهرآگینی می نماید، احساسات منفی مغز انسان هم ممکن است که بر اثر ترکیب با یکدیگر زهر کشنده ای را ترتیب دهد. چنانچه احساسات جنسی با حسادت آمیخته شود انسان را تبدیل به یک حیوان درنده می کند. وجود هر یک از احساسات منفی در انسان زیان آور است زیرا بر اثر اعمال شیمیایی مغز ممکن است که حس عدالت و انصاف شخصی را از بین ببرد و حتی گاهی از اوقات تولید و اختلاط این احساسات وسیله خرابی عقل را نیز فراهم می سازد.

یگانه راه رسیدن به درجه نبوغ، توسعه دادن و تحت بازرسی قرار دادن غریزه جنسی و افکار و احساسات منفی را از خود دور کنید زیرا مغز مخلوق عادت است و افکار نیک یا بدی که آن را احاطه نموده اند سبب ترقی یا تنزل وی گردیده و در حقیقت به آن غذا می دهند. انسان می تواند با قوه اراده پاره ای از احساسات بد را از خود دور کرده و به جای آن احساسات خوب را به وجود آورد. مغز را می توان به وسیله اراده تحت بازرسی درآورد و این کار چندان مشکل نیست بلکه با پایداری و عادت عملی می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

افتیمون شامی را با خواص کاهش فشارخون، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان کبد چرب، ضد افسردگی، درمان سردردهای مزمن، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0