topNotif

سوالات و جواب هایی در مورد ایدز

3862 بازدید
22 اردیبهشت 97
سمانه

سوالات و جواب هایی در مورد ایدز ….

در این مطلب سوالاتی در مورد ایدز که گاها ذهن بسیاری از افراد عادی و مبتلا نشده به این بیماری را درگیر می کند را پاسخ می دهم، در ادامه اگر فردی را مبتلا به این بیماری می شناسید یا خود دارای این بیماری هستید با بالا بردن آگاهی خود و آن فرد تا حد بسیار زیادی می توانید از ایجاد سو تفاهم ها و برخی مسایل و مشکلاتی که ممکن است پیش آید بکاهید، پس تا می توانید اطلاعات خود را بالا ببرید تا دچار مشکلات کمتری شوید.

اچ آی وی در چه جاهایی از بدن یافت می شود !؟

این ویروس به مقادیر زیاد در خون و محصولات خونی، منی، ترشحات مهبل و شیر پستان یافت می شود و به مقادیر خیلی جزیی در بزاق دهان، اشک چشم و مایع موجود در تاول ها وجود دارد اما این ویروس در ادرار، مدفوع، استفراغ و عرق بدن وجود ندارد.

چه مدت زمانی اچ آی وی می تواند خارج از بدن انسان زندگی کند ؟!

طبیعت حساس و شکننده این ویروس باعث می شود که فقط به مدت خیلی کوتاهی در هوای آزاد و خارج از بدن انسان زندگی کند و خیلی زود از بین می رود.

آیا استفاده از کاندوم در پیشگیری از ابتلا به عفونت اچ آی وی موثر است ؟!

بله، تحقیقات نشان داده است که اگر کاندوم لاتکس در هر بار مقاربت جنسی که انجام می شود به درستی استفاده شود در جلوگیری از انتقال عفونت اچ آی وی بسیار موثر می باشد.

آیا از طریق تماس های معمول روزانه مثل دست دادن، توالت رفتن، استخر شنا رفتن، سرفه و عطسه ممکن است آلوده به عفونت اچ آی وی شوم ؟!

نه زیرا این ویروس در هوا، آب و غذا وجود ندارد. همچنین این ویروس نمی تواند مدت زیادی در خارج از بدن زندگی نماید. بنابراین تماس های معمول روزانه مثل دست دادن، بوسیدن معمولی، سرفه یا عطسه کردن نمی تواند باعث انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر شود.

سوالات و جواب هایی در مورد ایدز

سوالات و جواب هایی در مورد ایدز

آیا از طریق خالکوبی، سلمانی رفتن و یا فرو کردن چیزی به بدن امکان انتقال عفونت اچ آی وی وجود دارد !؟

اگر وسایل آلوده به خون مشتری قبلی، ضد عفونی و استرلیزه نشود خطر انتقال عفونت به اچ آی وی وجود دارد.

آیا در مراجعه به دندان پزشک امکان آلوده شدن به اچ ی وی وجود دارد ؟!

امکان انتقال عفونت اچ آی وی در مطب دندانپزشکی بسیار نادر می باشد زیرا دندانپزشکان تمام وسایل خود را ضد عفونی و استرلیزه می نمایند.

آیا از طریق گاز گرفتن می توان فردی را به ایدز مبتلا نمود !؟

ابتلا به عفونت اچ آی وی از این طریق بسیار غیر معمول می باشد و فقط دو مورد آن تاکنون گزارش شده است.

آیا ممکن است از طریق نیش پشه دچار آلودگی به اچ آی وی شد !؟

نه امکان ندارد که پشه بتواند ویروس را از یک شخص آلوده به یک شخص سالم انتقال دهد، زیرا در هنگام نیش زدن، پشه خون فرد قبلی را به فرد بعدی تزریق نمی کند بلکه تنها چیزی که از طریق نیش زدن وارد بدن فرد می کند بزاق می باشد که به عنوان یک ماده نرم کننده مورد استفاده قرار می گیرد تا بتواند به خوبی تغذیه کند.

اگر خون یک شخص مبتلا به ایدز به چشم های فردی پاشیده شود آیا امکان دارد که آلوده به اچ آی وی شود !؟

تحقیقات نشان داده است که خطر انتقال عفونت از این طریق بسیار کم می باشد با این حال تعدادی از افراد کادر پزشکی از این طریق به ویروس آلوده شده اند.

راه های اصلی انتقال عفونت اچ آی وی چه هستند ؟!

انجام مقاربت جنسی با فرد آلوده بدون استفاده از وسایل حفاظتی، تزریق خون یا محصولات خونی آلوده، پیوند پوست و عضو از شخص آلوده، انتقال عفونت از مادر آلوده به نوزادش این انتقال می تواند در هنگام حاملگی، در هنگام به دنیا آمدن نوزاد و یا به هنگام شیر دادن ایجاد شود، استفاده از وسایل و یا سرنگ های آلوده از راه های انتقال این بیماری است.

 

همچنین بخوانید:  بهبود گردش خون و فواید آن برای سلامتی بدن

 

آیا بعد از انجام کاری اگر مشکوک شویم که این کار ممکن است ما را آلوده به عفونت اچ آی وی کرده باشد می توان با انجام آزمایش سریعا بفهمیم که آلوده شده ایم یا خیر !؟

ابتلا به عفونت اچ آی وی هیچ علایم خاصی ندارد، تنها راهی که شما می توانید با استفاده از آن مطمئن شوید که شما آلوده شده اید یا خیر ؟! انجام آزمایش آنتی بادی اچ آی وی می باشد. در اکثر موارد از هنگام آلوده شدن فرد با ویروس اچ آی وی حدود سه ماه طول می کشد که آنتی بادی ها در بدن ایجاد شوند. در موارد نادری این زمان می تواند تا شش ماه هم طول بکشد. این مدت را دوره پنجره می نامند. انجام آزمایش آنتی بادی در این مدت ممکن است باعث نتایج غیر مشخصی شود زیرا در یک فرد آلوده می تواند آزمایش منفی نشان دهد.

بنابراین بهتر است که حداقل سه ماه بعد از این که کاری کردیم که فکر می کنیم آلوده به عفونت اچ آی وی شده ایم آزمایش آنتی بادی را انجام دهیم. در بعضی مراکز درمانی حتی توصیه می شود که برای اطمینان بیشتر شش ماه بعد هم یک آزمایش دیگر انجام شود.

علایم اولیه عفونت اچ آی وی چه هستند ؟!

علایم اولیه عفونت اچ آی وی خیلی اختصاصی نیستند، اگر یک فرد به این ویروس آلوده شود چند هفته بعد ممکن است علایمی شبیه بیماری آنفولانزا نشان دهد. فقط حدود 20 درصد این افراد ممکن است دارای علایمی باشند که نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشند. چندین سال بعد از ابتلا به عفونت شخص ممکن است علایمی از بعضی از بیماری های خاص و یا سرطان ها را نشان دهد. این امر به خاطر صدمه دیدن سیستم ایمنی این افراد توسط عفونت اچ آی وی است که دیگر قادر به مبارزه با عفونت های فرصت طلب نمی باشند.

علامت بین المللی ایدز چیست !؟

ریبون قرمز علامت بین المللی آگاهی و توجه به ایدز می باشد، اول دسامبر (10 آذرماه) نیز روز جهانی ایدز می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق هوفاریقون را با خواص قاعده آور، ضد هپاتیت، درمان مننژیت، سیاه سرفه، اسهال خونی، کم خونی، سرطان خون، فلج، ضد افسردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

13
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0