سلولیت و راه های مبارزه با آن

3881 بازدید
18 اردیبهشت 97
سمانه

سلولیت و راه های مبارزه با آن !

راه های مبارزه و از بین بردن سلولیت یا چربی های تجمع یافته در بدن را در ادامه برایتان شرح می دهم.

سلولیت چیست !؟

جمع شدن چربی و مواد زاید به اضافه آب در کیسه های کوچک گلوله مانند در زیر پوست سلولیت نامیده می شود به عبارت دیگر حبس شدن آب و مواد زائد در نسوخ را سلولیت گویند. چون سلولیت یک چربی معمولی نیست به راحتی از بین نمی رود بعضی از عواملی که در ایجاد سلولیت دخالت دارند عبارتند از تنفس غیر کامل، سطحی و ناقص، فشار عصبی و خستگی، ورزش نکردن و نداشتن تحرک کافی، نامتعادل بودن مواد غذایی (کمبود سبزیجات، پروتئین و مصرف زیاد مواد نشاسته ای)، کم نوشیدن آب و مایعات، هوای آلوده، اختلال در هضم و جذب مواد غذایی به علت بدی کار دستگاه گوارش، جریان کند گردش خون در محل عارضه (خانه نشینی، عزلت طلبی، گوشه گیری و انزوا) به خاطر دلایلی که ذکر شد دفع مواد زائد سمی به طور عادی و نرمال انجام نمی پذیرد و در نتیجه در قسمت هایی از بدن مثل داخل و عقب ران ها، قسمت داخلی زانو ها، ناحیه شکم، باسن، بازو و کتف ها سلولیت ایجاد می کند.

سلولیت و راه های مبارزه با آن

سلولیت و راه های مبارزه با آن

اصولی که باید جهت درمان سلولیت رعایت شود !

رژیم و برنامه غذایی اولین قدم در مبارزه با سلولیت است. هدف تغذیه ای کم کالری و حذف غذا هایی است که مواد سمی در بدن تولید می کنند. دفع مواد زائد سمی (از طریق کلیه ها، روده ها، پوست، زیاد کردن حجم ادرار، پرهیز و جلوگیری از یبوست و کمک به عرق کردن زیاد که به از بین بردن سلولیت کمک می کنند.)، تنفس صحیح و رساندن اکسیژن (تنفس عمیق خون را تصفیه کرده و مواد زاید سمی را در بدن از بین می برد.)، ورزش (دفع مواد مدفوعی را آسان می کند، متابولیسم و سوخت و ساز را بالا می برد. )، ماساژ (در محل سلولیت باعث ایجاد جریان خون در آن محل می شود.)، استراحت جسمی و روانی (ریلاکس) وقتی عضلات را رها و شل کرده و در استراحت کامل قرار دهیم جریان خون بهتر می تواند مواد زاید سمی را دفع کند.

 

همچنین بخوانید: دلایل بروز سلولیت و روش های درمان طبیعی آن

 

در رابطه با سلولیت بسیار مهم است تا آنجایی که ممکن است از مصرف نمک و غذا های کنسرو شده خودداری شود. هرگز هنگام غذا خوردن مایعات ننوشید، مایعات و نوشابه را یک ربع قبل از غذا و یا دو ساعت پس از آن میل کند. در برنامه غذایی ضد سلولیت، مایعات گازدار و نوشابه هایی شبیه کوکا کولا و لیموناد ممنوع است ولی نوشیدن شش تا هشت لیوان بزرگ آب اجباری است.

غذاهایی که صد در صد باید از آن ها پرهیز کرد عبارتند از گوشت خوک، مایونز، سوسیس، ماهی تن کنسرو شده شور، کالباس، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس، شکلات، زیتون، خامه، خیارشور و ترشی های شور، نوشابه های الکلی، ماهی دودی، نوشابه های گازدار، پیتزا، بادام، پسته و فندق شور و نمک زده، ساردین، ذرت بو داده، صدف دریایی، انواع شیرینی تازه، خاویار، غذا ها و سوپ های آماده شده در قوطی های کنسرو را در رژیم مبارزه با سلولیت نباید مصرف کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ بنفشه را با خواص درمان استرس و خستگی عصبی، درمان ورم و التهابات بدن، درمان سلولیت، درمان آکنه، جلوگیری از چین و چروک پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0