topNotif

سپستان گیاهی مناسب امراض کلیوی

3713 بازدید
01 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با سپستان گیاهی مناسب امراض کلیوی آشنا شویم :

سپستان میوه ی درختی است از تیره گاو زبان که بسیار زیبا است. برگ های آن تخم مرغی مایل به گرد، میوه آن به صورت خوشه ای و تقریبا اندازه یک آلو است که هنگام رسیدن زرد رنگ می شود، این میوه دارای میان بر چسبنده ی زرد رنگ است و طعمی شیرین دارد و خوراکی هستند.

درخت سپستان دارای چند گونه مختلف است که بهترین نوع آن در بحرین می روید و ساقه های آن سفید رنگ و شاخه های آن سبز رنگ است. دو نوع سپستان در ایران وجود دارد یکی با میوه های درشت و یکی با میوه های ریز و معمولا در کناره های خلیج فارس مخصوصا در بندرعباس می روید.

سپستان گیاهی مناسب امراض کلیوی

سپستان گیاهی مناسب امراض کلیوی

خواص درمانی سپستان :

نسبتا معتدل یا کمی سرد است، اگر پنجاه گرم یا حدود سی عدد از آن خورده شود، حدت صفرا، عطش و تب را تسکین می دهد، کرم معده را خارج می کند، خشکی و خشن بودن ریه را برطرف می سازد، ناراحتی های روده ای که در اثر افراط در مشروبات الکلی یا مشروبات گازدار یا مصرف ادویه های تند حاصل شده است و سایر خراش های ریه را برطرف می کند.

قابض و در عین حال ملین است، مدر می باشد و ناراحتی های مجاری ادرار و بیماری های ریه و طحال را درمان می کند، خنک کننده است. باعث کاهش فشار خون شده و از موسیلاژ آن در صنایع قرص سازی استفاده می شود.

آن را دائما در طول روز زیر زبان بگیرید و آب آن را فرو دهید، بعد از اینکه بسیار نرم شد  آن را بخورید و دوباره در دهان تکرار کنید، صدا را صاف می کند و گرفتگی صدا را برطرف می سازد، سینه را نرم می کند و سرفه های خشک و سرفه ای که از غلبه خون و صفرا باشد را تسکین می دهد.

آسم یا تنگی نفس را درمان می کند، ورم تارهای صوتی و سوزاک را درمان می کند، همچنین می توانید برای ناراحتی های حلق پنج تا سی دانه تنها یا همراه با میوه های لعاب دار دیگر مصرف کنید. اگر آن را در دوشاب انگور (شیره انگور) بپزید و ضماد کنید برای رساندن و سر باز کردن دمل مفید است. گونه های لیتوسپرموم آن، فعالیت هورمونی داشته و همچنین دارای عنصری می باشد که برای رنگ کردن مواد غذایی از آن ها استفاده می شود.

تذکر :

قلیل الغذا، مولد رطوبت های بلغمی، مضر معده است و کبد را ضعیف می کند. مصلح آن برای سرد مزاج ها پر گل محمدی و در سایرین عناب است.

 

همچنین بخوانید:  علائم عفونت کلیه پس از زایمان

 

دیگر خواص سپستان :

مغز هسته میوه سپستان را پودر کنید، ضماد آن را در استعمال خارجی برای درمان بیماری قارچی پوست که به صورت حلقه هایی ظاهر می شود و رفع التهابات پوست نافع است. عصاره حاصل از برگ های سپستان خنک کننده و مبرد است و ضماد له کرده ی برگ های تازه آن برای تسکین سر درد، التیام جراحت ها و تحلیل ورم مفید است.

پوست درخت سپستان

قابض و تونیک و مقوی است، برای تسکین دردهای قولنج یا کولیک در روده ها مفید می باشد، برای رفع سوهاضمه و کاهش تب و سردرد و قطع اسهال آب جوشانده آن، مفید است. برای رفع التهابات و جوش های داخل دهان، به صورت گرد (پودر شده ی پوست درخت)، یا قرقره پودر مصرف شود، نافع است. همچنین برای تحلیل و درمان ورم ها و جوش ها و کورک ها، پوست درخت را خیس کنید و له کنید و بکوبید و روی محل قرار دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سپستان را با خواص کاهش فشار خون، درمان بیماری های کلیوی، کاهش و درمان سرفه، رفع گرفتگی صدا، تسکین سردرد، درمان اسهال، رفع سوزاک، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0